עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

Non Stop

אידר פרי במהלך הצילומים לקליפ STOP (צילום: רמי קצב)

רק לפני שבוע יצא לאוויר הסינגל החדש של אידר פרי –STOP, והוא כבר רשם למעלה מ-120 אלף צפיות ביוטיוב. רבים אהבו, יש מי שרואים בו לא יותר מחיקוי של נועה קיריל. אידר בעיקר מעודדת מהתוצאה הסופית ומהעובדה שמדברים עליה

 

אידר פרי שרה, רוקדת ומופיעה על כל במה אפשרית מאז שהיא זוכרת את עצמה. היא בת 22, סטודנטית שנה שלישית למנהל עסקים במכללת פרס ברחובות. רוב המשפחה תומכת בקריירה האמנותית שלה, אבל כמו שאידר מבינה, אין 100 אחוז – לא בתמיכה ולא בסלידה. 50 אלף מ-120 אלף שצפו בקליפ של הסינגל החדש שלה –STOP (סטופ, עצור באנגלית) הם צופים חוזרים, וזה נתון שמביני עניין מעריכים מאוד. יש גם את אלו שטוענים שהשיר שלה הוא חיקוי של השיר "חצוף" של נועה קיריל. "ראיתי את הלידה של השיר שלי, כך שאני יודעת שהוא לא חיקוי של שום שיר אחר", מסבירה אידר ומדייקת: "עומרי (היוצר)עשה גם את 'סטופ' וגם את 'חצוף', אז ייתכן שזה מסביר דבר או שניים".

אקשן על הסט בצילומי STOP (צילום: רמי קצב)

 

טעויות של מתחילה

"סטופ" מגלם בתוכו את כל מה שמייצג את אידר פרי. ההשראה שלה זו הזמרת הספרדיה הצעירה רוׂזָלִיה. "היא ווקלית ברמה הכי גבוהה. היא משלבת את הפופ עם הקליפים והריקודים", מתלהבת אידר, שגם היא שרה, רוקדת, מביאה גרוב אמיתי עם מכוניות יוקרה, אופנועים, דם צעיר והרבה תנועה. "גדלתי עם שני אחים", מספרת אידר. "אני טום בוי. יש לי רישיון על אופנוע, על אופנוע ים, על טרקטור, רבה מכות… בן לכל דבר". במקביל, היא אהבה לשיר, לרקוד, להראות ולהיראות. השיר נולד אחרי שלושה קאברים וסינגל לא מוצלח מבחינתה. "הקאבר הראשון היה מאוד בתולי", היא נזכרת, ומסבירה: "לא ידעתי כלום. דווקא בתעשייה שצריך להיכנס אליה עם הרבה ידע, לא ידעתי כלום". את הקאבר השני לשיר "שבועיים" של הזמרת דיקלה היא הוציאה כעבור חודשיים, ואת השלישי, לשיר "ניצחת אתי הכל" של עמיר בניון הוציאה כעבור שבועיים נוספים. "עשיתי טעויות של טירונית. לא ידעתי שהתעשייה דורשת הפרש של לפחות שלושה חודשים בין קאברים כדי להוכיח התמדה. טעות נוספת הייתה שלא אפשרתי לקהל לשמוע קאבר אחד, הוצאתי עוד אחד".

 

אחרי שלושה קאברים התחילו המחשבות על סינגל משלה. אבל סינגל זה כבר סיפור יקר בהרבה. אידר מגיעה אמנם ממשפחה אמידה, אבל חשוב לה להדגיש: "אבא שלי חינך אותי מגיל צעיר שאם אני רוצה משהו, אני צריכה לעבוד כדי להשיג אותו. למשפחה שלי יש אמנם עסקים, אבל מנגד, אני עובדת בהם מגיל צעיר מאוד ומרוויחה ביושר. אמי עוזרת לי לעיתים, אבל אני עובדת קשה מספיק כדי לספק לעצמי את הצרכים ולהגשים לעצמי את החלומות", היא מספרת ולא מתביישת לציין כי היא רוצה תמיד את הכי טוב. "אני לא מוכנה 'להסתפק' במה שהוא לא הכי טוב". וכך, פנתה אידר לכותבים הנחשבים ביותר, אבל קיבלה סירובים לרוב. בסוף הייתה זו דנה לפידות (שחתומה על "מנגינה" של עדן בן זקן, על "יש לך" של שלומי שבת ועוד) שהסכימה לכתוב עבורה, ויותר מזה, ללוות אותה עד יציאת הסינגל. "חשוב לה מאוד שהשיר שהיא כתבה לא ייפול", מסבירה אידר שקיבלה מלפידות מספר שירים, מהם היה עליה לבחור אחד. "היה לה מאוד חשוב גם שאעבוד עם מי שהיא תמליץ עליו לקראת ההקלטה", מוסיפה אידר. תמיר צור נבחר, והוא הלך על סגנון של בלדה לקהל הבוגר יותר. הסינגל יצא ב-20 בינואר השנה. חברים פירגנו, נעשו קידומים מעטים ביוטיוב, אבל השיר הזה לא תפס. "ברור שמשיר אחד אי אפשר להגיע רחוק", היא מנחמת את עצמה, אבל מודה: "הרגשתי נפילה עמוקה".

