עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

לראשונה באשקלון נערך חידון התנ"ך לאוכלוסייה הוותיקה

תושב העיר, שמעון גבאי, מורה לשעבר, זכה במקום הראשון בחידון התנ"ך לאוכלוסייה הוותיקה שנערך לראשונה באשקלון במרכז הכנסים. במקום השני והשלישי זכו, בהתאמה, חיים בוחניק, איש צבא לשעבר ואליעזר חסן, גם הוא מורה לשעבר.

החידון נערך בסימן 70 שנה למדינה ולאשקלון ומבין התושבים שהגישו את מועמדותם לחידון הגיעו לשלב המכריע: יואב קאפח, יששכר גבאי, אליעזר חסן, מזל גבאי, חיים דרדיק, חיים בוחניק ושמעון גבאי.

לצורך המאורע החשוב הובא להנחות את החידון, המנחה הוותיק בחידוני תנ"ך עולמיים – אבשלום קור. עורך החידון היה יואב שלוסברג, חתן חידון התנ"ך לנוער ולצה"ל. צוות השופטים כלל את יו"ר עמותת י"ש לילדים ניצולי שואה, שייקה דור ומזל ברגמן, מורה ותיקה בעיר.

בין הספרים עליהם נבחנו המתמודדים היו בראשית, שמות, במדבר, יהושע, שופטים, שמואל א' ו-ב' ושיר השירים. בשלושת השלבים הראשונים של החידון נרשם מאבק צמוד אשר הוכרע על ידי שאלת ראש העיר ומקבילית המוחות.

היוזמה לקיום החידון נולדה משיתוף פעולה של המחלקה לתרבות יהודית וארגון הגמלאים בניהולה של חברת המועצה, שרה זכריה.

עם זכייתו אמר גבאי: "את הפרס הגדול שלנו כבר קבלנו לפני עריכת החידון – העיסוק בתורת החיים בספר הספרים ספר הנצח של העם היהודי ותעודת הזהות שלו. אין ספק שהחידון תרם לנו אנו המבוגרים מהרבה בחינות. והחשוב שבהן העיסוק בסיפורי ההיסטוריה של עם ישראל, בספרי הנבואה, בספרי השירה ובהכרת דמויות המופת של עם ישראל".