עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תומר, אני קורא לך להתפטר

 

לפעמים חייב ראש עיר להתבונן מסביב ולראות את המציאות בה הוא חי, לא זו שמספרים לו היועצים שסמוכים על שולחנו, אלא זו שהוא רואה כאשר הוא עם עצמו לבד, בלי רעשי רקע.

מצבו של ראש העיר מתחיל להיות בעייתי, התחקיר בערוץ 12 מביא עמו רוחות של שחיתות שלטונית ואתה תחל גם חקירה משטרתית. מאז התחקיר צצים ועולים פרשיות וסיפורים חדשים, שכל אחד מהם נראה חמור יותר מהשני. לרבים יש את המידע ואת הראיות, אך כולם קצת חששו. כיום, כאשר כדור השלג מתגלגל וגדל, אוזרים רבים אומץ ויוצאים החוצה עם הראיות. אך למרות זאת העומד בראש העירייה וחבר יועציו ממשיכים לחיות במציאות וירטואלית כאילו אין כלום, ולא יהיה כלום.

כל ראש עיר, חבר כנסת ואיש ציבור, שמתחילים כנגדו עניינים משפטיים וסיפורי שחיתות, יוצא באמרת היח"צ הקבועה, אין כלום ולא יהיה כלום, הם רק לא מבינים ששופטי בית המשפט ורשויות החקירות לא נמנים על החברים שלהם בפייסבוק, לכן האמרה השחוקה לא באמת קשורה למציאות.

רבים מאותם מנהיגים שהתכחשו למציאות אשר דופקת להם סתירה, לא עוצרים לרגע ועושים את חשבון הנפש, ואולי את חשבון המשפחה והנזקים העלולים להיות. מקורביהם שאוכלים ומשמינים ממליצים להם להתעלם, זה כלום ותמשיך כרגיל. הם לא רואים את טובת ראש העיר/ איש הציבור, אלא את טובתם האישית.

איש ציבור חובש שני כובעים, האחד כובעו של התפקיד, והשני, איש משפחה. רבים מעדיפים לחשוב על הכובע המקצועי, עד אשר שוכחים את הנזקים שיכולים להיגרם למשפחה. מעט מאוד היו משכילים והבינו את המצב המשפטי שלהם, מיהרו לסגור עניינים ולצאת בזול. אחרים שאוחזים בקרנות המזבח וממשיכים להשתולל ולתת לאחרים להשתולל, מסיימים מספר שנים בכלא.

התחקיר שהוא רק קצה קרחון, גורר אתו רבים לבחינת הליך חקירתי, כל אחד כרוך בשני ופגיעה באחד, תביא בהכרח לפגיעה בשני ובשלישי. אף אחד, גם לא המתנגדים  החריפים של תומר, לא רוצים לראות מצעד חקירות או מעצרים או חס  וחלילה מאסר. זה פוגע בראש ובראשונה באדם ומשפחתו, ולאחר מכן בתדמית העיר שבשנים האחרונות נמצאת בירידה מתמדת.

החשדות לכאורה שעולים כנגד ראש העיר ואליהו ברדא, מהווים גם פגיעה בציבור דתי ענק, "חילול השם" נשמעים רבים מחובשי הכיפה בעיר. התחקיר יחד עם הטענות על ההקצאות לחצר הרב, פוגעות בציבור דתי רחב וכשר, שמרגיש כאילו מחללים את כבודו בשם הכבוד והממון. המוסר הדתי נעלם לטובת הגדלת החצר והכבוד.

תומר, תחשוב רגע, הרכבת התחילה נסיעתה, אך לפני שתתחיל לצבור תאוצה, תחשוב לעצור ולרדת בתחנה הקרובה, זה לא מאוחר. כל העיר כבר מדברת על שחיתות, זה מתחבר לאירוע שבו  הותקף עובד בכיר בעירייה ע"י "בחורים טובים", ואתה מה עשית בכדי לגונן עליו? כלום. אפילו לא תלונה במשטרה, מה קרה? אתה חושש? ואם זה המצב, אז באמת הגעת לקצה היכולת הניהולית שלך בעיר. תומר, אני מאחל לך שתנוח עליך התבונה.