עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תיקו שהוא כהפסד…!!!

צילום: סלבו עכו

הפועל אשקלון סיימה בתיקו שתיים במשחק חוץ קשה בקטמון. לכאורה הישג אבל במצבה של הקבוצה זוהי תוצאה רעה במיוחד שהיריבה לתחתית הפועל עפולה ניצחה.

כמו שזה נראה עכשיו המצב של הקבוצה קשה מאוד. הקרב על ההישרדות מתמקד ב-4 קבוצות:

אחי נצרת , בני לוד , הפ.עפולה וכאמור הפ.אשקלון. ביום שישי האחרון הפ.אשקלון נראתה טוב בשדה המשחק היתה המשכיות שלאחר הניצחון המוחץ 0:3 מול הפ.אום אל פחם בעיני זה הדבר העיקרי. יש פתאום שינוי תקווה חדשה. "אבל אליה וקוץ בה" שינוי כן הגנה אין. כשאני כותב הגנה הכוונה שלי משחק הגנה.הקלות הבלתי נסבלת שבה שחקני היריבה מטיילים ברחבת אשקלון, בנוסף לכך השוער חדריאן (שהצטיין מול אל פחם) שוב הססן מגיב באיחור, תקוע על קו – השער. בקיצור כל הסימפטומים של קבוצת תחתית ללא ביטחון. אז נכון שיש שיפור גדול בהנעת הכדור לעבר החלק הקדמי שנעשית במהירות, גם ההתקפה התעוררה. בטדי י-ם ראינו ששחקני אשקלון לוחצים על הגנת קטמון לחץ גבוה ואי אפשר לשחק כך במשך 90 דקות זה ברור. האם השינוי הטקטי הוא בעצת עוזר המאמן החדש שהגיע השבוע דה-צ'וקרל כנראה שכן המשחק נפתח בצורה רעה לאשקלון דקה 4 נפסק פנדל למקומיים כדור עומק נשלח אל חלוץ קטמון, חדריאן יצא עם הידיים והרגליים והכשיל אותו בבירור. שרון זיבו כובש 0:1 לירושלמים. הדקה ה-27 מוסקוביץ במהלך כדורגל מחליף כפולה עם חוליו סזאר שמבשל לו בתוך התיבה1:1 אור מוסקוביץ כובש שער שני בתוך שבוע, אשקלון ממשיכה ללחוץ על הגנת קטמון וכדור שנחטף נהדף לשי חדד הוותיק שבועט שטוחות מ-20 מטרים שוער קטמון מאחר ואשקלון עולה ליתרון 1:2 בתוספת הזמן של המחצית הראשונה שוב בולטת התדירות והנאיביות של הגנת אשקלון. הראל שלום מכדרר מפינת הקרן, עובר שני שחקני אשקלון כלא היו ובועט כדור לתוך פינת החמש כולם נרדמו כולל חדריאן ודג'ה חלוץ קטמון בועט שטוחות וחלש בין רגלי שוער אשקלון ופנימה 2:2. במחצית השנייה המשחק הלך ונחלש הלך ודעך ולא נכבשו בו שערים נוספים.

זו שעולה וזו שיורדת  

תוצאת 0:20 בדקות הסיום היא לדעתי סתימת הגולל על העונה של הפ.אשקלון. כמה עצוב נכון שאשקלון הייתה במגננה במרבית הזמן בזבזה זמן האטה קצב פ"ת הייתה עדיפה אבל עד לדקות האחרונות קיוויתי שיקרה משהו חיובי אבל למרות מגמת השיפור שהיתה בשבועות האחרונים מאוחר מדי ומעט מדי עפולה ניצחה 0:1 בחוץ בעכו ואשקלון ירדה למקום האחרון ולדעתי ירדה גם לליגה א'. בדקה ה-80 התנהל אינברום באיטיות מסר כדור ללידור כהן מטווח של-20 מטרים בועט בחולשה כדור שטוח לפינה של חדריאן ששוב נרדם וסופג 0:1 למלאבסים באשקלון קדימה להשוות ובביוב בועט חופשי מ16- מטרים כדור בחצי גובה חדריאן סופג שוב 0:2 לפ"ת תם ונשלם למרות שיש עוד הרבה נקודות, לא רואה את זה קורה. קשה לצאת מהתחתית בלתי אפשרי לצאת מהמקום האחרון בטבלה. אכן אשקלון ליקטה 4 נקודות בשני משחקי חוץ יש סיבה לאופטימיות זהירה. כדי לשרוד את הליגה הלאומית תידרש הקבוצה להגיע ל-50% הצלחה. דהיינו, לקחת 18 נקודות לפחות או באם תרצו שישה ניצחונות. אפשרי?! כן, אבל קשה מאוד כנראה ש-35-36 נקודות יספיקו להישארות ליגה או לפחות להגיע למשחקי המבחן דרך המקום ה-14 מכיוון שמאז שחרב בית המקדש פסקה הנבואה מן הארץ אז אומר שכנראה הנבואה נתנה לשוטים. ימים יגידו באם אני צודק.

נ.ב

אם לא היה עונש מינוס 9 , אם לא היה מפרק, אם ראש העיר מר גלאם היה מתנהל אחרת מול קבוצת הכדורגל הפועל אשקלון, אזי הקבוצה הייתה היום במקום ה-13 עם 25 נקודות. איווניר לא היה כנראה יורד ליגה וגם לא היה מאמן את הפועל אשקלון – אשליות.

 

תקנו אותי באם אני טועה יוסי נחום

הפסד 52-75 לאליצור אשקלון שמסתבכת בתחתית

כן, אני לא מאמין שאני כותב את זה אבל הקבוצה לא מתרוממת למרות השינויים המקצועיים הבאת שחקני תגבור כמו יובל נעימי ודאור פישר עוד הפסד לרזומה. בעצם תבוסה, כן זה המצב המאמן חגאי ברוך "מסתבך" בתחתית הטבלה הקונספט של "זקנים" או תרצו מבוגרים שוב לא עובד לו כך היה גם ברחובות שירדה לליגה הארצית. האם התסריט חוזר באשקלון? ימים יגידו.