עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תלמידי "אורט" רונסון הסבו כבוד לעיר אשקלון

אסף פינקל (מימין) ונועם ביבס

אסף פינקל ונועם ביבס – תלמידי כיתה ז' ב"אורט" רונסון – היו הראשונים שקפצו למים העמוקים והעבירו הרצאות ב'זום' בנושאי חלל מתקדמים, במסגרת יוזמה של קהילת הורייזון, וקצרו שבחים רבים

 

במסגרת יוזמה של קהילת הורייזון (horizon) נואמים תלמידים מחטיבות הביניים ברחבי הארץ על נושאי חלל בפלטפורמת היוטיוב. הראשונים שהרצו היו שני תלמידי כיתה ז' מבית הספר "אורט" ע"ש הנרי רונסון באשקלון. "התלמידים של רונסון הציבו רף מאוד גבוה לבאים אחריהם והביאו כבוד לאשקלון", סיפר אבי היוזמה, המורה גיל קרסנטי.

 

שיתוף פעולה בין בית הספר "אורט" ע"ש הנרי רונסון לבין horizon – קהילת מחנכי חלל ומובילי חלל של סוכנות החלל הישראלית המנוהלת על ידי קרן רמון, יצר מצב שבו שני תלמידי כיתה ז' ערכו לאחרונה הרצאות בזום מול מאות משתתפים בנושאי חלל מורכבים.

 

הפרויקט החל ביוזמת המורה למדעים גיל קרסנטי מבית שמש, שחיפש כיצד להתפתח ולגרום לתלמידים ללמוד משהו מתקופת הקורונה המאתגרת. "הרציונל הוא שהקורונה שברה למעשה את כל הגבולות. הרי כולם נהיו מומחים בזום, מה ששבר את עניין הכיתות", סיפר השבוע. "החלטתי לאתגר את המערכת ולהריץ הרצאות תלמידים לכל מי שיחפוץ לשמוע. התלמיד אסף פינקל מרונסון היה הראשון להרצות, הוא הפתיע מאוד כי הוא קפץ למים והייתה לו הרצאה מדהימה. למעשה, הוא הציב רף גבוה מאוד לבאים אחריו. הילדים וכל מי ששמע אותו התרשם ממנו מאוד".

 

לדברי קרסנטי, גם התלמיד השני שהרצה לא אכזב, "נועם ביבס ביקש ממני להרצות על תורת המספרים. למען האמת, בהתחלה הייתי בהלם. לא האמנתי שזה יכול לקרות. ברגע האמת הוא פשוט הדהים אותי ואת כל השומעים. מורים למדעים החמיאו לשני התלמידים על ההרצאות. הם היו בהלם מהידע ומהאיכות של התלמידים, הם הביאו הרבה כבוד לאשקלון". המחנכות של אסף ונועם, טניה כהן ו-ורד חפר בהתאמה, קיבלו תעודת הוקרה מקהילת horizon.

 

"אסף ונועם הביאו המון כבוד לבית הספר במסגרת היוזמה המדהימה", סיפרה מנהלת בית הספר, אורה גול. "אנחנו מאוד גאים בתלמידים, ביצירתיות ובביטחון בהם העבירו השניים את ההרצאות. אני בטוחה כי עוד תלמידים שלנו ייטלו חלק ביוזמה".

 

כעת הפרויקט ממשיך, ובכל יום רביעי, בין השעות 18:00-19:15, מתקיימות הרצאות של תלמידים בעמוד הפייסבוק "הרצאות תלמידים".