עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תקווה חדשה לאשקלון

 

ח"כ מישל בוסקילה, מי שהיה משנה לראש עיריית אשקלון מוקם במקום ה 13 והריאלי על פי כל הסקרים ברשימת המחנה הממלכתי, מיקומו הריאלי באיחוד הסיעות מבהיר את התקווה והחשיבות של מישל בוסקילה בכנסת הבאה.

האיחוד הממלכתי הודיע על המיקומים ברשימה לכנסת הבאה. בעשירייה הראשונה יוצבו חמישה  מועמדים לגנץ, שניים של איזנקוט ושלושה מועמדים לתקווה חדשה שאחד מהם הוא מישל בוסקילה, למעשה מקומו של מישל, כמקום 3 מסיעת תקווה חדשה, מדגיש את העדפתו על הרבה אחרים טובים.

ח"כ מישל, איך אתה מרגיש בעשייה החדשה בכנסת?

אני מרגיש נהדר, אני בתחושת חרדת קודש בעשייה בכנסת, כי זה המקום שאתה באמת יכול לשנות מהלכי חיים לתושבי המדינה, האחריות אדירה, הקשב לאנשים ולבעיות צריך להיות רב. מצד שני אסור לך לאבד את הזהות ואת הערכים האישיים שלך. אני מתהלך כתמול שלשום אך עם אחריות ומשימה מאתגרת.

איזה שר היית רוצה להיות?

מטבע הדברים ברור שמוקדם לענות על שאלה שכזו, ההרכב הקואליציוני של המשלה הבאה יהיה מיוחד ולכן אין לי לצאת באמירות עתידיות, מה שחשוב לי זה טובת המדינה. אני רוצה לקיים עשייה לטובת כלל תושבי המדינה, וגם לתושבי העיר שלי, אשקלון.

הייתי רוצה לקדם את קביעת אשקלון כאזור עדיפות לאומית, הייתי רוצה לקדם את ההכרה של מכללת אשקלון כאוניברסיטה, הכרזה שתקפיץ את העיר אשקלון במקומה הארצי.

בינתיים כיום אני פועל במספר וועדות, אחת מהן דנה בקידום חקיקה של שמירת זרע של חללי צה"ל שלא הותירו צאצאים, יש המון נושאים לטיפול ואני מאמין שאמשיך יחד עם חברי לאיחוד לקדם את טובת המדינה והעיר.

 מישל, לטובת קוראינו, קצת על עצמך.

אני תושב אשקלון מילדות, גדלתי בשכונות הוותיקות של העיר, למשפחה מרובת ילדים, 13 אחים, חיים שבהם אתה בלית ברירה לומד לראות את הכלל, לשתף ולהשתתף. נשוי לרונית, אב ארבעה ילדים שמביאים לי גאווה רבה. איש עסקים ויזם, שמשלב את העשייה העסקית עם פוליטיקה למען עשייה ציבורית.

למי שלא זוכר, היית במשך שנים יו"ר בתנועת הליכוד בעיר, עד שעזבת לטובת תקווה חדשה.

מזה 30 שנה אני בפעילות פוליטית, הליכוד היה מאז ומתמיד הבית האידיאולוגי שלי, ביצעתי בליכוד במגוון תפקידים משמעותיים. מזה עשור אני יו"ר סניף הליכוד בעיר, חבר מזכירות ארצית, חבר מרכז הליכוד, עד לא מזמן חבר בינה בית נבחרי ההסתדרות, משנה לראש העיר יו"ר מועצת העיר, ממונה על מספר תפקידים בראשות המקומית, כלל הפעילות שלי במשך עשרות השנים הייתה למען הציבור, והתרומה לחברה.

את העשייה הציבורית שלי במשך השנים עשיתי בתוך העיר ולמען העיר, וכאשר התקדמתי לתפקידים ארציים, תמיד ראיתי את טובת העיר ואיך אני מסייע לתושביה. מזה תקופה שאני במאבק לבניית שדה תעופה בדרום, מה שיביא עמו תנופה כלכלית, ואת זה אני מקווה לקיים גם כיום מתוך הממשלה.

