עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תכירו  סופיה ברון – אזולאי מאשקלון

שרצה ללא הפסקה מסיבות טובות

 

סופיה ברון- אזולאי בת 55 מאשקלון, נשואה, אימא ל- 5 ילדים וסבתא לנכד בשם ארי, מנהלת חשבונות ומאמנת לשינוי הרגלי אכילה ביום יום.סופיה אהבה להתאמן ולעשות כושר במשך כל חייה, אך הכול השתנה לפני כשנתיים כאשר חלתה לפתע בשלבקת חוגרת, מחלה שפוגעת במערכת העצבים, אשר מנעה ממנה אימונים בשל פגיעה ביד. בעקבות הפגיעה בתפקוד, התחילה סופיה לרוץ – מאחר וזה הדבר היחיד שיכלה לעשות.

 

סופיה התקבלה להיות חלק מקבוצת "יעלות המדבר" – קבוצה שהוקמה על ידי חברת מרתון ישראל לנשים שרצו עד אז רק כ- 10 ק"מ, קבוצה ששינתה את חייה לעד.מתוך 300 נשים בחרה חברת מרתון ישראל 13 נשים בלבד שהתאמנו עם אורנה אלטמן ואחרי חודש של אימון בלבד השתתפה סופיה במרתון התנ"ך במקצה של ריצת 10 ק"מ ולאחריו עשתה חצי מרתון (21.2 ק"מ) מדברי וחודש אחרי עשתה את חצי מרתון טבריה.

 

"ריצה עבורה זה תחליף ל"פסיכיאטר", זה אושר, זה הכול. היא עוזבת הכול בשביל לרוץ ואפילו דוחה אירועים". (בוקסה) כל סדר היום שלה הוא סביב הריצה. היום היא רצה בקבוצה אשקלונית ושומרת על קשר עם קבוצת יעלות המדבר. סופיה שהיא "גרופית" של אוכל בריא , משפט המותג שלה הוא: #לאןאתרצהסבתוש. סופיה מתאמנת כל יום ורצה ארבע  פעמים בשבוע  – ריצת  10-12 ק"מ ובסוף השבוע ריצה ארוכה וכעת נרשמה למרוץ הבוז'ולה שיתקיים בתאריך ה-04.10.2019 ולמרתון התנ"ך המרגש והמאתגר.

 

ביום שישי ה-10/19/18 סופיה תיקח חלק במקצה ה-10 ק"מ  במרוץ התנ"ך הבינלאומי, המשחזר את הריצה ההיסטורית מהסיפור התנכ"י , מספר שמואל א'  על איש בנימין וריצתו אל עלי הכהן הגדול בשילה הקדומה, בעקבות התבוסה לפלישתים – אורכו של המרתון המלא  42.2 ק"מ. המרוץ שכונה בתחילה "מרוץ איש בנימין" הפך עם השנים למרתון התנ"ך ומתקיים מדי שנה בסוכות – 18.10.19 בהפקת חברת מרתון ישראל הסוחפת אלפי אצנים מהארץ ומכל העולם. המרוץ כולל 4 מקצים אשר בסופם יקבל כל משתתף מדליית חרס ומגן מיוחד למשתתפי המרתון המלא.

 

מרתון התנ"ך – 18.10.19 (שישי) לשילה הקדומה – 4 מקצים

מרתון 42.2 ק"מ, חצי מרתון 21.1 ק"מ, מקצה 10 ק"מ, מקצה 5 ק"מ, מקצה צמי"ד לילדים עם צרכים מיוחדים