עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

1,000 עבירות מין בחמישה אחים ואחיות

במשך שנים ארוכות ניצל הנאשם חמישה אחים ואחיות מיישוב סמוך לאשקלון ורצח את נפשם הרכה בלמעלה מ- 1,000 עבירות מין מזעזעות * הקורבנות שהיו בגילאי 6-13 בעת ביצוע המעשים ראו בנאשם מעין דמות אב: "ניצל את גילם הרך של המתלוננים ואת האמון שנתנו בו"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר השבוע עונש של 20 שנות מאסר בפועל על מורה לשעבר (43) שהורשע, לאחר ניהול הוכחות, בביצוע עבירות מין רבות של אינוס, מעשי סדום, מעשים מגונים ועבירות נוספות לאורך 13 שנים, באחים ואחות בני משפחה אחת, שהיו קטינים בעת ביצוע העבירות. כמו כן, הטיל בית המשפט על הנאשם פיצוי למתלוננים בסך כולל של 250,000 ש"ח.
כתב האישום החמור נגדו הוגש לפני שלוש שנים לבית המשפט המחוזי בבאר שבע וכלל סעיפים של מעשי סדום, מעשים מגונים, ניסיונות אינוס ועבירות מין נוספות בשלושה מהאחים בין השנים 2009-1996. על פי הפרקליטות, הנאשם החל את המעשים בזמן שהתגורר בשכנות לאחים בדרום – והמשיך לאנוס אותם גם כשעברו לביתם החדש באזור השפלה.
בכתב האישום נכתב כי הנאשם ניצל את גילם הרך של הילדים, את הקרבה אליהם והאמון שנתנו בו לאחר שאביהם עזב את הבית, במטרה לבצע בהם עבירות מין חמורות בהזדמנויות שונות במשך 13 שנה.
חמשת האחים פנו למשטרה בעקבות כתב אישום אחר שהוגש לבית משפט השלום בפתח תקווה נגד הנאשם בגין עבירות מין בקטין. הוא הורשע ונידון ל-44 חודשי מאסר בפועל. חודשים ספורים לאחר הגשת כתב האישום בעניינם, התאבד אחד האחים בזמן ששירת בצה"ל. בגלל הנסיבות הטרגיות נמנעה עדותו – ובשל כך נאלצה הפרקליטות לתקן את כתב האישום ולהוריד את המעשים שיוחסו לו. לאחר שהתאבד, אח נוסף שהתגורר בארצות הברית ולא נכלל באישום המקורי, הגיע לישראל והעיד על עבירות המין שהנאשם ביצע בו בילדותו.
הרכב השופטים בראשות השופט אריאל ואגו קבע בהכרעת הדין כי "לאחר עיון בכל הראיות ושקילתן, אין מנוס מן המסקנה המצערת לפיה כל המעשים המיניים המיוחסים לנאשם הוכחו היטב ומעבר לספק סביר. לגבי רוב המתלוננים ההוכחה היא ברמה גבוהה במיוחד – הרבה מעל ומעבר לכל ספק סביר".
עוד נכתב כי "הפעולות שהנאשם ביצע בנפגעים הקטנים, ההסללה וההרגל שהגיעו כמעט לכלל שעבוד, הביאו את הנפגעים למצב שבו גם לאחר גיל 14 הם לא היו מסוגלים להסכים או לא להסכים למעשים מיניים, בטח שלא בהסכמה 'חופשית'. הנאשם שלל מהם את האפשרות המוחשית לפיתוח חירות מינית של ממש עוד בטרם הבשילו והשלימו את גיל ההתבגרות.
תחושות של יראה, גועל ודחייה התערבבו אצל המתלוננים עם תחושות ההערצה, הסקרנות, ההנאה המינית והרצון להתקרב לנאשם בגיל צעיר ביותר".
הם ציינו כי הנאשם לא השתמש בכוח פיזי נגד הילדים, אלא רק בכוח אישיותו ובלשונו.
עורכת הדין רותם יוחנני-הר ציון, שניהלה את התיק מטעם פרקליטות מחוז דרום (פלילי), מסרה בזמנו לאחר ההרשעה: "הנאשם ניצל את גילם הרך של המתלוננים ואת האמון שנתנו בו בזמן שתמך בהם וסייע להם כלכלית וחברתית, אירח אותם בביתו, הכין חלק מהם לעלייתם לתורה ולימד אותם לנגן. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, נתן אמון מלא במתלוננים והרשיע את הנאשם בעבירות מין רבות".