גדעון סער החליט לצאת לדרך חדשה, בתנועה חדשה שתשקף את עקרונות הליכוד הבסיסי. את מנהיגותו של גדעון אני מכיר ומוכיר מזה שנים, עוד כאשר ביצע שלל תפקידים: מזכיר הממשלה אצל שרון ז"ל  וביבי, שר החינוך, שר הפנים, חבר וועדת חוץ ובטחון, חבר קבינט בטחוני. בכל שלל התפקידים החשובים והמשמעותיים הללו, הייתי לצדו והייתי עד לתפקודו. ולכן שגדעון סער מבקש להיות חלק מהנהגת העם, אני יודע שהוא בעל הכישורים הטובים ביותר. בתפקידו כשר המשפטים הוא קידם חוקים שהיו תקועים שנים לטובת כלל הציבור, גם כיום אנחנו מקדמים את ביטול אגרות בקשות הביניים בבית המשפט, מה שמשית הוצאות על אזרחים שנדרשים לקיים את יומם בבית המשפט.

לפני הבחירות שיתקיימו בעוד פחות מחודשיים, מה הייתה רוצה לומר לתושבי העיר?

פעם אחר פעם, רובינו בוחרים באופן אוטומטי את המועמד, לא עוזבים בית, לא מחליפים דעות, ימנים נגד שמאלנים, חברתיים נגד קפיטליסטים, ועדיין רובנו תקועים במקום, גם המדינה. תמיד המדינה לפני הכל, אירן, חמאס, פלסטינים, חיזבאללה ושאר שמות מרתיעים, אבל בפועל, שנים חולפות ולרובינו אין כל שינוי אישי. רובנו ממשיכים את חיינו, את מקום העבודה, שגרת החיים, את הטוב ואת הרע.

גם ברמה העירונית אין כל שינוי, ואם ישנו, אינו מטיב, ברמה העירונית  ממשיכה העיר במשך עשרות שנים להתנהל עם הבטחות ללא כיסוי, ללא פיתוח כלכלי משמעותי , עם איום טילים מתמיד שלא קיבל מענה במשך שנים, רק השנה קדמנו את מה שהיה תקוע שנים. מדינת ישראל מלאת אתגרים ובעיות, כך שענייני העיר אשקלון עולים לדיון רק לפני בחירות וזהו, ולכן חשוב שיהיה נציג שישב עד לא מזמן בשולחן המועצה כמשנה לראש העיר.

הגיע אולי הזמן, שאחרי מערכות בחירות ללא תועלת עירונית, ניקח הפסקה קטנה מהקיבעון ונבחר, פעם אחת לטובת העיר.

מזה 30 שנה שאני בפעילות פוליטית עירונית, עשור יו"ר סניף הליכוד בעיר, חבר מזכירות ארצית, חבר מרכז הליכוד, חבר בינה בית נבחרי ההסתדרות, משנה לראש העיר יו"ר מועצת העיר, ממונה על מספר תפקידים בראשות המקומית,  ובמשך עשרות השנים פעלתי למען הציבור, והתרומה לחברה. סייעתי רבות למען העיר, סייעתי לתקציבים לבניית בתי ספר וגני ילדים מגיל 3. תקציבים בכל שנה לפתיחת שנת הלימודים. קידמתי מהלך  לפטור כל חייל אשקלוני שרוצה ללמוד במכללה משכר לימוד בשנה הראשונה במכללה, מה שמנע בריחת צעירים למרכז וחיזק את המכללה.  קידמתי את עצמאות המכללה שהייתה שלוחה של בר אילן, בסיועי קבלה הכרה כמוסד פרטי עצמאי, מה שחיזק את החינוך בעיר.

