עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

רנ"ג יורם שמחון מאשקלון הוא סגן מפקד הטקס של יום העצמאות בהר הרצל

רנ"ג יורם שמחון, תושב אשקלון ישמש גם השנה בתפקיד המכובד של סגן מפקד הטקס המרכזי בהר הרצל בערב יום העצמאות. שמחון ייצג את העיר אשקלון בטקס הדלקת המשואות שמתקיים מידי שנה בערב יום העצמאות למדינת ישראל  ויצעיד את דגלני הטקס במופתיות ובדיוק שמאפיין את הטקס.

רנ"ג שמחון סיים את שירותו הצבאי כמפקד מחנה בבסיס צהלים בדרום הארץ. לפני שנתיים יצא לפנסיה וזימנו אותו להיות סגן מפקד הטקס. זו השנה השנייה שלו בתפקיד המשמעותי אותו החל למלא בשנה שעברה.

חדווה אשתו סיפרה השבוע ל"סטאר" על ההכנות, ההתרגשות שמלווה לתפקיד החשוב ועל אהבתו לעיר אשקלון:  "הוא לא נמצא בבית כבר שבועיים וחצי" חדווה אשתו פותחת את השיחה, "הוא מאמן את הדגלנים מבחינת הצורות שהם מרכיבים ואת הטקס עצמו. זו השנה השנייה שלו בתפקיד".

מפלס הלחץ ירד, שנה שנייה בכל זאת?

"ברור הוא תותח מלך, אלוף"

בשבועיים האחרונים החזרות לטקס בשיאן מה שהצריך את יורם לשהות מחוץ לביתו באשקלון: "הוא חוזר בימי חמישי, הוא ישן ביחד עם החיילים במלון בירושלים".

 

חדווה מספרת על הפעם הראשונה שלה ושל ילדיה בטקס: "מאוד התרגשנו. יש לנו ילדים גדולים, בגילאים 22, 19, ילדה בת 14 ובת 7. מרגש זו מילה קטנה לעומת מה שחווינו שם. זו גאווה ענקית לראות אותו בטקס, בכלל שהילדים שלי ראו אותו על הפרקט מנצח על ההפקה המדהימה הזו"

מיותר לציין שגם השנה משפחתו של יורם תתייצב בטריבונות ותצפה בטקס ובמיוחד בגאווה הפרטית שלהם, וההתרגשות בשיאה.  למרות היותו יליד יבנה יורם שמחון מתגורר באשקלון 20 שנה וחדווה אשתו משתפת: "הוא יכול לומר שאשקלון היא עיר לתפארת מדינת ישראל, והוא שמח לגור בעיר הזאת עם האנשים המקסימים, חמים והמפרגנים שיש בה".