עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תיאטרון "קליפה" במיצג יוצא דופן במרינה-מול באשקלון

תיאטרון "קליפה" הוא תיאטרון תנועה חזותי שאחד מהמופעים שלו הוצג היום(שלישי) במתחם המרינה-מול באשקלון בשעות הצהריים המאוחרות.

 

המופע הפרפורמטיבי הנו ארבע "פסלים" בדמויות אנשים אשר הציגו סיטואציות שבריריות מחיי היומיום ובכך בוחנות את ההבדל שבין הגוף לחומר.  בחירת המיקום – במרינה-מול, מקום שמלא באנשים ודינמיות מייצג את ההבדל הקיצוני לעומת הדמויות הסטטיות, הנטועות במקום.

הפסלים מציגים דמויות מהתנ"ך אך עם טוויסט אחר, של המציאות של ימינו. הדמויות הן: הגר, איוב, קין והבל ונח. הסטטיות בתנועה, לבושם שאינו תואם את השגרה הרגילה ובחירת המיקום המדויק מעבירים את המסר של יוצרי התיאטרון – הדמויות עומדות איתן אל מול האסון האפשרי ולא נכנעות.

עוד ניגוד הינו הסביבה הפיסולית של הדמויות: היא מתכלה, נמסה ומתייבשת. ולמרות זה הן לא בורחות או פועלות נגדו. ובכך המציגים נדרשים להתמודד עם האתגר העצום בחוסר היכולת לזוז ומביאים את הגוף לקצה גבול יכולתו. 

כאשר הצופה שם מטבע ל"פסל" הוא מעניק לו כמה רגעי חסד ומנוחה מהמופע ומהעמידה הסטטית שלו. זו תרבות שונה בנוף האשקלוני שמשכה לא מעט תשומת לב מהתושבים שהוציאו את מכשיר הסלולרי שלהם וצילמו כמה תמונות, כי זה אחר ושונה. וזה אולי מה שאשקלון מחפשת.

 

פסל "קין והבל"

פסל "נח"

פסל "איוב"