עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תומר תתעורר – אנשים מתפוצצים בעיר

 

הבטחון בעיר בשפל, מכוניות מתפוצצות בשכונות מגורים, אנשים מחוסלים בטעות במהלך קרב בין כנופיות, חיסולים בתחפושות ונפגעים חפים מפשע לא מביאים את ראש העיר תומר גלאם לקיים ישיבת חירום בעניין, הוא עסוק בתמונות ספינים לפייסבוק.

רעש פיצוץ אדיר החריד את תושבי רחוב בן צבי והסביבה. אבי ביטון, איש הכספים של שלום דומרני חוסל עת הוצמד מטען למכוניתו, שניים נוספים נפצעו באורח קשה.

מלחמות ארגוני הפשיעה בעיר אינה חדשה, בשלוש השנים האחרונות, תושבי אשקלון נחשפו למלחמות על השליטה בעיר כאשר לפעמים, נפגעו חפים מפשע. המציאות העגומה לא הביאה את ראש העיר לקיים הערכת מצב ביטחונית ולבחון יחד עם משטרת ישראל דרכי פעולה בכדי לשמור על חיי התושבים.

כיר בארגונו של דומרני חוסל בפיצוץ רכב באשקלון, שניים אחרים נפצעו קשאבי ביטון, חבר בארגון הפשע של שלום דומרני, חוסל ושניים אחרים נפצעו באורח קשה בפיצוץ ברכבם, עת שנסעו ברחוב יצחק בן צבי בעיר. לפני כ-9 שנים נפצע ביטון אנוש באירועאבי ביטון, בכיר בארגונו של שלום דומרני, נרצח הלילה (בין ראשון לשני) ושניים נוספים נפצעו באורח קשה בפיצוץ מטען ברכבם, עת שנסעו ברחוב יצחק בן צבי באשקלון. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום קבעו את מותו של הקורבן שנלכד ברכב, ופינו לבית החולים ברזילי גבר כבן 31 בהכרה, עם חבלה רב מערכתית, וגבר כבן 26 עם פגיעות הדף.

בעצמאות שנה שעברה נורה למוות צעיר בן 28 ברחוב מונטיפיורי בעיר, וצעיר נוסף נפצע קשה כאשר על פי החשד, היורה הגיע לפתח בניין בעיר ונמלט מהמקום. כמו כן, שני הצעירים מוכרים למשטרה ומשויכים לארגון הפשע של שלום דומרני.

ראשי ארגוני הפשיעה שלום דומרני ובני שלמה שוחררו ושבו לארגונים כשהסיכויים לסולחה בין שניהם קלושים. כעת דומרני פועל למזער את הסכסוכים עם אויביו הרבים כדי לרכז את המאמצים מול שלמה, אולם מאז שנכלא כוחם של ארגונים אחרים עלה.

לפני שנים רבות ארגוני הפשיעה של בני שלמה והאחים לביא היו כפופים לארגנו של שלום דומרני, והרבה ניסיונות חיסול נעשו ודם נשפך מאז. כל הבריתות והמלחמות בעולם הפשע בדרום.

בני שלמה היה בעבר יד ימינו של דומרני, האיש שמקורב לראש ארגון הפשע החזק בדרום, אך בחלוף הזמן הוא פרש מהארגון יחד עם עבריינים נוספים והקים ארגון פשע מתחרה. אחרי שזה קרה, מהר מאוד החלו לצוץ החיסולים, ניסיונות החיסול והקרבות על השליטה.

מאז נכסנו שני ראשי ארגוני הפשיעה הגדולים בלכיש לכלא – דבר שלא עצר בעד הארגונים עצמם להמשיך ולפעול באותו הזמן. עתה, לאחר ששוחררו, הם שבים למציאות בה מפת הפשיעה שונה ממה שהכירו.

בתחילת דרכם היו גם האחים לביא מסונפים לארגון של דומרני, ושימשו כיד המבצעת של הארגון. מאז כניסתו של דומרני לכלא, הופרדו הארגונים, והאחים לביא השתלטו על תחומים נוספים. כך שגם אם אין ביניהם סכסוך דמים, דומרני והאחים לא נחשבים כבר אותו ארגון.

על אף שהארגון שלהם נחשב קטן יותר, העבריינים שאספו סביבם האחים לביא נחשבים נאמנים להם מאוד. בין הארגון של לביא לארגון של בני שלמה קיימת איבה גדולה, ונעשו ביניהם ניסיונות חיסול הדדיים רבים. גורמים מעורבים משוכנעים כי לא תהיה סולחה ביניהם, וכי מדובר בסכסוך דמים. גם אם יהיה ניסיון לסולחה, הם טוענים, הצדדים לא יגיעו מחשש ל"כיפה האדומה" – חיסולם על ידי הצד השני.

אחרי הפיצוץ בחתונה לפני כחודש, מעמדם של האחים התחזק. בעקבות האירוע כנופיות פשע החלו להציע את עזרתם לאחים לביא ונרקמו קואליציות חדשות ורבות בעולם הפשע.

בעיר אשר הפשע בה משתולל ואמור להחמיר, נדרשת הערכת מצב ביטחונית בכדי למזער את יכולות הפעולה של ארגוני הפשע. באשקלון אשר בה רוב המצלמות אינן עובדות ואורגני העירייה שותקים, עבודתם של ארגוני הפשיעה קלה יותר.

למרות המציאות אותה חווים תושבי אשקלון, עיריית אשקלון בחרה למלא פיה מים ולא להתייחס כלל לאירועים. העירייה אשר מפרסמת במיליונים כל הצבת שלט בעיר, בחרה הפעם לא להתייחס כלל לאירועי הפשיעה בעיר.

בעיריית לוד, אשר בה הפשיעה גואה, השבית ראש העיר את העירייה עד אשר לא  נערכה ישיבת חירום עם מפכ"ל המשטרה והשר לבטחון פנים, בכדי לבחון את דרכי הפעולה להתמודדות עם הפשיעה בלוד. ראש מועצת חוף אשקלון יוצא למאבק בגין הפגיעה החקלאית בחוף אשקלון, ורק

באשקלון אין אפילו התייחסות. תושבי העיר לא צריכים להגיע למצב התושבים בלוד. העירייה צריכה להכין את עצמה ואת היכולות שלה למצמצם ולהקשות את הפעילות הפלילית בעיר.