עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

שביתת סייעות בביה"ס איתן "העירייה התעלמה מאתנו לחלוטין".

סייעות בית הספר המיוחד "איתן" יצאו השבוע לשביתה, לאחר שפנייתם להסדרת תנאי שכרם כלל לא זכתה להתייחסות מעיריית אשקלון.

 

סייעת בית הספר הבהירה: "בבית הספר המיוחד איתן, לומדים תלמידים עם צרכים מיוחדים מגיל 6 עד 21. אנחנו כסייעות צריכות לסייע בכל עניין כי הם ילדים עם צרכים מיוחדים . אנחנו מחליפים פדים לנערות במחזור, אנחנו מקלחים נערים וגברים, מנקים נער/ות ילדים וילדות שעשו צרכים במכנסיים. אנחנו מקבלות מכות על תקן יומי כי הילדים הם מיוחדים עם בעיות מיוחדות שאי אפשר למנוע. אנחנו מתמודדים עם צלחות אוכל שעפות באוויר ונזרקות לרצפה, עם ילדים בעת התקפי אפילפסיה ועם הטרדות מיניות של נערים מתבגרים וזו רשימה חלקית בלבד".

"כולנו כסייעות סובלות פיזית מהעבודה, לכולנו בעיות גב, מכות יבשות בגוף, אנחנו פשוט מתמוטטות אבל עושות את זה באהבה".

"סייעות במוסדות חינוך אחרים ורגילים לא מתמודדות עם הבעיות כמו שלנו, והם מרווחיות יותר מאיתנו. יש להם תנאים שלנו אין, כל הזמן אומרים "יש הסכם קיבוצי" אבל גם לסייעות בגנים, לא של העירייה יש הסכם קיבוצי , אבל בגלל שהם איגוד ארצי בעל כח, כל מה שהם רוצים הם מקבלים."

"אנחנו שייכות לעיריית אשקלון, אנחנו כמה עשרות סייעות, ולכן אנחנו לא נחשבות או לא מאיימות על אף אחד. אני עובדת משנת 89 וסייעת בגן עם 6 שנות וותק מקבלת כמוני".

אנחנו גם עובדות בחגים כאשר כל הסייעות יוצאות לחופש כי אי אפשר להשאיר את הילדים המיוחדים ללא מסגרת, ואין זה משנה אם זה חופש. אבל העירייה מוציאה הודעה לשאר הסייעות בגנים, כי מי שתהיה מוכנה לעבוד בחופשת חנוכה תקבל 1100 ₪ תוספת ו 37 ₪ לשעה. ואנחנו שעובדות רציף מקבלות 24 ₪ לשעה. אנחנו עובדות כמעט כל השנה ואנחנו מקבלות פחות מכולן.

סייעות כמונו יש עוד בשלושה בתי ספר, התחלנו את ההשבתה רק באיתן בינתיים לאחר שהעירייה התעלמה לחלוטין מאיתנו. ביום 24.1.22 שלחנו מכתב לעירייה על "טיוב תנאי העסקה" בקשנו שהעירייה תתייחס בתוך שבועיים כפי הקבוע בחוק. ציפינו שיתקשרו לשבת איתנו, לשמוע על הבעיות ולקיים מנגנון לבחינת הדרישות. אך העירייה התעלמה לחלוטין.

בקשנו במכתב כי שכרנו ייבחן, בקשנו שמשרה מלאה תהיה כמו אצל סייעות הגנים, 36 שעות שבועיות ולא 42 שעות ותוספות כפי שמקבלות סייעות בגנים ושאר תנאים נוספים.

לצערנו עיריית אשקלון לא התייחסה כלל, אפילו פנייה או הודעה טלפונית לא נעשתה, לא נאמר לנו לא על ידי ראש העיר או כל נציג עירייה אחר, שהעניין בבדיקה, או כל דבר אחר שנבין שהעניין שלנו בבחינה.

לצערי, אתמול ( שלישי) הודענו למנהלת בית הספר כי אנחנו יוצאות להשבתה ,רק אז בקשה העירייה ללמוד את העניין.

לצערי, וועד העובדים החליט לצאת נגדנו במקום שיסייע לנו. כאשר היה צורך בסייעות לגנים, העירייה והוועד נעמדו על הרגליים האחוריות. אך כאשר זה נוגע לנו, כולם בעירייה נגדנו.

למאבק של הסייעות מצטרפות יו"ר בית הספר, אשר תומכות בלב שלם במאבק הסייעות, הן הבהירו כי עבודת הסייעות קשה ביותר, מגיע להם כל סיוע, כספי או אחר, הן לא עושות עבודה רגילה כמו כל סייעת אחרת, ולכן חשוב ביותר שהן יקבלו את המעטפת המתאימה להן לעשות את העבודה בצורה ראויה.

מעיריית אשקלון לא נמסרה תגובה רשמית לסטאר, אך בהודעה שהועברה לאחרים נמסר כי " ניסינו לגשר ולהיענות לחלק מהבקשות אשר הסייעות העלו בפנינו". על הודעה זו השיבו הסייעות כי לא קבלו כל הודעה, ל היה שום ניסיון גישור ואף אחד לא נענה לתנאים או בכלל התייחס לתגובות. עיריית אשקלון העדיפה לפטור את הבעיה באמצעות העברת סייעות מבתי ספר אחרים והשארתם בתקנים מופחתים.

הורי בית הספר הודיעו כי מקווים כי עיריית אשקלון תפנים את הייחוד של בית הספר ואת התנאים הנדרשים לטיפול בילדינו, אנחנו מקווים כי מצוקת הסייעות תבוא על מקומה בשלום ובמהירות. נמשיך לעקוב.