עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

שר הבריאות בביקור באשקלון

שר הבריאות, אדלשטיין (משמאל) בפגישתו עם ראש העיר, גלאם (צילום: סיוון מטודי)

ח"כ יולי אדלשטיין ערך ביקור שכלל סיור במרכז הרפואי ברזילי ופגישת עבודה בעירייה. השר קיבל סקירה של הפעולות המבוצעות לעצירת שרשרת ההדבקה בעיר ועל היערכות המרכז הרפואי בחירום ובשגרת הקורונה

 

 

בשבוע שעבר ביקר שר הבריאות, ח״כ יולי אדלשטיין באשקלון. בין היתר סייר השר עם מנכ"ל משרדו, פרופ' חזי לוי, במרכז הרפואי ברזילי, אותו הוא ניהל עד לא מזמן, ולאחר מכן הוא נפגש עם ראש העיר, תומר גלאם, לישיבה מקצועית בנושא הקורונה בעיר, תמונת מצב של נתוני התחלואה, פעולות שהרשות מבצעת למניעת ההדבקה ועוד.

 

בביקור במרכז הרפואי נכחו ראש העיר, נציגי משרד הבריאות וחטיבת בית החולים. פרופ' יניב שרר, מנהל המרכז הרפואי, הציג בפניהם את פעילותו הענפה של בית החולים בשגרה ובחירום, ופריסת תשתית מחלקות הקורונה שנפתחו בבית החולים, שהפך למרכז רפואי חדשני ומוביל. פרופ' שרר הדגיש כי על מנת להמשיך ולשרת את האוכלוסייה גם בשגרה וגם בעומס של מטופלי הקורונה, יש לתת לו ולשאר בתי החולים בארץ את כוח האדם הנדרש בהקדם האפשרי.

פמליית השר אדלשטיין עם הצוות הניהולי של ביה"ח ברזילי (צילום: דוברות ביה"ח ברזילי)

 

שר הבריאות, ח"כ יולי אדלשטיין: "נחשפתי בביקורי למערכת רפואית חדשנית ומקצועית, בעיר שנמצאת תחת אימת טילים מרצועת עזה, תוך כדי משבר הקורונה. פגשתי צוות מסור, מקצועי ומשפחתי, וראיתי את מחלקת הקורונה המתנהלת בצורה מקצועית, יעילה ומהירה".

 

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התרגש מאוד לבקר בבית החולים בתפקידו הנוכחי. הוא הדגיש את גאוותו בבית החולים ובפעילותו, ושמח, עד דמעות, לפגוש את הצוות הנהדר של בית החולים על כל גווניו. "אני מרגיש שמחה וגאווה להיות בבית. אני מרגיש עד כמה משפחת ברזילי יקרה לי ועד כמה אני גאה לראות ולהיות שותף לכל אשר נעשה כאן בשנים האחרונות למען תושבי אשקלון וסביבתה". פרופ' לוי סיים באיחולי שנה טובה והמשך עשייה ענפה ופורייה".

 

בהמשך היום התקיימה פגישת עבודה בעירייה, בה השתתפו גם סופה ביילין – מ"מ ראש העיר, מיריי אלטיט – סגנית ראש העיר, דורון נקשרי – סגן ראש העיר, מישל בוסקילה – המשנה לראש העיר, יעקב חוטובלי – חבר המועצה, ד"ר מיכאל שפירו – הווטרינר העירוני וגורמי מקצוע נוספים.

פרופ' יניב שרר בין קודמו בתפקיד ושר הבריאות (צילום: דוברות ביה"ח ברזילי)

 

במהלך הפגישה סקר ראש העיר את הפעולות שהעירייה מבצעת בימים אלה לקטיעת שרשרת ההדבקה, בהן: הכשרת פקחים עירוניים לאכיפת אי עטיית מסכות (החל מהשבוע הבא) והכשרת עובדי עירייה לביצוע תשאולי מגע (חקירות אפידמיולוגיות) בקרב חולים, בהתאם לפרטים שיועברו על ידי משרד הבריאות.

 

בין הנושאים שנידונו היה גם המכון להתפתחות הילד בעיר, שעדיין לא מספק מענה של ממש לתושבים שזקוקים לשירותיו. בחלק זה של הפגישה נכחה גם הילה סנדלר אברמזון, תושבת העיר שהובילה את המאבק נגד סגירת המכון לפני כשלוש שנים. סנדלר אברמזון, אמא לילד עם צרכים מיוחדים שמטופל במכון, זומנה לפגישה על ידי ראש העיר והציגה את חשיבות התמיכה של המשרד בפעילות המכון, באמצעות הגדלת התקנים וצמצום טווחי ההמתנה לתורים, כדי שהמכון יוכל להעניק טיפול הולם וראוי למטופליו.

 

ראש העיר, תומר גלאם: "זהו ביקור חשוב בעת הזאת, במסגרתו הצגנו בפני השר את הפעולות שלנו בתקופת הקורונה, ודנו יחד בצרכי העיר להתמודדות בגל השני. אני משוכנע שהשר ימצא את הדרך לסייע לעיר ולתת לנו מענה".

 

השר אדלשטיין הודה לראש העיר תומר גלאם. "תומר הוא דוגמה לראש עירייה שמנהל את משבר הקורונה בעירו בצורה מקצועית. שיתוף הפעולה בין העירייה לבין בית חולים 'ברזילי' מצוין ומסייע לתושבי אשקלון והערים הסמוכות".