עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תומר גלאם הכריז מלחמה על אגודות הכדורגל באשקלון

 

שנה לפני הבחירות, תומר גלאם יודע כי כשל כישלון חרוץ בניהול הכדורגל בעיר, וכשל מלהציב את אנשי שלומו בתפקידי מפתח בניהול הפועל אשקלון. הספין התורן הוא הקמת בית ספר לכדורגל של החברה העירונית, מה שלמעשה יגזור מוות על האגודות הקיימות, הפועל, ביתר ושמשון, יאללה מלחמה.

עת הוכרז תומר ראש העיר בפועל, הציב עצמו כיקיר הקבוצה והכדורגל בעיר. הוא הודיע כי ימשיך את הצלחתו של שמעוני, הפועל והכדורגל באשקלון הגיעו אז לשיא אשר לא נראה שנים בעיר. לאחר הבחירות בהם זכה תומר, כבר לא דרש את טובת הקבוצה והכדורגל, אלא דרש את טובת אנשי שלומו  אותם ביקש להציב בניהול הקבוצה.

התנהלות כוחנית זו הביאה את הפועל לקריסה ואת האוהדים הנאמנים לייאוש, עד כדי געגוע לנוסטלגיה והקמת עמותת כדורגל חדשה, הפועל שמשון – אשקלון. גם מכבי אשקלון לא זכתה לעדנה מראש העיר, רק עתירה לבית המשפט הביאה את אשקלון לספק להם זמני אימון במגרשי הכדורגל.

את המלחמות של תומר בכדורגל, אפילו הילדים הרגישו. אימוני הילדים של הפועל הופסקו חודשיים לפני הזמן, מכבי זכתה לזמן דשא מינימאלי ושחקני שמשון מתאמנים בחוף הים.

שנת הבחירות בפתח, ואת הכישלון האדיר תומר מבקש להסתיר מעיני הציבור באמצעות בית ספר לכדורגל.  רעיון שלמעשה בא לחסל את קיום אגודות הכדורגל בעיר.

אגודות כדורגל הם מקור נפלא לקיום סידורי עבודה לחברים והעברת תקציבים במיליונים. העירייה אשר כעת נסגרו בפניה כל דלתות הקומבינה אצל האגודות הקיימות, החליטה להקים לעצמה בית ספר לקומבינה, בה תגזור החברה העירונית 10% מהתקורה על ניהול, ואנשי שלומו של ראש העיר ינהלו את בית הספר תחת שרביטו של ר'

מציאות זו, שבה אין לראש העיר שליטה בקבוצות לא מתאימה בעיר פרובינציאלית שבה השלטון רוצה להיות קשור ושולט בכל. הנהגת העיר מבקשת היום שוב, למרות הבטחות ותקציבי תמיכות מאושרים, להעביר את האגודות לניהול אנשי שלומה. והכל ככל הנראה לרווח פוליטי ומינוי מקורבים במשכורות עתק.

התנהלות העירייה מזה שנה ויותר, לא בוחנת כלל את טובת העיר, לא את טובת הנערים והילדים שרואים בקבוצה בית ועתיד, אלא רואה לה למטרה רק את הרווח הפוליטי הצר ומלחמתה בבעלים שלו סרים למרותם.

מכרז 24/2022 הפעלת בית ספר לכדורגל של החברה העירונית.

החברה העירונית מזמינה על פי המכרז, הצעות להקים במסגרת החברה בית ספר לכדורגל. ייתר תנאי החוזה מראים בבירור כי למעשה מבקשת העירייה להקים לעצמה אגודת כדורגל ולשלוט בבית הספר כולל במינויי "מקורבים".

ההסכם המצורף למכרז למעשה מבהיר באופן חד משמעי כי המנהל בפועל של בית הספר לכדורגל היא מנכ"לית החברה העירונית, היא על פי תנאי המכרז מבינה הרבה יותר מ ר'  עטור הניסיון והזכויות.

ההסכם קובע כי מנהלת החברה העירונית יכולה "לפסול כל עובד או עוזר שהתמנה על ידי מבצע השירותים ( ר' ) מכל נימוק לפי שיקול דעתה הבלעדי" ( סעיף 8.3 להסכם). כלומר, רונית מצליח יכולה לקבוע לבעל בית הספר שבעט כדור או שניים בחייו, את מי לא למנות, במילים אחרות את מי כן למנות.

בעוד האגודות בעיר משלמות עבור השימוש במגרשים דמי שימוש בסך אלפי שקלים, הזוכה ר' לא ישלם אגורה. המגרשים העירוניים יעמדו לטובת 10 הקבוצות אותן יפעיל, והם יזכו לעדיפות מאגודות אחרות.

על פי תנאי המכרז, למפעיל שכבר "זכה", (ביקר בעיר, ראה את המגרשים וזאת עוד בטרם הסתיים המכרז) תהיה זכות ניהול במועדון לתקופה קצובה. כלומר החברה העירונית יכולה להודיע בכל זמן, בהתראה של 30 יום וללא כל נימוק, על הפסקת פעילות המפעיל, והעברת הניהול "לחברים של". או בתוך 7 ימים אם מי מעובדי המפעיל חרג מהנהלים. לפי כל נימוק של החברה.

בעוד אגודות עירוניות נדרשות להמציא ערבויות בסך עשרות אלפי שקלים להבטחת השימוש במתקני העיריה, המפעיל ימציא ערבות בסך 15,000 ₪, פחות מערבות שכ"ד במלרוד.

