עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

שמעוני ישלם לגלאם 30,000 שקל


לאחר שמשך את עתירת הבחירות שהגיש החליט בית המשפט לחייב את חבר מועצת העיר איתמר שמעוני בתשלום סכום משמעותי של הוצאות משפט בגין ההליך המשפטי בו פתח * בנוסף ישלם שמעוני סכום של 20,000 שקלים למנהל הבחירות באשקלון ליאור קלצ'קין * השופט ביתן ציין בהחלטתו: "לא כרכתי את ההמלצה למשיכת הערעור באי הטלת הוצאות"

לאחר שראש העיר אשקלון, תומר גלאם ומנהל הבחירות בעיר ליאור קלצ'קין הגישו בקשה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע לפסיקת הוצאות, הגיש חבר מועצת העיר איתמר שמעוני את התייחסותו לכך וביקש כי בקשה זו לא תכובד. אלא שהשופט אליהו ביתן החליט לכבד את הבקשה והטיל על שמעוני תשלום הוצאות משפט בסכום משמעותי של 50,000 שקלים – 30,000 שקלים מתוכם היישר לכיסו של יריבו הפוליטי המר.

בתגובה שהגיש שמעוני באמצעות עורך דינו, דניאל כהן, נאמר בין היתר כי שמעוני חזר בו מהערעור רק לאחר שקיבל את נתוני מערכת הנד"ב, אשר מספקת נתונים בזמן אמת ביום הבחירות וכן תצהיר של מי שהוציא את הנתונים מהמערכת: "קודם להגשת תצהיר זה קדמו שורה של הודעות סותרות משתנות ו/או מתחלפות של מנהל הבחירות בכל הקשור לנתוני מערכת הנד״ב ו/או נתונים אחרים התומכים בטענת "הזיוף" בכלל ובטענה כי הפרוטוקולים והאסמכתאות שצורפו להודעת הערעור זויפו לכאורה בעת שהיו במשמורת בחזקתו של מנהל הבחירות. בשים לב לטענתו כי יש זהות בין המסמכים שהיו בחזקתו לבין המסמכים שצורפו לערעור אולם המסמכים שהיו בחזקתו נגנבו, זויפו והוחזרו בדרך כלשהי".

עוד נטען בתשובתו של שמעוני כי החל מיום 20/11/2018 מנע בפועל מנהל הבחירות, ליאור קלצ'קין, מנציגיו של שמעוני, את המשך עיון וצילום הפרוטוקולים וכשבמקביל סורבה בקשתם לקבל את נתוני מערכת, לא יכול היה שמעוני לוותר על זכותו לערער לבית המשפט.

שמעוני אף הציג את הודאת המדינה בשגיאה של ספירת הקולות, מה שתרם לשמעוני עוד כ-170 קולות, כהוכחה לצדקת הגשת הערעור. בנוגע לטענה של השופט כי שמעוני הגיע בידיים שאינן נקיות נטען כי שמעוני הוא זה שניגש והגיש את התלונות למשטרה וליועץ המשפטי לממשלה וכי הזיוף של הפרוטוקולים יכול היה להיעשות בכל שלב, אפילו בהיכל הספורט שם נספרו הקלפיות.

בשולי הדברים ציין שמעוני כי פעיליו אביבית סימני ואמנון גלולה שנחקרו במשטרה בפרשת זיוף הפרוטוקולים, טענו בתצהיר שהגישו לבית המשפט, כי הוצגו להם נתונים ממערכת נד"ב, ולדברי שמעוני מדובר בנתונים אשר המדינה טענה כי אינם קיימים. לאור זאת ביקש שמעוני כי הבקשה לחייב אותו בהוצאות תידחה.

השופט ביתן החליט כאמור לדחות את עמדתו של שמעוני וקיבל את הבקשה לפסיקת הוצאות. בהחלטתו הוא נימק: "לאחר עיון בטענות הצדדים ושקילת הנתונים והשיקולים הנוגעים לעניין אני מחייב את המערער בהוצאות משיב 2 (ליאור קלצ'קין) בסך של 20 אלף ש"ח ובהוצאות המשיב 3 (תומר גלאם) בסך של 30 אלף ₪. המשיב 1 לא ביקש הוצאות ועל כן איני מחייב את המערער בהוצאותיו. אני מוצא לנכון להעיר לטענות המערער כי הוצאות אינן בבחינת עונש, והשיקולים הנוגעים להן, כידוע, כוללים מגוון נתונים ואיזונים וכי כפי שכבר כתבתי בבקשת המערער למחיקת הערעור, כשהמלצתי למערער לחזור בו מערעורו על רקע החומר שהוצג בפניי, לא כרכתי את ההמלצה באי הטלת הוצאות".