אידר פרי – זמרת מתחילה עם פוטנציאל (צילום: יואב שלף)

 

שינוי כיוון

פרי הבינה, גם מניתוח עצמי וגם ממשובים שקיבלה מחברים ומשפחה, שהכיוון שלה צריך להיות שונה – קהל צעיר, תנועה, ריקוד, אקשן. "החלטתי לעשות סוויץ' בכל הקשור לקהל היעד. ללכת לקהל הצעיר, ילדים, בני נוער, חברה צעירים בגילאי צבא וקצת מעל", היא מסבירה ונותנת את עצמה כדוגמה. "אני בת 22 ונהנית לשמוע נועה קיריל, יונתן מרגי ועוד זמרים שפונים אמנם לקהל צעיר, אבל בסוף צעיר זה בעיקר בראש".

 

היא שוב מתחילה לבצע תחקירים… מי כתב לקיריל, מי כתב למרגי??? או בקיצור, למי פונים עכשיו? היא הגיעה לעומרי סגל המכונה 69 בתעשיית המוזיקה, ונחשב לאחד המפיקים המוזיקליים המוכשרים ביותר. אחרי ששמע וראה את הסינגל שלה, הוא היווה סוג של חותמת סופית כשאמר לה שזה לא הכיוון, אבל החליט ללכת אתה לכיוון ששניהם חשבו שיהיה הנכון עבורה. "הפעם", נזכרת פרי, "להבדיל מאופי העבודה עם דנה (בחירת החלופה הטובה מבין אלו שניתנו לה), ישבנו יחד ועומרי ביצע כל אקורד במקום. הוא אומן!", היא מתלהבת. "הוא שומע את הביט שהוא בנה, הוא ממלמל לעצמו והשיר נוצר מאפס". כתיבת השיר ארכה כ-6 שעות ישיבה באולפן, אחד על אחד. ב-20 בינואר 2020 נולד "סטופ".

 

התגובות שקיבלה נעו בין "קופי 'חצוף' של קיריל" לבין "מדהים! אהבתי!". "עומרי כתב גם לנועה את 'חצוף', כך שזה לא מפתיע שיכול להיות דמיון בסגנון, אבל מכיוון שראיתי את השיר הזה נולד מול העיניים, ידעתי שזה לא קופי, אלא יצירה מקורית", מסבירה פרי. אנשים שהיא מעריכה את דעתם, עם דגש על אמא, דחפו אותה ללכת חזק על השיר. המחשבה הבאה הייתה ששיר שקהל היעד שלו הוא הילדים ובני הנוער, חייב קליפ. אלא שהעבודה על קליפ התעכבה, כמו כל דבר אחר בעולם, בגלל נגיף הקורונה.

 

ושוב, כמו בפעמים הקודמות, היא פנתה לטובים ביותר, עד שנעצרה אצל טל הנדלסמן– כוריאוגרף, במאי ומנהל אומנותי מהבכירים בישראל. הוא הגיש לאידר תסריט, אבל היא לא ממש התחברה אליו. הפעם, למרות שמי שעמד מולה נותן הוראות לאנשי התעשייה הבכירים ביותר, החליטה אידר שהיא יודעת היטב מה היא רוצה – מכוניות מרוץ, אופנועים… הוא טען שזה כבר חרוש, אבל היא שבה והתעקשה. הוא שינה את התסריט והפך אותו לנושא שפרי מתחברת אליו מילדות. "אהבתי מאוד את התוצר הסופי", היא אומרת.

