עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

תאונות דרכים באשקלון

 

 

עמותת אור ירוק: בחורף הקודם נפגעו בתאונות דרכים באשקלון קרוב למאה בני אדם. אחד הטיפים לנהיגה בטוחה בחודשי החורף – הורידו את המהירות ב-10 קמ"ש ושמרו מרחק. באשקלון נפגעו בחודשי חורף 2018-2019 בתאונות דרכים 92 בני אדם, מהם שני בני אדם נהרגו ו-12 נפצעו באורח קשה.

 

בסוף השבוע החורפי הראשון בעונה נהרגו בכבישים תשעה בני אדם, בתאונות שונות שחקירת נסיבותיהן טרם הסתיימה. במוצ"ש (26.10.19) עברה מדינת ישראל לשעון חורף: החשיכה מקדימה להגיע ואתה גם הגשמים שהופכים את הכבישים לחלקים וכן ערפל, שלוליות ענק בדרכים ואפלוליות לאורך שעות היממה המאפיינים את העונה הקרה בשנה. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בחורף שעבר (חודשים נובמבר 2018 עד מרץ 2019) נפגעו בתאונות דרכים 9,317 בני אדם. עוד עולה מהנתונים, כי במהלך חודשים אלו, נהרגו 145 בני אדם בתאונות דרכים, ו-931 נפצעו באורח קשה. המשמעות היא שבמהלך חמשת חודשי החורף בשנה החולפת בכל יום בממוצע נהרג אדם בתאונת דרכים. למעלה ממחצית מתוך אותם נפגעים בחודשי החורף הקודם, 5,416 בני אדם, נפגעו בתחום העירוני. 49 נהרגו בתחום הערים והישובים ו-549 נפצעו באורח קשה. בירושלים נפגעו 654 בני אדם בחודשי חורף 2018-2019, מדובר ב-149 נפגעים יותר מאשר בחורף 2017-2018 בו נפגעו בעיר 505 בני אדם בתאונות דרכים.

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בעונת החורף נדרשים כל הגורמים להיערכות מיוחדת בדרכים. על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להגביר את ההסברה בנוגע לסכנות הנובעות מתנאי מזג האוויר המשתנים ולהעלות את המודעות לאופן הנהיגה המתאים לחורף ולעודד את הנהגים להכין את רכבם לכבישים החלקים  ולהצטברויות המים שנוצרות. ראשי הרשויות צריכים במקביל להיערך בטרם התגברות הגשמים ולהשקיע בשיפור התשתיות בדרכים העירוניות, לתקן בורות וליקויים בכביש, לנקות את תעלות הניקוז ולמנוע מבעוד מועד הצפות וקריסת תשתיות. בהיערכות מוקדמת מתאימה, בשילוב כוחות של כל הגורמים, נוכל למנוע תאונות ונפגעים רבים".

 

ב-27.10.19 דווח כי תושב אשקלון נתפס כשהוא נוהג במהירות מופרזת ותחת השפעת אלכוהול בכביש הערבה. תושב אשקלון, צעיר בן 22 נתפס כאשר הוא דהר במהירות גבוה ונעצר סמוך לקיבוץ אליפז.. במהלך הלילה ביצעו שוטרי אגף התנועה פעילות אכיפה על כביש הערבה (כביש 90) במטרה לאתר נהגים הנוסעים במהירות מופרזת ולהרחיקם מהכביש. אחת הניידות התמקמה שמוך לקיבוץ אליפז. השוטר הפעיל את מכשיר מד המהירות וקלט רכב הנע במהירות חריגה של 196 קמ"ש, הבה מעבר למותר.

 

הרכב התבקש לעצור וכשנפתח החלון נידף ריח חריף של אלכוהול מפיו של הנהג, ששהה לבד ברכבו. לאחר ביצוע בדיקת הינשוף, התגלתה בדמו של הצעיר כמות אלכוהול הגבוה פי-4 מהמותר בחוק. ממשטרת התנועה הארצית נמסר כי: "ידוע שיש קשר ישיר בין תאונות דרכים קטלניות לבין מהירות הנסיעה בה היו מעורבים כלי הרכב וכן נהיגה בהשפעת אלכוהול. משטרת ישראל מבצעת אכיפה ממוקדת נגד נהגים המרשים לעצמם לנהוג באופן רשלני ולסכן את משתמשי הדרך, ופועלת מתוך מטרה, ליצור הרתעה ולהגביר את הביטחון בכבישים".                                                                    

 

כך תנהגו נכון בחורף:

 

בחורף יש להתאים את אופן הנהיגה לתנאי הדרך המשתנים. הכביש רטוב, מרחק העצירה מתארך, ישנן שעות רבות יותר של חושך, הכביש נהיה חלק בגלל תערובות של מים, שמן ואבק, דבר הפוגע באחיזת הצמיגים בכביש. כדי להגביר את הבטיחות בדרכים גם בימי החורף הגשומים מומלץ להקפיד על הכללים הבאים: