עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תקציב תמיכות פעילויות תורניות IN השאר out

ישיבת המועצה השבוע הצביעה על התמיכות לארגונים וגופים שונים. בחינת העמותות שאושרו, תורמת לרוח הצעת התקציב 2021 שאושרה לפני כחודש, שבהב עשרות גופים ועמותות שהיו זכאים במשך שנים לתמיכה מאת עיריית אשקלון, לא יזכו יותר לתמיכות. אך מיליונים לתרבות תורנית, לקבוצות כדורגל ועמותות הקשורות לחברי מועצה.

תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון הבהיר השבוע בישיבת המועצה, כי "אנו בין הרשויות הבודדות שלא פגעה בתקציב התמיכות, אנו צריכים לסייע להם לחזור לשגרה". נכון, גם השנה העביר תומר גלאם מיליונים מתקציב בעיר לישיבות וכוללים. והעלים לגמרי את שאר העמותות העירוניות.

במשך שנים, עיריית אשקלון סייעה ותמכה בארגונים ואורגנים שונים בעיר. מטרת התמיכות בבסיסה להרחיב את השירותים בעיר מעבר לסל השירותים הבסיסי, והסתייעות במוסדות התנדבותיים להרחבת השירותים לתושב. כך משמשות התמיכות לארגון פעילויות לארגונים שונים למוגבלים, לארגוני שמירה על בעלי חיים, ארגוני חסד וצדקה, קהילות שכונתיות, ארגוני נוער ועוד. בשנתיים האחרונות, הנהגת העיר החליטה לבטל כמעט כל תמיכה בארגון  שאינו ארגון תורני.

 

אם בשלהי כהונתו של שמעוני, היו נתמכים ארגוני נוער גאה, ארגוני חברה ופנאי, בעלי מוגבלויות, נוער ועוד. קבעה השנה ההנהגה הנוכחית את כיוון התמיכות, תרבות תורנית וקבוצות כדורגל. מקורבים וכל השאר לא מעניין.

תקציב תמיכות 2021 כפי שפורט בהצעת התקציב, קובע סך סל כללי לתרבות תורנית בסך 1.800,000 ₪ ללא פירוט המוסדות הזכאים, ככל הנובע מרצון להסתיר את המוסדות שיזכו לתמיכה, וסך נוסף בשיעור של 5,400.000 ₪ לטובת מוסדות ספורט ללא כל פירוט מי הזכאים. ככל הנראה מנסים בהנהלת העיר להעלים סיוע לארגונים שיש להם עדיפות פוליטית או סקטוריאלית.

עיריית אשקלון בשנים האחרונות, מתנהגת כמי שאין בה  קיום עקרונות של שוויון, שקיפות, מנהל תקין, חסכון, יעילות ושמירה על טוהר המידות במתן תמיכות למוסדות ציבור על ידיה.

הכללים שנקבעו בחוזר מנכ"ל משרד הפנים, אשר מבקשים להבטיח כי הקצאת כספים והשימוש בהם יעשו באורח שוויוני ,מקצועי ותוך דאגה כי יגיעו ליעדם, וזאת על מנת למנוע מצב בלתי רצוי של העדפת ו/או הפלית מוסדות משיקולים פוליטיים, אישיים, סקטוריאליים, ולהבטיח מנהל תקין, שוויון, שקיפות ,חסכון ,יעילות וכן למנוע פגיעה בטוהר המידות. לא מתקיימים בכל הקשור לתמיכות באשקלון.

בחינת וועדות התמיכות שאושרה השבוע במועצת העיר מגלה כמה פרטים חשובים. כ – 90% מתקציב התמיכות במיליוני שקלים, ניתנו לישיבות, כוללים, פעילות תורנית, בתי כנסת ועוד.

חלק מתקציב התמיכות הופנה למגזר הרוסי, כגון עמותת אורורה. שבזמנו מבקר העירייה קישר לחברת המועצה סופה ביילין. עמותה נוספת שזכתה בתמיכה, הנה העמותה "לקידום ההשכלה באשקלון". המוזר הוא ששתי העמותות מנוהלות על ידי אותה גברת.

עמותות לטיפול במוגבלויות לא זכו לתמיכה, אך עמותת "עמדא" עמותה ארצית לטיפול בהלצהיימר שמקומה בכפר סבא, אכן זכתה בתקציב. רק לא מגלים כי לפני כמה חודשים עובדת עירייה פורשת מבקשת לקדם את פעילות העמותה בעיר, אז ככל הנראה התבחינים הנם צרים מאוד.

מיליוני השקלים שהקציבה העירייה לתמיכות יוצא מתקציב העיר המצוצמם, מרווחה ,חינוך, פעילות נוער ועוד. היה מצופה שלפחות כלל תושבי העיר ייזכו לפעילויות העמותות הזכאיות, ולא רק בעלי תשובה או שחקני כדורגל.

צפייה שישיבת המועצה מגלה כי למעט חברת מועצה אחת ששאלה שאלות -פאני לוי, את שאר חברי המועצה כלל לא עניין על מה הם חותמים, נראה כי את עיריית אשקלון מנהלים חותמות גומי.