כרטיסי השחקנים יהיו בבעלות החברה העירונית, אשר למעשה הפכה להיות בעלים של קבוצות הכדורגל העתידיות, ובכך להבטיח הזרמת כספים מהעירייה ללא כל וועדת הקצאות מיותרות.

החברה העירונית היא שתגבה את דמי ההשתתפות של תושבי אשקלון בחוגי הכדורגל, וזה כמובן בכפוף לתשלום תקורה של 10%. במילים אחרות, העירייה מבקשת לחזק כלכלית את החברה העירונית על חשבון תושבי אשקלון.

החברה העירונית תמנה (סידור עבודה)- מפקח שיבדוק את ר' והוא יהיה גם רשאי לשנות ל ר' את ההחלטות על אופן האימון והפעלת בית הספר, כולל ושינויים פרסונאליים, מעניין מי מהשמות שכבר כולנו מכירים יהיה המפקח? על פי הגדרת התפקיד זה חייב להיות מאמן נבחרת ישראל, כי לכאורה המפקח אמור "להבין" יותר מ ר' עטור הניסיון.

בעוד האגודות בעיר נאנקות תחת עול כלכלי, ללא תמיכה של העירייה ותוך כדי תשלומי דמי שימוש גבוהים. העירייה תשלם בעבור כל קבוצה ( עד 10 קבוצות ) סך של 100,000 ₪. ושוב לא לשכוח, החברה העירונית "תגזור" קופון של 10% ככל הנראה לטובת משכורות של "בעלי תפקידים חדשים"

התנהלות ראש העיר היא המשך דרכו האטומה מבהירים הורים רבים "הילדים שלנו לא חשובים? הבן שלי רוצה רק הפועל , אז הבן שלי לא יכול להתאמן"?

הורים רבים זועמים על התנהלות העירייה, "סיימו לנו את הליגה של הילדים חודשיים לפני הזמן בלי הודעה, עכשיו אנחנו מבינים למה". אחרים הביעו זעם על כך שלאור המציאות החדשה, לא יוכלו ייתר האגודות להתאמן כראוי במגרשי הכדורגל, שגם ככה נתונים לשליטת העירייה. "אין מגרשים נוספים בעיר, על אלא שכבר קיימים מבקשת העירייה לאמן עוד 10 קבוצות ילדים והכנה לקבוצות נוער ובוגרים, איפה אנחנו נתאמן?" הבהיר מאמן באחת האגודות.

"מה שקורה עם הכדורגל בעיר צריך להדליק נורה אדומה לכל תושב ותושב, בלי קשר אם הוא אוהב כדורגל או לא.  צפים כאן כשלים שהם לכאורה על גבול השחיתות החמורה. איך מתנהלים עם כספי ציבור. בית הספר לכדורגל זה רק סימפטום, "יושבים אנשים בקומה הרביעית של העירייה ולשיטתי אין להם יכולת לנהל את העיר המדהימה הזאת, ושותים אותה וחולבים אותה, ואם אתה לא חבר שלהם הם רוצים לייבש אותך".

כזכור, עיריית אשקלון הבטיחה לתמוך בהפועל אשקלון, אך לאור העובדה כי לא הצליחה למנות ניהול מטעמה, החליטה העירייה "לייבש" את הפועל ולהעביר את הכסף למנהלים מטעמה בדמות בית ספר לכדורגל.

למנהלי האגודות בעיר, אין שיח עם ההנהגה הנוכחית , רק לאחר זעם ציבורי מצליח ראש העיר להעלות תמונת אחדות עם אגודה כזו או אחרת, ושעה לאחר מכן לנעוץ להן סכין בגב.  תומר גלאם שם לו למשימה למחוק את האגודות בעיר. הוא לקח את הפועל  לפירוק והיום הוא רוצה לפרק את כולם, לאגודות העירוניות אין זכות קיום ללא סיוע עירוני, לא משנה מי הבעלים.

התנהלות העירייה בבניית בית הספר לכדורגל למעשה "סגרה" את האיצטדיון בפני האגודות. מה שמונע מהם להתחיל את האימונים, "אנחנו בפיגור אל מול הקבוצות בארץ, גם קבוצות ליגה ז' כבר התחילו להתאמן". המגרשים סגורים, והיום אנחנו מבינים שזה נועד לייבש את האגודות מתוך תקווה לגרום לילדים להצטרף לבית הספר לכדורגל.

הבחירות לראשות העיר בעוד שנה לערך, בעוד חודשיים ימים לא יהיה ניתן לקיים כל פעולה שיש בה מן השוחד בחירות, כולל מינויים. ככל הנראה עיריית אשקלון החליטה לבנות את המגזר הנוסף בכדי לקדם את בחירתו של תומר. עיריית אשקלון ככל הנראה הבינה כי לבעלי האגודות יש עמוד שדרה, ולכן החליטו לייאש את הבעלים. על הדרך את האוהדים ואת מחלקות הנוער והילדים באגודות בתקווה כי הבעלות תחזור שוב להנהגה מקורבת. את "השחיתות" שתומר זעק כנגדה הפכה להיות שיטה אותה הוא מאמץ, תמתינו ותראו את המינויים שיצטרך ר' לאכול במסגרת ההסכם, ותבינו שהכל היה קומבינה מתוכננת.