עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

שמחת חג הפורים במוסדות 'יצחק ירנן'

כבכל שנה עשרות בחורי ישיבת 'יצחק ירנן' הגיעו מחופשים ושמחים למעמד המרגש של שמחת חג הפורים עם ראש הישיבה וראש המוסדות הגאון הגדול הרב יצחק ברדא שליט"א ששמח ורקד עם הבחורים שעות ארוכות, כאשר בכל העת זכו הבחורים לברכות מרה"י. רבני הישיבה והבוגרים הגיעו גם הם לערב הגדול, כשברקע הושמעה מוזיקה שמחה וכיבוד הוגש למשתתפים. ראש העיר אשקלון תומר גלאם הגיע גם הוא לכבד בנוכחותו ופצח בריקוד יחד עם הרה"ג יצחק ברדא שליט"א, רבני הישיבה והתלמידים.

מאז ומעולם נהגו בתלמודי תורה ברחבי הארץ לקיים את 'שושן פורים' ביום י"ג אדר, במהלך תענית אסתר לתלמידים, אך בת"ת 'חניכי הישיבות' בראשות הגאון הגדול הרב יצחק ברדא שליט"א שבאשקלון – קיימו את מסיבת הפורים בערב הצום לשיתוף החוויה וחיזוק הקשר בין האבות לילדיהם ובינם לבין התלמוד תורה והצוות החינוכי ובעיקר בכדי למנוע את ביטול התורה שיגרם עקב כך לאבות השוקדים באוהלה של תורה.

צילום: דוברות עיריית אשקלון

אל הת"ת שקושט והוכן מראש, הגיעו בשעות הערב המוקדמות של יום שלישי עשרות התלמידים מלווים באבותיהם, שמחים ומרוגשים נחשפו לדוכני המשחקים, שהוכנו כבר ימים רבים קודם.

התחנה החשובה אותה חוו הילדים היא תחנת 'מרדכי הצדיק' לימוד תורה של אבות ובנים מהספר החשוב בא"ח, הכולל בתוכו את הלכות הפורים בקצרה. לאחר מכן ובמשך שעות ארוכות עברו הילדים מדוכן לדוכן ותוך כדי זכו בפרסים וקיבלו מיני מתיקה.

צילום: דוברות עיריית אשקלון

כתה ג' אותה מחנך הרב אריאל אוחיון הייתה המפתיעה ביותר: הקירות והתקרה הפכו לסיפור המגילה ובמרכזה נתלה המן על עץ גבוה. אפילו האבות התרשמו עד מאוד מהיצירתיות. בסיום הערב נערכה הגרלה לכלל התלמידים ושניים מהם זכו בקורקינט יוקרתי.

עוד קודם ליום זה נהנו התלמידים היקרים ממתנפחים שונים ומעניינים וממופע הקסמים של 'אהרון הקוסם' שאף שיתף את הצופים הצעירים בסודות זריזות הידיים והפטנטים השונים.

תלמידי כיתה ה' היקרים אף הכינו הצגה מבדחת שהוקרנה בפני התלמידים האחרים, תחת פיקוחו של הרב אהוד כהן.