עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

שנה אקדמית מוצלחת, מכללת אשקלון!

 

השנה האקדמית החדשה שנפתחה לא פסחה על העיר אשקלון, ובמכללה המקומית חוגגים את האירוע בהפנינג שנמשך שבוע שלם. לצורך הנצחת העניין, קיימנו ראיון מיוחד ובלעדי עם יפה טבג'ה – יושבת ראש אגודת הסטודנטים של מכללת אשקלון

לאחר שמכללת אשקלון זכתה במקום הראשון בסקר שביעות הרצון של הסטודנטים והסטודנטיות מאיכות ההוראה במוסדות המתוקצבים – קברניטיה ממשיכים להצעיד את המכללה קדימה עם הרבה רעיונות ושאיפות לעתיד הקרוב והרחוק. 

יפה טבג'ה, יושבת ראש אגודת הסטודנטים והסטודנטיות בתגובה לתוצאות הסקר: ״התוצאות כמובן לא הפתיעו אותי. המכללה האקדמית אשקלון קיבלה את ההכרה שמתאימה לה. אני תמיד ידעתי שאנחנו מספר 1. עכשיו זה גם רשמי. אני כל כך גאה לעמוד בראש אגודת הסטודנטים, עם סטודנטים איכותיים וטובים, ומרצים מהמעלה הראשונה, כמו שיש אצלנו בקמפוס. היחס האישי לכל סטודנט ורמת ההוראה הגבוהה, הם הדלק שלנו להמשיך ולעשות את המקום הזה לא רק למוסד אקדמי מוביל, אלא ממש לבית לאלפי הסטודנטים שלנו״.  

עם 1450 סטודנטים וסטודנטיות חדשות, 75% מתוכן נשים, ועם כלל 6000 הסטודנטים במכללה – כולל 260 סטודנטים לתואר שני, 3850 לתואר ראשון והשאר הנדסאים, תלמידי מכינות ולימודי תעודה, פותחת המכללה את שעריה בגאווה לשנה נוספת של הישגים והרחבת גבולות. מנכ"ל המכללה, ד"ר פנחס חליוה בתגובה: ״השרות ושביעות הרצון בראש מעייננו, יחד עם זאת הקפדה על רמה אקדמית נאותה. לשמחתי, הסטודנטים מעריכים ומכבדים זאת והתוצאות מדברות בעד עצמן. אנחנו משקיעים משאבים רבים בהבאת סגל אקדמי מצוין ומעניקים להם את הכלים הכי טובים וחדישים, כדי שיכשירו את הסטודנטים שלנו לעולם המשתנה ללא הרף. כל זה בליווי של יחס אישי וקבלה של סטודנטים בכל הגילאים ומכל שכבות האוכלוסייה״.

 

 

 

 

אני מאחלת שנת לימודים מעשירה, מהנה ומוצלחת לכלל הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, ובפרט לשותפיי האהובים במכללה האקדמית אשקלון.  תצליחו, תגשימו, תשכילו והכי חשוב – פשוט תיהנו מהדרך. טיפ קטן וצנוע ממני– היזהרו מדחיינות. תהיו חזקים יותר מהתירוץ שלכם, אל תדחו משימות ותזכרו שתקופת הלימודים האקדמיים, עם כל האתגרים הכרוכים בה, היא היפה בחיים. רבים מאתנו קולטים זאת רק בדיעבד. אני מאחלת לכם שתדעו לעצור לרגע, לקחת נשימה עמוקה, ולהרגיש את זה כאן ועכשיו. לסטודנטים שלי במכללה האקדמית אשקלון – מעבר להצלחה במישור האקדמי, אני מאחלת לכם ששנת הלימודים הקרובה תהיה מהנה ומספקת ושתמשיכו להיות מקור גאווה לכולנו. 

 

 

 

המכללה האקדמית אשקלון זוכה להרבה הערכה, ויש לכך לא מעט סיבות. סיפור הקמתה משקף חזון ודרך, שיושמו בשטח על הצד הטוב ביותר. מנכ"ל המכללה, ד"ר פנחס חליוה, בנה אותה בעשר אצבעות. אני לא מכירה הרבה מוסדות אקדמיים שבהם המנכל הוא גם המייסד. אותי תמיד מרגשים דברים שנבנים בעשר אצבעות וזאת תוך כדי התגברות על קשיים. לגבי מעמד המכללה, מאז ומתמיד אמרתי שאנחנו המכללה מספר 1 בארץ! היום זה גם רשמי  – סקר התאחדות הסטודנטים הארצית מציב אותנו במקום הראשון בשביעות הרצון מאיכות ההוראה. יש לנו מרצים ברמה הגבוהה ביותר וההשקעה בסטודנטים עקבית ובלתי מתפשרת. לא פלא שהמקום הנפלא הזה מושך סטודנטים מכל רחבי הארץ שפשוט אוהבים ללמוד פה.             

