עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תושבי שכונת ז'בוטינסקי – "העירייה מזניחה אותנו"

 

תושבי רחוב ז'בוטינסקי בעתיקות מתלוננים כי עיריית אשקלון מתעלמת מהם. "כל הפניות על מחדלים בשטחים הציבוריים לא מטופלות כי אנחנו לא ברנע"

תושבי השכונות הוותיקות בעיר סובלים מהזנחה פיזית של מתחמי המגורים, תשתית כבישים משובשת, מדרכות הרוסות, מסתורים לעבריינים וצרכני סמים, וקשישים ללא כל מענה.

רבים מתושבי השכונה פונים לעירייה, רובם אנשים מבוגרים שאינם יכולים לצאת את מהבית ללא בכנה של נפילה. "אני יוצאת כל יום ומפחדת ליפול מהמדרכות שכבר לא ישרות, הכביש מלא בורות, ואני מפחדת, קראנו לעירייה ואמרו שהם לא אחרים" טוענת פנינה תושבת השכונה.

הבניין בו נערך הביקור חצוי החל להיקבע, סדק עמוק חוצה את הבניין שנראה כאילו יקרוס ברעידת האדמה הראשונה. מרפסות הקומה הראשונה ככל החלו לקרוס וסכנה נראית מכל עיבר.

המחדלים בשכונה רבים, התשתית העירונית יצרה מחבואי סמים, עצים ישנים מסתירים את השאר שעושים את צרכיהם תוך שמסתתרים בעצים. הסירחון רב וההזנחה קשה.

"היום חצי בניין משמש למגורי עובדים זרים, אגודה מאשדוד קנתה בתים בבניין ומחלקת כל דירה ל 3 דירות. אין עם מי לגבר על תשתית, אין עם מי לדבר על הגינון והתחזוקה של הבית. אני אפילו מפחדת לצאת מהבית בערב"

פניות התושבים לעירייה לא עזרו אפילו לטפל בענייני גינון השכונה והסביבה הציבורית. למעשה טוענים תושבי השכונה כי הם לא רואים כל עשייה עירונית. בברנע מדליקים חנוכיות ענק שהעירייה עשתה, אבל אצלנו חושך. בגלל שאנחנו קשישים ולא גרים בברנע לא מגיע לנו יחס?". מתלוננים תושבי השכונה.

אשקלון ידועה בשכונות הוותיקות שלה ובמבנים הישנים, אלו שבסבב הבא יכולים רבים מהם לקרוס,  ולא מהווים כל הגנה למתגוררים בהם. מלחמות העירייה כנגד המיגון וחיזוק המבנים הסתיים. אך עד אז יכולה עיריית אשקלון ליצור סביבה נ עימה לתושביה המוזנחים.