עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

שוב מטרדי ריח מקצא"א

 

גם השבוע התעוררו תושבים רבים באשקלון והסביבה לריחות מקצא"א  ובאיגוד ערים לאיכות סביבה טוענים כי מקור הריח הוא מחברת קצא"א. מנגד, בקצא"א טוענים כי מטרד הריח לא מהם

השבוע בשעות הבוקר המאוחרות הוקפץ כונן איגוד הערים בעקבות מספר פניות שהתקבלו מתושבים בגין מטרדי ריחות בדרום העיר. דווח למוקד הסביבה של המשרד להגנת הסביבה כי האירוע מתרחש בבריכות הטיפול הביולוגי במתחם. הבריכות אחראיות על הטיפול בתשטיפים (בעיקר תשטיפים המכילים רכיבי נפט) במכלל. כונן האיגוד שהגיע למקום חש בריחות חזקים (בד"כ הריחות חלשים הרבה יותר ואינם גורמים למטרדי ריח מחוץ למתחם קצאא), מקור הריח בבריכות הטיפול. לדברי קצא"א אינם יודעים מה המקור לתקלה. קצא"א נתבקשו לבצע תחקיר מקיף ולהעבירו לאיגוד הערים ולמשרד להגנת הסביבה בהקדם.

למרות שחלפו ימים מהדליפה, לא נמסרה כל הבהרה על הריחות מקצאא. הריחות הרעים מקצאא אינם בפעם הראשונה, מטרדי הריח והמחדלים הנם מנת חלקם של תושבים רבים, אך למרות הצהרות העירייה וראש העיר להילחם במטרדי הריח, בפועל אין מניעה או פעולה אכיפתית של העירייה והעומד בראשה.

אגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון:

מקור הריח בבריכות הטיפול. לדברי קצא"א אינם יודעים מה המקור לתקלה. קצא"א נתבקשו לבצע תחקיר מקיף ולהעבירו לאיגוד הערים ולמשרד להגנת הסביבה בהקדם.