 

 

 

 

 

המכללה האקדמית היא פנינה בעיר ומנוף צמיחה אדיר, שיש לנצל אותו נכון! העיר צריכה להתגאות במוסד אקדמי איכותי ומרשים שכזה. המכללה מושכת אליה אלפי סטודנטים, מכל רחבי הארץ, והשנה גיליתי עשרות סטודנטים שפשוט התאהבו בעיר והשתקעו בה. זה משמח ומוכיח שיש תמורה לעבודה הקשה. מצד שני, אני מבינה את האחריות שלנו ושלי לדאוג לחיים של הסטודנטים לאחר התואר בעיר אשקלון –  העיר צריכה לתת מענה רחב לכל אותם צעירים שבוחרים להישאר בה. בשנה וחצי האחרונות כאגודת סטודנטים, אנחנו עובדים על ממשק ושיתוף פעולה טוב יותר עם העיר. חרטנו על דגלנו מעורבות ותרומה חברתית לקהילה. השגנו הרבה יעדים אך יש עוד הרבה אתגרים לפנינו. אנחנו צריכים להכין ולתגמל באמצעות מלגות סמליות סטודנטים שתורמים לקהילה. מהלך שכזה ייטיב עם העיר שלנו מכל מבחינה – אם זה בבתי חולים ,בתי אבות,  מועדוניות לילדים עם צרכים מיוחדים או עזרה לנערים ונערות שמערכת החינוך הפסיקה להאמין בהם, ולפעמים מספיק מבוגר אחד שיאמין בהם. 

 

 

 

 

אני צופה למכללה האקדמית הצלחה גדולה. פתחנו את השנה הזו ברגל ימין עם ההוקרה והבעת האמון בסקר התאחדות הסטודנטים. עכשיו נותר לרקום ולהגשים חלומות נוספים. יש לנו את הדרייב, החזון ואני בטוחה שנפתיע – בעיר ובארץ בכלל – עם הישגים חדשים ופורצי דרך. 

 

 

 

 

מעמד הסטודנטים בישראל עובר תהליך של שחיקה. הרלוונטיות של התואר מוטלת בספק בגלל חוסר התקדמות ואי התאמה לעידן המשתנה. למעשה, במקום לפתור בעיות שעולות מהשטח, מצורכי הסטודנטים , ראשי המערכת בהשכלה הגבוהה בישראל בוחרים לשים פלסטר. לדוגמה, המאבק שאני מובילה בשנה וחצי האחרונות, יחד עם שותפיי מאגודות הסטודנטים בכל רחבי הארץ – סטודנטים משלמים לא מעט כסף על קורסי אנגלית בנוסף לשכר לימוד. ועדיין, הם מסיימים את התואר מבלי לדעת אנגלית ברמה הבסיסית ביותר. את האנגלית שלהם הם לומדים מ"נטפליקס" ((Netflix, שזה בעייני אבסורד. זו רק דוגמה קטנה ומייצגת לטיפול שטחי בבעיות עמוקות. אני מצפה מראשי ההשכלה הגבוהה לשבת עם סטודנטים, לשמוע קולות מהשטח, לחבור לתעשיינים ולהכין את התואר האקדמי בהתאם למציאות הדינמית שאנחנו חווים. סטודנט שמשלם הון על תואר ומשקיע שלוש שנים או יותר מחייו ללימודים, צריך עוגן. הוא צריך לדעת שבשוק האזרחי מחכים לו! לצערי זה לא קורה. והאחריות לכך מוטלת על ראשי המערכת.

 

 

 

בימים אלה שוקדים במכללה על פיתוח מסלול קדם רפואה. זה חזון המנכ"ל , הנשיא והרקטור שעובדים קשה בשנים האחרונות כדי לאשר את החוג הזה מול המועצה להשכלה גבוהה וגורמים נוספים.  אני כמובן, מאחלת להם הצלחה ורואה את המאמצים הרבים שמושקעים. אין לי ספק שתהיה בשורה טובה. בנוסף, אנחנו כרגע עובדים עם כמה מוסדות אקדמיים כדי לפתוח שלוחה לחינוך, בהתאם לרצון הסטודנטים. כמו כן, הייתי רוצה שיפתח כאן מסלול ללימודי תקשורת. 

