עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תהילה באולימפיאדה

 

תהילה, צעירה עם צרכים מיוחדים, נבחרה להיות שחקנית הרכב קבוצת הנשים בכדורגל של נבחרת ישראל בספישל אולימפיקס שתתקיים בגרמניה ב 2023. "תמיד התייחסתי אליה כילדה רגילה, לכל אחד יש קשיים שצריכים איתם להתמודד, ולהצלחתה של תהילה שותפים לדרך שיש להוקיר אותם", הבהירה אמה של תהילה.

 

תהילה, צעירה בת 19, ומי שלמדה במסגרות של החינוך המיוחד בעיר מגיל צעיר, התמודדה שנים עם כל מה שכל ילד עם צרכים מיוחדים נאלץ להתמודד, לחימה עיקשת לקידום עצמי ולמימוש חלומות, ממש כמו לכל ילד. אמה של תהילה- איילה,  אם יחידנית ל – 5 התנהלה במשך השנים מול תהילה כאל ילדה רגילה בבית בו אחים רגילים "לכולנו יש קשיים, אז זה הקושי שלה ואתו היא תתמודד"

כאם לילד עם צרכים מיוחדים שמתבגר, ניסתה אילה לקדם את תהילה לכיוון מקצוע בו תוכל לעסוק בעתיד. אך תהילה בקשה לעצמה חלום אחר, להיות מדריכת כושר, האהבה לספורט תמיד בערה בתהילה, בכל מסגרות בתי הספר בהם למדה, נהגו לכנות אותה "סופה". היא תמיד בקשה לרוץ ולעסוק בספורט, אך היה קשה למצוא לה מסגרת ספורטיבית בה תוכל לממש את עצמה ואת חלומה להיות מדריכת כושר.

אילה מספרת כי לפני כשנה חולקו פליירים בבית ספרה על עמותת "עילי". עמותת עילי הוקמה במטרה לספק מסגרת עוטפת לילדים עם צרכים מיוחדים ולהעצים את הילדים ואת המשפחות, באמצעות משחק הכדורגל.

תהילה במשך כל השנה התאמנה בקבוצה שכולם בנים,  24 שחקנים והיא היחידה. כל אימון היה אושר צרוף לתהילה, ומכל אימון ואימון התפתחה תהילה באהבה לכדורגל וביכולות המקצועיות.

"עמותת עילי ומוטי עזריה , מנסים למצוא לבוגרים מסגרות המשך,  הם פנו לספיישל אולימפקס שהקימה נבחרת נשים בכדורגל,  קבלנו הזמנה מסילבי ג'אן שהיא מאמנת נבחרת הבנות למבחני התאמה ומיונים לנבחרת.

"לאחר המבחנים, נבחרה תהילה להיות שחקנית בהרכב הראשון של נבחרת הנשים בספיישל אולמיפיקס ולהיות העוזרת האישית של סילבי, אין מילים להביע את האושר בו תהילה מצויה".

"באופן אישי, אני רוצה להביע את תודתי למוטי עזריה, אב לילד עם צרכים מיוחדים, שלמעשה הוא הרוח החיה בהבאת עמותת עילי לעיר, והוא זה שראה בתהילה כמו בת, הוא היה לוקח ומחזיר אותה למשחקי הכדורגל, והוא זה שקידם את הקשר לספיישל אולימפיקס.  כאם יחידנית, הקושי היה עצום, ואני מודה לכל מי שסייע לקדם את חלומה של תהילה. היום, אני יודעת שתהילה תגשים את חלומה ותהייה מדריכת כושר, ומאמנת כדורגל" .

 

עמותת עילי

עמותת עילי הוקמה במטרה לקידום ושילוב ילדים עם צרכים מיוחדים, הלומדים במסגרות החינוך המיוחד או משולבים במסגרות החינוך הכללי, באמצעות משחק הכדורגל. חיזוק התא המשפחתי המתמודד עם ילדים עם צרכים מיוחדים, ותמיכה במשפחות באמצעות פעילויות ספורט ומשחק הכדורגל. העמותה פועלת במספר ערים, וגם באשקלון, כאשר עיריית אשקלון מסיעת במימון חלקי לפעילות העמותה.

עידו, מנכ"ל העמותה : "אנחנו שמים דגש כי היחס אל המשתתפים יהיה כאל שחקן/נית כדורגל מקצועי לכל עניין ודבר, הם משחקים במגרשי דשא, מקבלים תלבושות, תיקים כדורים, יש להם כל חופשה טורניר בין הנבחרות של עילי מערים אחרות. ואנחנו מפועלים בכדי לקדם חלק מהם למסגרות שימשיכו את חלומם".

