עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תמונות ראש העיר נמכרו ב- 500,000 ₪

בתשובה לשאילתא של עורכת הדין תמר קידר לפי חוק חופש מידע, על הוצאות ראש העיר על תמונותיו ופרסומם ברשת, השיבה העירייה כי הוציאה כחצי מיליון שקלים על תמונות וסרטונים של תומר גלאם. סכום לא סופי ?!

עורכת הדין תמר קידר העבירה בקשה לעיריית אשקלון בדרישה לקבל את הוצאות הפרסום במדיה של ראש העיר, כמו כן בקשה היא לקבל את הוצאות העירייה, אשר לטענתה רוכשת לייקים לפוסטים שמעלה ראש העיר, והכל בכדי להראות כי הוא עשייתו מבורכת ע"י תושבים רבים.  תגובת העירייה לא כללה את ההוצאות לרכישת הלייקים, ועתירה בעניין בדרך .

תשובת העירייה לבקשה גילתה כי בקדנציה של ראש העיר תומר גלאם, ההוצאות על פרסומו עלו בכל שנה בכפולות. אם בשנת 2018 לפני הבחירות הוציא תומר על פרסום פעולותיו כ 20,000 ₪ בלבד. כיום הוא ממש שוחה בכספי הציבור ומוציא על פרסום פעולותיו כחצי מיליון שקלים.

ראש העיר לא מסתפק "באהבה" של תושבי העיר, והוא מבקש גם את אהדתם של תושבי המדינה, ולכן הוציא הוא על פרסומים בעיתון דה מרקר 70,000 ₪, ובעיתון ישראל היום עוד כ 70,000 ₪ ( לפי נתוני הפרסום של ישראל היום).

נראה כי תומר גלאם לא חש כי כספי הציבור הם של הציבור ולטובתו, נראה כי הוא נוהג בכספי הציבור כאילו כספים של ביתו. פרסומיו במדיה לא נועדו "לעדכן" על פעולות העירייה, שאותם ניתן לראות בדף העירוני בגרושים. אלא לקדם את מעמדו הבעייתי לפני הבחירות בעוד שנתיים. על פי הצהרת העירייה יהיה נכון לשער כי  בשנתיים הקרובות, הסכומים יעלו ככל שמתקרב מועד הבחירות.

לרבים בעיר אין כסף לחוגים, כסף לאוכל ולמצרכים בסיסיים, אבל את ראש העיר זה כלל לא מעניין. היה בקלות ניתן להשקיע את הסכום במימון חוגים למאות ילדים בעיר שאין ידם משגת, אבל מה זה מעניין. היה בקלות ניתן לסייע לספורטאים אשקלונים, שאין להם כל סיוע ומימון עירוני. היה ניתן לסייע לעמותות רבות בעיר שמשוועות לתמיכה מינימאלית, כאלה שאינם עמותות דתיות וספורט. היה ניתן בסכומים הללו לעשות המון למען תושבי העיר, אך את תומר גלאם זה כלל לא מעניין. תומר רוצה עוד קדנציה, עד אז, כספי הציבור יהיו חלק ממסע התדמית האישי שלו.

הוצאות אלו של ראש העיר על פרסומות, לא הסתיימו רק בפייסבוק, תצהיר ראש העיר לבית המשפט בעתירה שהוגשה כנגדו בגין שימוש בכספי ציבור ( עתירה בה הפסיד ) הצהיר אז כי ההוצאה על שילוט עירוני הסתכם בלמעלה ממיליון וחצי ₪. אז נעשה שימוש רק ב-163 שלטי חוצות גדולים.

רק להבהיר כי הצהרת ראש העיר הייתה בניגוד לדו"ח מנכ"לית העירייה שבה מפורט הוצאות בסך של מאות אלפי שקלים, בניגוד להצהרת ראש העיר. נתונים אלו שלא שהותירו את תדמיתו פגועה, הביאה את העירייה להגיש תלונת סרק שבגינה מתנהלת תביעת לשון הרע בבית המשפט, אשר גם היא מסתמנת כהפסד נוסף של הנהלת העירייה.

התנהלותו הפרסומית של ראש העיר מתקציב העירייה גדל לאור סגירת האופציות האחרות שנהג לקיים, כולנו זוכרים את ראש העיר מפרסם את שמו מעל כל עמוד פרסום, העתירה שהוגשה ע"י ד"ר שלמה סויסה ועו"ד תמר קידר, הביאו לתקדים ארצי, בה נאסר על תומר גלאם וראשי ערים אחרות לפרסם את שמם מעל פרסומי העירייה. ולכן מוציא מאות אלפים במדיה החברתית.

נבחר הציבור הינו שליח הציבור, וכאותו שליח ציבור האמור להיות פה לקהל ומציג עצמו כעני ממעש, נרעש ונפחד, כן הוא נבחר הציבור. משלו אין לו ולא כלום, וכל אשר ברשותו ובהחזקתו, הגינות, יושר לבב וטוהר המידות הינם סימני היכר מובהקים שניתן בנבחר ציבור ראוי לשמו, ותכונות נפש אלו הן עמוד האש ועמוד הענן שיוליכו את נבחר הציבור בדרך. רק כך יוכל פרנס לנהג כראוי קהילה שבחרה בו לנהגה, ורק כך יזכה נבחר הציבור באמון הקהל. וכולנו ידענו כי באין אמון של הקהילה במנהיגיה, ייפרע עם ותאבד ממלכה. וככל שנעלה במעלה המנהיגות כן נתבע ממנהיגי הקהילה ביתר שאת כי יקרנו יושר ואמת. חובה על ראשי ראש העיר להקפיד שלא לנצל לרעה, לקידום ענייניהם האישיים את הכוח שניתן לו ואת הנגישות שיש לן מכוח תפקידו לנכסי הציבור ולמשאבי הרשות.