עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

רשלנות כפולה

עו"ד אייל כהן

מספר שנים לאחר שתושב אשקלון, הסובל מנכות, שבר את ירכו כתוצאה מסף ערוגה בולט במדרכה, סמוך למרכז אפרידר, הוא התבשר בשבוע שעבר, באמצעות עורכי הדין איל כהן וענת חגאי, כי יפוצה בלמעלה מ-600 אלף שקלים

 

 

על פי כתב התביעה שהוגש על ידי עורכי הדין, איל כהן ממשרד עורכי הדין כהן קריסי, וענת חגאי, לפני מספר שנים צעד תושב אשקלון בסמוך למרכז אפרידר. כיוון שמכוניות במקום חנו על המדרכה ומנעו עליה את המעבר באופן חופשי, נאלץ האיש לצעוד בצד המדרכה ובסמוך לכביש. כתוצאה מכך הוא נתקל בסף בטון של ערוגת אחד העצים השתולים במקום, אשר עקב עבודה רשלנית ו/או היעדר טיפול נכון בשורשי העצים, בלט והיווה מפגע מסוכן.

 

למקום הוזעק אמבולנס, והאיש פונה לבית החולים 'ברזילי'. לאחר סדרת בדיקות, התברר כי הוא סובל משבר בירך שמאל. כתוצאה מהפגיעה הוא עבר ניתוח ונשאר באשפוז של מספר שבועות בבית החולים, ולאחר מכן המשיך בסדרת טיפולים במסגרת קופת החולים בה הוא מבוטח.

 

לאחר המקרה פנה הנפגע לעורכי הדין ואלו הגישו תביעה כנגד העירייה, וזו מטעמה צירפה לתביעה את החברה אשר היתה אחראית על התחזוקה והטיפול בתשתית ובגינון במקום. במקביל פנו עורכי הדין לעירייה על מנת שזו תפעל לתיקון המפגעים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד, ומטעם העירייה נאמר להם כי "הנושא יטופל". המציאות – כך על פי התביעה – הייתה מעט שונה.

 

"לאחר התאונה פנה התובע אל הנתבעת, וזו שלחה נציג מטעמה, שלא בנוכחות התובע, אשר טען כי הליקוי 'תוקן', כאשר בפועל לא נעשה דבר, כך שבמקום בו אירעה התאונה נותר בלתי בטיחותי, כמו גם העובדה שרכבים המשיכו לחנות על גבי המדרכות במקום, הכל כפי שהיה לפני לתאונה, ותוך שהמפגע נותר שריר וקיים עד ליום הגשת התביעה". עוד טענו עורכי הדין, כי התאונה התרחשה אך ורק בשל רשלנותה של העירייה, במקרה זה בשני תחומים: האחד, בחובתה לפעול למניעת המפגע ע"י מתן תחזוקה וטיפול תקין למדרכות המיועדות לצעידת תושבי העיר, והאחר, בהיעדר אכיפה מלאה וראויה למניעת חניה אסורה על גבי המדרכות, דבר שחייב את הולכי הרגל לצעוד בין המכוניות ולהיצמד לשולי המדרכה.

 

בנוסף טענו עורכי הדין כי על אף מצבו הבריאותי של הנפגע טרם התאונה והנכות ממנה סבל בעברו, הרי שהתאונה גרמה להרעה משמעותית במצבו. "יצוין כי עובר לתאונה, ועל אף מצבו הבריאותי האמור, הצליח התובע לתפקד  באופן סביר וכמעט מלא. הוא היה פעיל ספורטיבי וביצע פעולות ויכולות שנגרעו ממנו עקב התאונה". עוד צוין בכתב התביעה כי האיש הירבה להתנייד בהליכה רגלית, יכולת אשר נשללה ממנו בעקבות התאונה שממנה הוא רותק למעשה לכיסא גלגלים מוקדם מכפי שהיה צפוי להיות.

 

בעקבות הדברים נתבעה עיריית אשקלון לפצות את האיש, בין היתר, בגין הוצאות רפואיות בעבר ובעתיד, עזרה וסיעוד בעבר ובעתיד, ניידות והוצאות שיקום.

בהסכם פשרה נקבע כי עיריית אשקלון והחברה שהיתה אחראית על הטיפול בגינון והתשתית במקום, אשר צורפה לתביעה, יפצו את האיש ב-612 אלף ₪.