עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תתחדשו

 

 

לאחר פיילוט מוצלח בשיתוף אגף הרווחה בו שיפצו מתנדבי עמותת 'תנופה בקהילה' דירות למשפחות נזקקות החליט ראש העיר להרחיב את הפרויקט לשיפוץ מאה דירות של משפחות נזקקות * ראש העיר תומר גלאם: "נשתדל להגיע לכל בית הזקוק לשיפוץ"

 

ראש העיר תומר גלאם העניק השבוע תעודת הוקרה לעמותת 'תנופה בקהילה' על הפעלת מיזם 'גרים בכבוד' במסגרתו משפצת העמותה בשיתוף אגף הרווחה דירות של משפחות נזקקות. 

לדברי העמותה, אנשים החיים בעוני נאלצים לחיות בדיור שאינו הולם וברמה נמוכה וכאן הם נכנסים לתמונה. על מנת לפעול למען אוכלוסייה נזקקת זו פנו לפני כחצי שנה אנשי מחלקת הרווחה בעיריית אשקלון לעמותת 'תנופה בקהילה' המשפצת בתי נזקקים בבקשה לפעול בעיר.

השבוע לאחר פיילוט מוצלח החליט ראש העיר תומר גלאם להרחיב את הפרויקט ולפעול לשיפוץ עשרות דירות נוספות מעבר למתוכנן.

מנתוני העירייה שהוצגו עולה כי 2,589 מהמשפחות המוכרות ברווחה מתגוררות בדירה ברכישה פרטית. בשלב הפיילוט שהתקיים בחודשים האחרונים שופצו עד כה כ- 20 דירות ועל פי התכנון ישופצו עד סוף 2020 כ-100 דירות. 

בנוסף, נענה גבי נחמני מנכ"ל תנופה בקהילה לבקשת ראש העירייה לקיים בעיר קורס "הנדימן" ייחודי למתנדבים בקהילה שיסיעו בשיפוץ הבתים.

בפגישה המרגשת עם אנשי עמותת 'תנופה בקהילה' סיפר ראש שהעירייה על ילדותו בשוכנת מצוקה ועל חשיבות 'הבית' כבסיס להצלחה ורווחה כלכלית. "מה שריגש אותי בפעילות של 'תנופה בקהילה' זו האפשרות להגיע לאותה שכבת אוכלוסייה שאין לה אפשרות לשפץ את בתיהם, ואז באים אנשים טובים שבאים ומרימים מיזם כזה בעיר, אותי זה מרגש".

גבי נחמני, מנכ"ל עמותת 'תנופה בקהילה', סיפר בהתרגשות לראש העיר על הקמת העמותה כמשימת חיים של ילד שגדל בבתי יתומים וחלם על 'בית' מכבד, "אנחנו לא רק משפצים בתים, אנחנו פועלים למען המשפחות להעצמה ולהתחלה חדשה".

ראש העיר: "העמותה יחד עם אגף הרווחה עושים עבודת קודש. אנו נשתדל להגיע לכל בית הזקוק לשיפוץ ולאור ההצלחה, נרחיב את הפרויקט".