עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

שלא יעבדו עליכם- גל חזיזה

 

כמו בבזאר הודי, מדרישת ראש העיר גלאם למיגון העיר בסך 2.5  מיליארד שקלים. הסתפק ב 300 מיליון שקלים, העיקר שתהיה תמונת ניצחון להציג לתושבים שלא יודעים לקרוא את האותיות הקטנות.

 

להצלחה אבות רבים, חבר הכנסת אכלס קשקשני תושב העיר בונה על הזיכרון הקצר של תושבי אשקלון. תחת כל עץ רענן ומיקרופון פתוח הבטיח שמשמרת שלו אנו תושבי אשקלון נקבל הטבות מס, תוספת של אלפי שקלים בחודש לתלוש ( לאלו שמשלמים מס ) הבחירות הגיעו והתירוצים החלו לצוץ, מחכים לכינוס ועדת הכספים, הפגרה הגיעה, דודה שלי חולה, שכחתי את המסמכים בבית ושלל תירוצים כמו חייל שרוצה להוציא גימלים.

בקיצור אנחנו יכולים רק לפנטז ולחפש את אלכס בסיבוב, כאשר הביקורת הציבורית התגברה הצורך  להשיג "פיצוי" כדי שהתושבים יזכרו את אלכס "הגבר" שמילה שלו זו מילה ולא אלכס הקשקשן.

רק כדי להמחיש את גודל האבסורד, בעוד שתושבי הצפון שפעם האחרונה נפלו עליהם טילים לפני עשרות שנים זוכים להטבות מס מפליגות, אך תושבי אשקלון שנופלים עליהם טילים מידי שנה זוכים לקדחת ולאף הטבה, אנו זכאים רק לזיהום אוויר מחברת החשמל ומקצא"א.

איך אומרים, שהכסף בכיס שלך יש הרבה הזדמנויות, והפעם בדמות ראש העיר גלאם לאחר שהקטע של ההדמיות מהחלל החיצון מיצו את עצמן, מחפש הוא את ההודעה לתקשורת הבאה.

הכוכבים הסתדרו בשמיים ומן מצא את מינו, אינטרס אחד מצא את השני, ונרקחה תוכנית מיגון העיר אשקלון, כן ב 300 מיליון שקלים.

מי שאין לו עד עכשיו ממ"ד יהיה זכאי להלוואה לבניית ממ"ד, כן לא להאמין הלוואה בתנאים מיוחדים.

כן, זה מה שצריך עוד תושב אשקלוני ממוצע שלא יכול עד עכשיו, אחרי שנפלו אלפי טילים על אשקלון עוד הלוואה בהחזר של אלפי שקלים כל חודש. קוראים יקרים הלוואה למי שלא יודע צריך להחזיר בריבית ומי שלא יכול להחזיר יש את הוצאה לפועל.

כמו בכל הלוואה מהמדינה יצוצו  מאכרים כמו פטריות אחרי הגשם ויגזרו קופה, על אותה הלוואה נצטרך לשלם עוד אלפי שקלים רק כדי להיות זכאים, כל מי שעצמאי יודע בדיוק על מה אני מדבר.

ממזמן נוצרה כאן משוואה שהתושב הממוצע האשקלוני שווה פחות מתושב שדרות שמקבלים את אותו ממ"ד בחינם, תושבי אשקלון לעומת זאת  יזכו להלוואה לבניית ממ"ד, בחיפוש קטן בגוגל התגלה לי שהתנאי לבניית הממדים כוללים אין ספור אישורים, וגם עיריית אשקלון תזכה לעוד כמה שקלים וקופון שמן על הגדלת אחוזי הבנייה, היתר השבחה ותשלומים לאישורים ואגרות, כך שאף אחד לא יצא מקופח חלילה ( מלבד בתושבים ).

אם באמת היה אכפת לממשלה מתושבי אשקלון היא הייתה מוותרת על המע"מ של 17% שצריכים לשלם לקופת המדינה, שלא מסוגלת להגן על התושבים והייתה משלמת על האגרות וההטלים. משלמת למהנדסים ולמתכננים ומציעה מספר דגמים במחיר מפוקח, אבל לזה באמת צריך להכניס יד לכיס מצב לא רצוי כאשר צריך לשלם לשותף  לקואליציה מנסור עבאס 53 מיליארד שקלים.

מי שלא הייתה ברשותו היכולת  לבנות עד עכשיו ממ"ד לאחר שנפלו בעיר אלפי טילים, בטח לא זקוק להלוואה של המדינה. לגלאם היקר אנו לא בשוק שמסתפקים ב 15% מהדרישה המקורית כדי להצטלם תמונת ניצחון, מה שמגיע לנו שילמנו בדם, אל תמכור אותנו בגרוש וחצי כדי להציל את אלכס קשקשני בגרוש וחצי מההבטחות הנחרצות שלו.