 

את לא חוששת שהקליפ לא מעביר מסר הכי חינוכי? מכוניות מרוץ שמחליקות בסיבוב על המסלול, ביצועי הרמות גלגל עם אופנועים…

"אם נחשוב על הצד החינוכי לא נגיע רחוק. הדור של היום הולך למקום לא טוב. זה דור שחשוף לכל. ילדים קטנים היום חשופים לכל ויודעים יותר טוב מאתנו דברים על סף הבלתי נתפס. בכל זאת, יש דברים שירדו בעריכה. בתחילת הקליפ המקורי הופיעה אשה שהזניקה את הרכבים, והמכנסיים שהיא לבשה חשפו לה את כל הישבן. לא הסכמתי לזה".

קליפ עם מכוניות מרוץ ואופנועים (צילום: רמי קצב)

 

חלומות לחוד ומציאות לחוד

בטלפון הנייד שלה מצטברים אלפי תגובות. הטובות מחמיאות מאוד, אבל הקשות הן הבעייתיות. "לקחתי מאוד קשה את הדברים שכתבו עליי", היא אומרת בפנים נפולות. תגובות כמו "חרא שיר", "חרא זמרת", "תמצאי משהו אחר לעשות בחיים"… "מורידות" אותה למטה. "הלכתי שלושה צעדים אחורנית. סיפרתי על התגובות לחברים והם אלו שעודדו אותי ואמרו לי שאם מדברים, זה טוב. אין פרסום רע. אם משווים אותך לנועה קיריל, את בדרך הנכונה. קחי את זה בתור מחמאה".

 

הנתונים, נכון לעכשיו, שבוע לאחר יציאת הקליפ, מעודדים מאוד. הנדלסמן הפך למנהל האומנותי של אידר, והוא אחראי על הצד השיווקי ועל קידום השיר בפלטפורמות השונות. הקליפ כבר הגיע לערוץ 24 בטלוויזיה ואפילו ל-MTV, ואף הושמע, ללא ניסיונות קידום, במספר תחנות רדיו בארץ. "החלום הוא כמובן להגיע לפלייליסטים הנחשבים ביותר", מקווה אידר. בינתיים יש בלו"ז כבר ראיונות בתחנות רדיו אזוריות, ומי שמכיר את הנדלסמן יודע להגיד שהוא מחולל ניסים. בינתיים הצוות של אירד פרי כבר עובד על הוצאתו של סינגל נוסף.

 

מה החלום?

"להצליח בתחום השירה. לא בגלל התהילה, אלא כי זה מה שאני הכי אוהבת לעשות".

 

התהילה, אגב, עדיין רחוקה מאוד, וכך גם ההכנסות – הן למעשה לא קיימות. כרגע כל צעד מלווה בהוצאות כספיות לא מעטות, אותן משתדלת אידר לבצע בעצמה, באמצעות עבודה קשה בניהול העסקים המשפחתיים. רק לשם המחשה –הרווחיםמיוטיובמגיעים אחרי שמתקיימים מספר תנאים: 1000 מנויים בעמוד הפרטי –את הנתון הזה היא כבר השלימה; ו-4000 שעות צפייה אורגניות, ללא קידום, במשך שנה קלנדרית אחת. לא הצלחת להשלים את זה במהלך שנה קלנדרית, הכל מתאפס. "צריך להפציץ עם להיט מטורף כדי שיהיו רווחים מסינגלביוטיוב", היא מסבירה.

 

ומה לגבי התואר במינהל עסקים? יש סיכוי לשילוב בין שני התחומים?

"לא! שום דבר לא בטוח בחיים. מי אומר שאצליח בשירה? תמיד טוב שיש משהו ביד".

 

מה לגבי השתתפות בתכניות ריאלטי?

"זו חשיפה מאוד גדולה. מי לא רואה היום טלוויזיה? במיוחד תכניות ריאלטי. הישראלים מתים על זה. מצד שני יש בהן קצת פֵייק. אם אין לך סיפור קורע לב, הסיכוי לעבור את האודישנים קטן מאוד. בגלל זה לא ניסיתי את זה עד עכשיו. אני לא שוללת, אבל אני לא כל כך מאמינה בזה, בעיקר כי אין לי סיפור קורע לב".

 

עד שהקליפ החדש ייצא, כדאי לכם לצפות בינתיים בקליפ הטרי ולהתרשם. נראה לי שהשם אידר פרי לא יישאר בעתיד הקרוב בגבולות אשקלון וסביבותיה, אז כדאי לכם להיות בין הראשונים שראו אותה. אז כנסו ליוטיוב, הקלידו בשורת החיפוש אידר פרי STOP, וצפייה מהנה!