עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תושב אשקלון פוצה ב-150 אלף שקל בעקבות טריקת דלת על כף ידו

עו"ד איל כהן

במהלך צביעת חניון בנין משרדים בהרצליה, הופעלו מאווררי החניון בעוצמה מקסימלית. כתוצאה מכך דלת החניון נטרקה בעוצמה על כף ידו של תושב אשקלון שעבד במקום • הוא נפגע ופוצה בכ-150 אלף שקל

 

 

מערכות האוורור של החניונים התת קרקעיים כוללות מאווררי ענק לצינון את האוויר החם מתחת לפני האדמה. המאווררים האלו עובדים בסנכרון מלא עם הדלתות, על מנת למנוע מהדלת להיטרק בעוצמה חזקה מדי שתגרום נזק למבקרים במבנה. במצב רגיל עוצמת המאווררים מסונכרת עם מנגנון הסגירה ההידראולי של הדלתות.

 

לפני כארבע שנים בוצעה עבודת צביעה בחניון. האחראי על החניון הפעיל את המאווררים בעוצמה מרבית על מנת לאוורר את המקום מריח הצבע החזק. לימים יתברר כי הטעות שלו תעלה כ-150 אלף שקלים ואצבע כואבת.

 

תושב אשקלון שעבד כאיש אחזקה במקום ולא הכיר את מנגנון הסנכרון של המאווררים והדלתות, נכנס לחניון ופתח את הדלת, אלא שעקב עוצמת האוויר, הדלת נטרקה בחוזקה על אצבעו והתוצאה הייתה כואבת. הוא החל לזעוק מכאבים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. בצילום שערך התברר כי בעקבות המכה הוא סבל משבר באצבע שהגביל מאוד את תנועתו, והוא נעדר מעבודתו קרוב ל-3 חודשים בהם הוא נאלץ לבצע טיפולי פיזיותרפיה במטרה להחזיר את ידו השמאלית לתפקוד מלא.

 

לאחר המקרה פנה לעו"ד איל כהן ממשרד עורכי הדין כהן-קריסי, המומחים לדיני נזיקין, בבקשה שיסייע לו. ראשית פנה התובע לביטוח הלאומי באמצעות עו"ד כהן, ונקבעו לו אחוזי נכות בגינם קיבל פיצוי מהביטוח הלאומי. לאחר מכן הגיש עו"ד כהן תביעה כנגד הבניין והחברה המפעילה אותו. "מעשיה ומחדליה של הנתבעת עולים כדי רשלנות", טען עו"ד כהן בכתב התביעה. לטענתו של עו"ד כהן, האחריות הבלעדית על תוצאות התאונה היו של החברה המפעילה  את המקום. בנוסף, דרש עו"ד כהן בתביעה לפצות את הנפגע מאשקלון, בגין הוצאות רפואיות, עזרה וסיעוד בעבר, והפסד השתכרות. בהסכם פשרה שנחתם לאחרונה נקבע כי האיש יפוצה ב-85 אלף שקלים מהחברה. בנוסף יקבל גם 57 אלף שקלים מביטוח לאומי, וכן תשלום עבור ימי היעדרותו, ובסך הכל כ-150 אלף שקלים בעקבות הנזקים שנגרמו לו בגין התאונה.