עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תחרות היא כבר לא מילה גסה 

 

 

למרות שיטת ההגרלות מתברר כי אחוז בקשות ההעברה של תלמידים לבית הספר עירוני א' באשקלון הוא מהגבוהים ביותר בעיר בין היתר משום שהתיכון עבר את הממוצע הארצי במספר הבגרויות האיכותיות שהשיגו תלמידיו * פותחים שנה וממשיכים בהצלחה  

 

יש לכך סיבות רבות, הבולטת שבהן היא העובדה שבית הספר הצליח לשבור שיא חדש, כאשר עבר את הממוצע הארצי במספר הבגרויות האיכותיות שהשיגו תלמידיו. זה אומר שיותר תלמידים סיימו בגרות עם חמש יחידות במקצועות הליבה, כמו מתמטיקה ואנגלית וכן בפיזיקה.

זה כבר לא סוד שהשאיפה של ההורים והתלמידים, ובתוך כך גם של כל בית ספר בישראל, להגדיל ככל האפשר את אחוזי תעודות הבגרות האיכותיות. במציאות האקדמית של ישראל, בה התחרות עצומה ויותר סטודנטים מתחרים על הפקולטות הנחשקות באוניברסיטאות הכי נחשבות בישראל, יש מפתח אחד להצלחה: תעודות בגרות איכותיות עם ציונים גבוהים במקצועות הליבה, אחרת הסיכוי שלכם לתפוס שם מקום יתפוגג לכם מול העיניים, לפחות עד שתשפרו את הציונים שלכם וזה יכול לקחת שנה ולעיתים אף יותר מזה,  וכפי שכבר שמתם לב עדיין לא דיברנו על המבחנים הפסיכומטריים.

ב.י סטודנט להנדסת מכונות באוניברסיטת תל אביב, סיים את השרות הצבאי שלו כקצין ואף הצליח להשיג תעודת בגרות לא רעה בכלל, אלא שהציונים שקיבל במקצועות הליבה ובפיזיקה לא התאימו לסף תנאי הקבלה בפקולטה המבוקשת, "עשיתי תעודת בגרות מלאה אבל היו חסרים לי ציונים גבוהים במקצועות כמו פיזיקה ומתמטיקה והייתי חייב לעשות מכינה כדי להשלים ציונים בשביל להתקבל לפקולטה שהדרישות בה מאוד גבוהות", הוא מספר "אם פעם חשבנו שמספיקה תעודת בגרות כדי שהדלתות ייפתחו בפניך היום ברור שהדבר החשוב ביותר הוא הציונים במקצועות הנכונים. הייתי צריך ללמוד במשך שנה במכינה כדי לשפר את הציונים שלי כך שיתאימו לדרישות של הפקולטה וכדי לעמוד בתחרות של הביקוש הגבוה" הוא אומר.

תחרות היא כבר לא מילה גסה במערכת החינוך בישראל, והעובדה היא שיותר ויותר בתי ספר משקיעים במורים טובים במקצועות הליבה ואף מוכנים לשלם הרבה מעבר למה שמשרד החינוך מקציב כדי להשיג את המורים הטובים ביותר בתחום. "ההורים והתלמידים יודעים בדיוק מה נכון להם. הם מבינים שבעולם התחרותי בו דרישות הקבלה לאוניברסיטאות הולכות ומחמירות  צריך להדביק את הקצב. אחרת נשארים מאחור. האם זה נכון לפעול כך? אני לא יודע, אבל זו המציאות", אומר מורה למתמטיקה, שנחשב לאחד הטובים באזור הדרום, "יש ביקוש למורים טובים ובתי ספר מוכנים לשלם יותר בשביל זה ובצדק", הוא מוסיף.

בתי הספר מכשירים את הדור הצעיר לקראת השרות הצבאי, האקדמיה ולחיים בכלל.  כמו בכל העולם, גם מערכת החינוך של מדינת ישראל מתחבטת בשאלה מה הדרך הנכונה להכין את התלמידים אל העתיד. הרי זה לא סוד שמקצועות רבים שקיימים היום לא יהיו  קיימים בעוד פחות מעשור.

יצוין כי מנהלת בית הספר עירוני א', אורית בלאו-פנחס, הציגה לא פעם עמדה ברורה בנושא במפגשים עם הורים, ואמרה להם כי על פי תפיסת העולם החינוכית שלה, יש לחתור לתעודות בגרות איכותיות, כאלו שמאפשרות לבוגרים להתקבל לפקולטות נחשבות באוניברסיטאות הנחשבות ביותר. בשיחות עם הורים אמרה בלאו כי התלמידים מגלים את חשיבותה של תעודת הבגרות האיכותית רק כאשר הם נדרשים לראשונה לעמוד בדרישות הקבלה הנוקשות של האוניברסיטאות הנחשבות.