"הליך חסר בסיס"

כזכור, שמעוני, הודיע לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע כי החליט לקבל את הצעת השופט אליהו ביתן ולמשוך את העתירה שהגיש בעניין תוצאות הבחירות לראשות העיר. בכך באה לסיומה סאגה ארוכה שהחלה עם פרסום התוצאות הרשמיות לפני כחודשיים. אלא שהצדדים שנדרשו למסור את התייחסותם בהליך – מנהל הבחירות ליאור קלצ'קין וראש העיר הנבחר תומר גלאם – דרשו כי בית המשפט יפסוק להם פיצויים בגין ההליך המשפטי אליו נדרשו בסכום העשוי להגיע לכמאה אלף שקלים.

שמעוני הגיש את ההודעה לבית המשפט, זמן קצר מאוד טרם הדיון שנקבע בעניינו לשעה תשע בבוקר, וציין בה בין היתר: "נוצר מצב של חוסר ודאות בטרם תסיים משטרת ישראל את מלאכתה ותגבש מסקנותיה ולא ניתן לקבל נתוני אמת שיאפשרו בירור אמיתי של טענות המערער שבא בידיים נקיות בשערי בית המשפט".

עוד נאמר בבקשה כי שמעוני הגיע למסקנה כי "בקיום הדיון לא יהיה בכדי לשנות את המצב ולתרום לחקר האמת קודם לסיום חקירת משטרת ישראל וגיבוש מסקנותיה".

שמעוני מציין כי הוא מושך את העתירה "תוך שמירת זכותו לשוב ולעתור לבית המשפט מיד עם סיום חקירת משטרת ישראל וגיבוש מסקנותיה".  

פרקליטות מחוז דרום (אזרחי) הגישה לבית משפט לעניינים מנהליים בב"ש בקשה לחייב את שמעוני בהוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בגין מה שהגדירה כ"ערעור סרק שהגיש נגד תוצאות הבחירות בעיר אשקלון.

גם גלאם הודיע לבית המשפט כי הוא עומד על פסיקת הוצאות לטובתו ובאמצעות עורכי דינו רנאטו ואהוד יאראק, הגיש בקשה בה טען בין היתר: "עסקינן בערעור מחוסר כל עילה, הנסמך על מסמכים מזויפים והחל מהגשתו ועד למחיקתו הסופית, ובנוסף לכך הטריח המערער את בית המשפט הנכבד ואת הצדדים בלא פחות מתשע (!) בקשות שונות, חסרות יסוד כשלעצמן… ביהמ"ש הנכבד איפשר למערער לחזור בו מערעורו כבר בדיון הראשון ושוב בשני, אך המערער סירב פעם אחר פעם, כך שהמשיב 3 (גלאם) ובא-כוחו נאלצו להשקיע שעות בניהול ההליך חסר הבסיס הזה. כל זאת, כאמור, בנוסף לצורך להתייצב לשלושה דיונים בפני בית המשפט הנכבד. נוכח העובדה שהמשיב, ראש עיריית אשקלון, נאלץ, תחת טיפול בענייניה של העיר, לעסוק בערעור הסרק שהגיש המערער, ונדרש, כמובן, לממן מכיסו ייצוג משפטי הולם, זכאי הוא לכך שהמערער ישיב לו את ההוצאות ואת שכר הטרחה שנאלץ לשלם, בשווי של למעלה מחמישים אלף ש"ח".

ראש העיר אשקלון תומר גלאם התייחס בשבוע שעבר להחלטה למחוק את העתירה ומסר: "הגיעה לסיומה עתירת הסרק שהוגשה על ידי מי שהפסיד בבחירות ונקברה קבורת חמור בבית המשפט. חודשיים עברו מאז הבחירות. הוקמה מועצה. הושבעו חבריה. אנחנו עובדים במלוא המרץ לשירות העיר ותושביה. חבל ששוב ניסו גורמים שליליים להטיל דופי בעיר ולעג כלפי תושביה. אשקלון יצאה לדרך חדשה. כעת מגיעה לעיר התנצלות חדה, בלתי מתפשרת, לא מגומגמת. התנצלות ברורה. אני שמח על כך שהחשדות שהתגלו ביחס לעתירה והמסמכים שהוגשו במסגרתה ייחקרו במקום הראוי לכך ובחומרה הנדרשת".