עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

6 שנים של סבל

בחצר הבית המשותף של גב' פנינה ברחוב יואל באשקלון, הניח אדם מכולה ובנה לו לול, הביא זבל ומטרדי ריח, ועמם הגיעו החולדות. אך את עיריית אשקלון זה לא מעניין. שירות לתושב?

מזה 6 שנים שתושבת העיר בעשור השישי לחייה פונה לעיריית אשקלון בבקשה לסיוע בפינויו של תושב העיר בשנות ה 50 לחייו שהחליט לפלוש לחצר הבניין ולהקים לו מזבלה בחצר הבניין. בתחילה אסף עצים ובנה לו מחסה, הגדיל ובנה לו לול אשר הטרידו את השכנים ברעש ומטרדי ריח.

בעלי החיים שגידל בחצר הבניין הביאו לפגרים, ולריחות של פגרים, הסירחון היה בלתי נסבל. מאז 2016 פנתה פנינה לעיריית אשקלון, שכבר מאז ועד היום מתעלמת כליל מהמטרד שגורם לכל דיירי השכונה סבל.

מאז ועד כיום הבין הפולש כי עיריית אשקלון תומכת בו, בינתיים הקים מכולה על החצר, ביקש להתחבר לביוב השכונתי והתחבר פיראטי לחשמל השכונתי. חיי הדיירים במזבלה שקיימת להם מול הבית הפכו בלתי נסבלים. "עכברים מסתובבים לי בדירה, אני לא יכולה לבשל, אני מסתובבת ואני רואה עכברים על הסירים. הנכדים שלי מפחדים להגיע אלי, פעם אחת ראו חולדה שנכנסה לי לבית ומאז הם מפחדים להגיע".

"במשך השנים ועד כיום פניתי לאיכות הסביבה, פניתי לתומר גלאם, למבקר העירייה, לכל מי שאפשר, אבל כלום, שולחים פקחים שממליצים לבחור מה לעשות והולכים" .  מגיע פקח ואומר לפולש "תוציא את התרנגולות לשבוע שבועיים, ותחזיר. כאשר הפולש רצה להתחבר לי לביוב, אמרו הפקחים לפולש "היא לא רוצה, תתחבר לשכנה".

חייה של פנינה הפכו לסיוט ללא כל סיוע עירוני, משנת 2016 ועד כיום נמנעים פקחי העירייה לקיים את חובתם למרות פסק דין כנגד העירייה.

פנינה שראתה כי אין כל סיוע מעיריית אשקלון, פנתה להליך משפטי שבו חייב בית המשפט את עיריית אשקלון כי "תפעל כפי חובתה על פי החוק למתן התראה, קנס ובמידת הצורך פינוי המטרד". עיריית אשקלון שלחה קנס למי "להומלס"? לאיזה כתובת?

5 שנים חלפו מאז, עיריית אשקלון על פי פסק הדין וגם על פי כל הגיון צריכים לפנות את הפולש ואת המטרד, אך עיריית אשקלון אינה עושה כן.

עיריית אשקלון חלקה השבוע לעצמה תעודות הצטיינות על תפקודה של מחלקת שירות לתושב. על פי המקרה הנ"ל נראה כי 6 שנים ללא סגירת אירוע, מעלה תהיות קשות בדבר אופן השירות.