עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תושב אשקלון נעצר על ידי המשטרה בחשד לאונס קטינה

אונס חדש/ישן באשקלון – תושב העיר כבן 59 נעצר על ידי המשטרה לאחר שנתקלה תלונה נוספת עם דפוס פעולה זהה מצדו של התוקף

 

תושב (59) שכונת אפרידר בעיר אשקלון נעצר ביום שישי (08.11.2019) על ידי משטרת ישראל בחשד שביצע עבירות אינוס ומעשים מגונים בקטינה שטרם מלאו לה 14 שנים. מעצרו הוארך ב-3 ימים. מעשים אלו המיוחסים לו בוצעו על פי החשד לפני מספר שנים וכי בין השניים קיימת היכרות מסביבת מקום מגוריהם. בתום חקירתו אמש ולאחר שקשר עצמו לחשדות המיוחסים לו, הוא נכלא והבוקר הובא בפני בית המשפט. לבקשת נציג המשטרה, נעתר ביהמ"ש והאריך את מעצרו בשלושה ימים נוספים, עד לתאריך ה-10.11.19 וזאת לטובת המשך החקירה. במסגרת פעולות החקירה, במשטרה בוחנים האם ישנם קורבנות נוספים שנפגעו על ידי החשוד. בשל מהות וחומרת המעשים וכי מדובר בקטינה – קורבן עפ"י החשד לעבירות מין, חל איסור לפרסם כל פרט מעבר לאמור לעיל על מנת שלא לחשוף את זהותה. בנוסף, דחה ביהמ"ש את בקשת סנגורו לדיון בדלתיים סגורות.

 

כתב אישום נגד החשוד במעשים הוגש בנובמבר אשתקד לבית משפט השלום באשקלון, באמצעות עורכת הדין חן עסיס-לביא, בדבר ביצוע מעשים מגונים בקטינה בת 12. בכתב האישום תואר כי החשוד ניצל את חופשת חול המועד סוכות והגיע לביתה של שכנתו בת ה-12 בזמן ששהתה עם אחותה הגדולה בחדר. על פי החשד, ניסה השכן לנשק אותה בכוח, ולאחר שהסיטה את ראשה, תפס החשוד את ראשה בכוח שוב ניסה לנשק אותה בפיה. לאחר מכן מתואר כי החשוד הושיט את ידיו וביצע בה מעשים מגונים. החשוד עזב את הדירה לאחר שהלידה בת ה-12 הזיזה את ידיו וביקשה ממנו לחדול שוב ושוב ממעשיו.

 

נערה נוספת, כיום בת 16, סיפרה להוריה שחוותה אונס מצד שכנה, לפני כעשור כשהייתה בת 6. על פי דבריה, שכנה, תושב אשקלון נכנס לביתה בזמן שהוריה לא שהו בבית, הפשיט אותה וביצע בה מעשים מגונים. במקרה אחר סיפרה כי באחת ההזדמנויות נכנס החשוד לביתה, חשף את איבר מינו וביקש ממנה שתיגע בו עד שהגיע לפורקן. לאחר חשיפת מקרים קשים אלו, הגיעה אביה הנסער של הילדה והטיח את האשמתיו כלפי מי שלכאורה פגע מינית בבתו. אשתו של החשוד, משהבינה כי בעלה עומד להסתבך – פנתה למשטרה ובעצם חשפה את האירועים בפומבי. הנערה, יחד עם אמה הגיעו לתחנת המשטרה על מנת להגיש תלונה כנגד המעשים המגונים שבוצעו, לפני 10 שנים. הנערה שנחקרה ארוכות בידי חוקרי המשטרה סיפרה על השתלשלות האירועים בפרטי פרטים. משזיהו חוקרי המשטרה את החשוד, נודע להם כי החשוד הוא ככל הנראה עבריין מין סדרתי מהעיר. אותו החשוד הואשם לפני שנה בלבד והורשע בביצוע מעשים מגונים בקטינות בדפוס פעולה דומה – כניסה לבית בהיעדר ההורים ותוקף מינית את קורבנותיו.

 

במשטרה חושדים כי ייתכן ובמהלך עשר השנים הללו תקף החשוד ילדות נוספות שהתגוררו בשכונתו. החשוד הודה במיוחס לו בפני החוקרים וטען כי נגע אך לא החדיר אך אינו זוכר פרטים מאותם מפגשים עם הקטינות. סנגורו של החשוד טען כי מדובר באירוע ישן ואין חשש למסוכנות, ולכן אינו רלוונטי וכן ביקש לשחררו בתנאים מגבילים. השופטת ענתה בתגובה: "איני יכולה להתעלם מכך שהמשיב הורשע לפני כשנה בעבירה של מעשה מגונה בסיבות מחמירות בקטינה שטרם מלאו לה 14 שנה", והוסיפה: "אמנם במקרה דנן מדובר באירוע ישן אך מסתבר שאותה התנהלות חוזרת על עצמה גם כעת ולכן לא ניתן לומר שאין מסוכנות". החשש בקרב המשטרה הוא כאמור שיש קורבנות נוספים אשר החשוד תקף אותן. אם החשוד ישוחרר, יכול להיות שיופעלו מצדו לחצים על אותן הקטינות שתקף על מנת שלא יעדו נגדו ויחשפו את מעשיו השפלים.