עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

שיעורי אנגלית בחינם לילדיאשקלון

250 מורים ציונים מארה"ב מתגייסים למען ילדי הפריפריה הישראלית באמצעות תוכנית תלמ"א

במקום להגיע לישראל וללמדם בכיתות  – המורים האמריקאים ילמדו 12,000 ילדים מרחבי הפריפריה הישראלית, ללא כל תמורה, באופן פרטני  באמצעות מערך אינטרנטי מקוון

בנוסף, לראשונה – תוכנית הלימוד המקוונת של תלמ"א – תיפתח גם לכל הציבור הישראלי, תמורת 50 ₪, לשיעור פרטני המותאם אישית לכל נרשם

אלון פוטרמן מנכ"ל תלמ"א "בעוד שהורים מחפשים פתרונות לימודיים משמעותיים לילדיהם שנמצאים בבית כבר שבועות, מורים מרחבי העולם מבקשים להבטיח כי תלמידי ישראל יתקדמו בלימודיהם למרות הכל. יש כאן ביטוי מרגש של אחווה ואהבת ישראל מצד מורים שלא מוכנים לוותר על הקשר עם ישראל- גם אם אין להם אפשרות לנחות בנתב"ג".

תלמ"א, התוכנית הלאומית למצוינות באנגלית, תחת המנכ"ל אלון פוטרמן, אשר הוקמה לפני כ- 6 שנים ע"י הקרנות שטיינהרדט ושוסטרמן  בסיוע הממשלה ורשויות מקומיות מביאה מידי קיץ מאות מורים מרחבי העולם המגיעים בהתנדבות מלאה לבתי הספר בפריפריה הישראלית בכדי ללמד את מקצוע הליבה. חלקם מלמדים בתוכנית ייחודית במשך חודש ביולי, וחלקם מלמדים משך שנת לימודים מלאה.

בשל המצב התוכנית במתכונתה הנוכחית תשתנה ומסיבות ברורות המורים לא יגיעו השנה לישראל. למרות זאת, 250 מורים, ציונים מרחבי ארה"ב החליטו להתגייס למען ילדי הפריפריה ומדינת ישראל ולהעניק בהתנדבות שעות הוראה מקוונות פרטניות, "פנים אל פנים"  באנגלית.

התוכנית תוצע ל-12,000 ילדים מרחבי הפריפריה הישראלית (בדירוג למ"ס 5 ומטה) באמצעות הרשויות המקומיות הלוקחות חלק בתוכנית תלמ"א בינהן, ירושלים, רחובות, אשקלון, דימונה, מגדל העמק, ירכא, ג'וליס, מגדל העמק, סג'ור, כפי נוער ועוד… במסגרתה תלמ"א תעמיד לאותן הרשויות, סל שעות הוראה במתכונת שיעורי וידאו פרטניים (45 דקות – עד שעה) לתלמידים, שבמהלכן, מורים מוסמכים מארה"ב מטעם תלמ"א ינהלו עימם שיחות באנגלית, יתנו משימות און ליין ויקדמו אותם באנגלית באופן חוויתי. השיעורים יינתנו לילדים ללא כל תמורה כספית.

הפלטפורמה המקוונת מיועדת לתלמידים בכיתות ו' – יב' ואף לצעירים המתכוננים לבחינות פסיכומטריות. להבדיל מהפלטפורמה המקוונת של משרד החינוך שלא בהכרח מאפשרת לתלמידים ללמוד ולהתקדם במקצועות ספציפיים, יש כאן מענה משלים ורצון של הרשות המקומית והמורים להצליח במקום שמשרד החינוך אינו נותן לו מענה.

כמו כן, לאור המצב, התוכנית תיפתח השנה לראשונה גם לכל עם ישראל,  תמורת 50 ₪ (מחיר מסובסד ע"י תלמ"א) לשיעור פרטני מקוון. כל תלמיד ייכנס לדף נחיתה ייעודי שבו יגדיר מראש את מטרות הלימוד, עיתוי השיעורים ופרטים נוספים.

אלון פוטרמן מנכ"ל תלמ"א ציין כי, "תוכנית האנגלית המקוונת של תלמ"א תאפשר  לתלמידים לקבל הזדמנות להתקדם בלימודי האנגלית, עם מורים טובים,  בתקופה מאתגרת זו ובאופן חוויתי. בעוד שהורים מחפשים פתרונות לימודיים משמעותיים לילדיהם שנמצאים בבית כבר שבועות, מורים מרחבי העולם מבקשים להבטיח כי תלמידי ישראל יתקדמו בלימודיהם למרות הכל. יש כאן ביטוי מרגש של אחווה ואהבת ישראל מצד מורים שלא מוכנים לוותר על הקשר עם ישראל- גם אם אין להם אפשרות לנחות בנתב"ג".

ההרשמה לציבור הרחב – באמצעות לינק   https://bit.ly/2JlROqO