 

 

 

 

קודם כל , השאלה הזו טובה אבל היא מתעלמת מכמעט 50% מהסטודנטים שלומדים בעיר אשקלון, שזה מספר די גבוה ומוכיח את האטרקטיביות של המכללה , ברור לי שאפשר יותר וצריך , צריכה להיות כאן עבודה משתופת שמתחילה בגורם אחד חשוב – גאוות היחידה בעיר על המוסד האקדמי המפואר שקיים כאן צריכה להיות גדולה יותר , למכללה מגיע פרגון גדול יותר ממה שהיא זוכה לו כעת . בנוסף יש המון סטודנטים מהעיר שהיו רוצים ללמוד אצלנו אבל לא מצאו את החוג שרצו כמו משפטים או תקשורת. כאן במכללה אז יש לכך רבדים וחישובים נוספים, בגדול תושבי העיר שרוצים ללמוד צריכים לדעת שכאן מתחת לאף יש להם בית אקדמי שהוא בין הטובים בארץ. והבחירה ללמוד כאן תהיה טובה עבורם! אז הינה אני אומרת לתושבי אשקלון אל תיסעו רחוק, פה באשקלון יש לכם מוסד אקדמי טוב ואיכותי שמשקיע בסטודנטים ויהיה לכם לבית שיעורר בכם גאווה גדולה ללמוד בו. 

 

 

 

 

ברוך ה' אני זוכה ליהנות בכל בוקר שבו אני מגיעה למכללה. אני יכולה לכתוב על הישגים רבים שהובלנו ולסכם שנים של עשייה סטודנטיאלית. במקום זאת, אני מעדיפה להתמקד בהערכה הרבה שאני רוחשת לסטודנטים ומקבלת מהם חזרה. הם עוטפים אותי באהבה שמהווה עבורי דלק יומיומי לעשייה. לא יכולתי לבחור מקום טוב יותר להשפיע ולתרום בו ולקבל הרבה יותר בחזרה. 

 

  1. דעתך על ממשלת אחדות – אם זה הכרחי או אפשרי ?

 

מערכות הבחירות האחרונות ירדו לשפל! הם קרעו ושיסעו את העם לגזרים.

 

יש הרבה צביעות בדיבור של פוליטיקאים על אחדות אחרי קמפיין בחירות רווי השמצות כלפי מגזרים שלמים – הציבור החרדי, אזרחי ישראל הערבים, יוצאי אתיופיה, מזרחים מול אשכנזים ועוד. דיבורים על אחדות הם יפים אבל הרבה פעמים הם רק מס שפתיים. אני מתקשה לראות את מחרחרי השנאה מתעלים מעל האגו ובוחרים לנהוג בשבט אחים ואחיות. בחירות שלישיות, שאנחנו נצטרך לממן, הן מיותרות ופסולות. מצד שני, חייבת להיות הכרעה בין הגושים ורק העם יכול להטות את הכף. הטלטלה הפוליטית חייבת לבוא אל קיצה ואתה החרמות משני הצדדים. בשנה החולפת עברנו שתי מערכות בחירות פוצעות ומשסעות עבור החברה הישראלית. אנחנו זקוקים לאחדות ומנהיגות ממלכתית, שתדע לאחות את הקרע ולקרב לבבות. 

 

  1. האם לדעתך עיריית אשקלון פועלת מספיק למען ההשכלה בעיר, לרבות המכללה האקדמית אשקלון?

 

 כאגודת הסטודנטים, יש לנו קשר ישיר עם העיריה ועם ראש העיר תומר גלאם. הוא מאוד מעריך ואוהב את הסטודנטים, מתעניין ורוצה לשפר. דלת לשכת ראש העיר תמיד פתוחה בפנינו. אנחנו מקדמים פרויקטים לרווחת הסטודנטים אך יש תהליכים מסוימים שלוקח להם זמן להבשיל. אנחנו עובדים על קידום מעונות יום לאימהות, מנסים לקדם את נושא החניות, ואני מאמינה ומקווה שכבר בחודשים הקרובים נביא בשורות מעולות.  

 

אני רוצה לסיים במסר אישי: עם יד על הלב, אני מאושרת ! זו בשורה שגורמת ללב להתפוצץ מגאווה. עבודה קשה מוכיחה את עצמה. אני רוצה להודות מכל הלב למאות הסטודנטים על התמיכה שהבעתם. נמשיך לעבוד קשה כדי להצדיק את האמון שלכם, אוהבת אתכם וכל כך שמחה ללמוד לצד שותפים כמוכם! אתם הבית. תודה מיוחדת לצוות שלי באגודת הסטודנטים. אתם האש החיה בקמפוס. תודה לסגל המרצים – שאפו ענק, מעריכים אתכם! לסגל המנהלי ולהנהלת המכללה על שילוב ידיים יוצא מן הכלל ולמייסד המכללה, ד"ר פנחס חליוה. קיבלנו הכרה שמגיעה לנו, יש במה להתגאות!. ביחד נעשה ונצליח.