"אנחנו נותנים למשתתפים להיות שווה בין שווים, שאתה משחק עם ילדים עם אילוצים ומגבלות כמו שלך, את זה מחזק את הדימוי העצמי, את האמונה העצמית, הילד/ה לא נדרשים לעמוד מול תפיסה שרואה בהם חריגים, הם חווים חוויות של הצלחה".

מוטי עזריה

הרוח היה של קבוצת כדורגל, והבאת עילי לעיר, הוא מוטי עזריה. "אני פעיל חברתי באשקלון בכל מה שקשור לילדים לצרכים מיוחדים בעיר, אני אב לילד עם צרכים מיוחדים ופעיל במש"ב . אני יזמתי לפני שנתיים חיפשתי חוג לכדורגל, לצערי את הילדים שלנו לא בכל מקום מקבלים ולא בכל מקום מכילים,  וחיפשתי אפשרות לתת מענה לילדים עם צרכים מיוחדים לחוג בעיר"

פניתי לעמותת עילי ונלחמתי להביא אותו לעיר, פניתי לעירייה ולאחר הרבה מאמצים הבאנו אותם, לפעילות בעיר, כאשר העירייה מממנת לנו חצי מעלויות החוג. יש לנו 24 נערים ונערות, יש לנו אוכלוסייה שהיא צמאה לחוגים, אנחנו נפגשים אחת לשבוע, ועושים טורנירים בינינו.

אני גם מנסה ליצור קשר בן הספיישל אולמפיקס בכדי שלבוגרים שלנו תהיה המשכיות אם הם מתאימים, וכך גם נוצר החיבור בין תהילה לבין סילבי ג'אן שהקימה את נבחרת הנשים בכדורגל, שישתתפו במחקים בגרמנייה ב 2023.

 

אודות הארגון בישראל

ספיישל אולימפיקס ישראל שואפת להיות ארגון רב השפעה עבור אנשים עם מוגבלויות שכליוית ותקשורתיות בישראל. במטרה לקדם את חזון הארגון העולמי עבור הקהילה הישראלית. באמצעות התכניות והפעילויות, זוכים הספורטאים שלנו לגלות בתוכם עוצמות ויכולות שעד כה תרם הכירו, ובכך חווים אושר גדול ותחושה של העצמה וביטחון עצמי. בתחרויות של ספיישל אולימפיקס הספורטאים שלנו הופכים להיות מקור השראה לקהילה בה הם חיים, ובכך גם מוכיחים לכולנו שאין אתגר העומד בפני הרצון, ופותחים את ליבנו להכיר באחר ובשונה. בזכות התכניות, האירועים, והתחרויות, הפך ארגון ספיישל אולימפיקס לקול מוביל בהעלאת המודעות ליכולותיהם של הספורטאים שלנו , ולמקום מרכזי בהגשמתם ולהצלחתם.

נבחרת כדורגל נשים תוקם לספיישל אולימפיקס, סילבי ז'אן תאמן

 

הנבחרת, שתהיה הראשונה בענף הכדורגל לנשים עם מוגבלות קוגניטיבית, תייצג את ישראל במשחקי העולם של ספיישל אולימפיקס בברלין בחודש יוני 2023

 

נבחרת נשים בכדורגל מטעם "ספיישל אולימפיקס" תקום בישראל ותאמן אותה שחקנית העבר סילבי ז'אן. אתנה – המרכז לקידום ספורט הנשים בישראל וההתאחדות לכדורגל הכריזו על הקמתה של הנבחרת, שתייצג את ישראל במשחקי העולם של ספיישל אולימפיקס בברלין בחודש יוני 2023. זו תהיה הנבחרת הראשונה בענף הכדורגל לנשים עם מוגבלות קוגניטיבית (תסמונת דאון, אוטיזם, הנמכה קוגניטיבית, מוגבלות שכלית התפתחותית).

סילבי ז'אן:

"הישגים לקבוצה המיוחדת הזו בתחום הספורט בכלל והקמת קבוצת כדורגל משלהן בפרט, הם אתגר משמעותי. המטרה שלי לעשות איתן דרך לצד מתן משמעות והנאה. ההצלחה שלהן היא ההצלחה שלי. יש כאן דרך ועבודה לא פשוטה אבל אני מאמינה בהן ואעשה ככל שביכולתי כדי להביא את זה במשחקי העולם בברלין".