דאגתי שחברי הממשלה יגיעו לעיר לקידום טובת העיר. לא רק בביקור מצולם, אלא בביקור שבסופו מובטחים לעיר תקציבים והטבות. כך זכתה העיר לקבל מיליונים, תקציבים לחיזוק בית החולים ברזילי, חיזוק מכללת אשקלון, שיטור הקהילתי והמצלמות, תקציבים לקירוי כל מגרשי הספורט בשכונות והקמת אולמות הספורט. כל הפעולות האלו לא היו יכולות להתקיים ללא התערבותי הישירה והמסיבית.

אני שומע חברים רבים שלך לדרך ולסיעת הליכוד שמאחלים לך הצלחה ואפילו ?

אני אומנם עזבתי את תנועת הליכוד, אך אני לא עזבתי את חבריי מזה שנים רבות והם לא אותי. ההחלטה להיות חלק מתקווה חדשה הנה החלטה מנהיגותית, כזה שמתווה דרך ואולי גם תביא עמה אחרים. הקיבעון בהישארות בתנועה שכבר מזמן שכחה את העקרונות שלה, לא עושים טוב לעם ובטוח לא לי.

המהלך שלי הביא עמו הצלחות. בבחירות סיעת הליכוד בעיר ירדה באחוזי התמיכה שלה, ורבים בחרו בתקווה חדשה. ועל עובדה אחת אין להתווכח, העשייה שלי הביאה אותי לשולחן הממשלה, ולהשפעה ישירה על העיר, את זה לא הייתי מקבל גם בעוד שנים בסיעת הליכוד.

המשימות שלי זהות ולא סותרות את טובת האזרחים, אני אדאג להביא בשורות לעיר אשקלון. אין זה סוד שאני רוצה להפוך את המכללה לאוניברסיטה ולהפוך את אשקלון למרכז חינוך. אני חושב שתושבי העיר ותומכי הליכוד בפרט, כמי שמכירים את פועלו של גדעון סער בליכוד, צריכים להוקיר תודה לגדעון, ולסייע לו בבחירתו לראשות הממשלה.

איך יראה עתיד העיר עם תרכיבו את הממשלה?

אני מאמין שאנחנו נרכיב את הממשלה ונמשיך עם העשייה הנוכחית, כשזה יקרה, אני אפעל בכל הכח להכריז על העיר אזור פיתוח א', לא רק באזור תעשייה, אלא שכל תושב בעיר יהיה זכאי לזיכוי מס. המצוקה אינה רק באזורי התעשייה, אלא גם לתושבי העיר. סיוע שכזה יותיר יותר כסף פנוי בחשבונות התושבים בסך עשרות אלפי שקלים בשנה. אני אפעל למען תושבי המדינה והעיר בכל דרך ובכל עניין.

כל החלטת ממשלה, במיוחד כאלו שניתנו לעיר בעבר לא התקיימו באופן משביע רצון, אני ימשיך להיות זמין לכל הבעיות של כל מי שיפנה אלי כמו שעשיתי במשך שנים, אנסה לסייע ובתקווה גם להצליח.

ומה תאמר לאלה שקובעים שאתם שמאלנים ?

בני גנץ, אייזנקוט, זאב אלקין, אני ועוד אחרים, האם אפשר להגיד עלינו שאנחנו לא ימניים, גדעון היה למי שלא זוכר בין היחידים שהתנגדו להתנתקות בניגוד לביבי, בזמנו בפירוק של הליכוד והקמתה של קדימה, גדעון נשאר בתנועת הליכוד, עוד שכולם חשבו שתיעלם. גדעון עמד בלחצים והבטחות מצדו של אריאל שרון ז"ל לחבור לקדימה. אך גדעון נשאר שברוב עזבו. גם חברי לתנועה כיום, אלקין, הנדל, האוזר, כולם ימנים עקרוניים, עם דעות ברורות ולא חלוקות. ולכן כל ניסיון לצייר את גדעון או את כלל האיחוד כשמאלני לא יצלח.  כשר חינוך דאג שכל תמיד לחיזוק מורשת ישראל בביקורי תלמידי בתי הספר באתרי מורשת ישראל. מה שאף שר ליכוד לא עשה.

לסיום:

אני מאחל לנו בעיר ולכל עם ישראל  לצמוח ולגדול לזמנים טובים .