עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

  רמי סופר בשאילתא "מה מעמדו של ראש העיר בחברת החשמל"

 

 

בהמשך להודעת רשות החברות הממשלתיות כי תומר גלאם לא נמצא בחל"ת כפי שהצהיר, העביר חבר המועצה רמי סופר שאילתא לבירור מעמדו של תומר בחברת החשמל

כזכור, למרות הצהרות ראש העיר תומר גלאם כי הוא בחל"ת מחברת החשמל, התברר כי הצהרתו אינה אמת וכי הוא משנת 2018 כבר לא בחל"ת. שאלה זו באה על רקע ניגוד העניינים בו נמצא ראש העיר אל מול חברת החשמל בה הוא מועסק.

חבר המועצה רמי סופר מזה תקופה ארוכה פועל כנגד ניגוד העניינים, עוד בזמנו פעל וביקש פעמים רבות את תגובת ראש העיר, והעתק בסדר ניגוד העניינים עליו חתם לכאורה ראש העיר, בקשותיו של רמי סופר בישיבות המועצה השונות לא העלו תשובה מהותית, אלא תגובה לקונית של היועץ המשפטי לעירייה כי תומר בחל"ת והכל לפי החוק.

כעת לאחר שהתברר כי גם היועמ"ש וגם ראש העיר הצהירו שקר, פנה בשאילתא לברר את מעמדו האמיתי של תומר בחברת החשמל, ככל הנראה עדין הוא מוגדר כעובד. גם שתיקתו של תומר גלאם מאז הודעת רשות החברות, מחשידה כי הוא למעשה עובד חברת חשמל עדיין, דבר שמנוגד לחוק.

ניגוד העניינים לכאורה הנטען כנגד ראש העיר הנו בכל הקשור למלחמה בזיהום האוויר והתנהלות חברת החשמל. בעוד בעיר קיימת זעקה כנגד זיהום האוויר הנגרם מתחנת החשמל, וארגונים שונים ופעילי חברה בעיר מוחים כנגד זיהום האוויר, בוחר ראש העיר לטענתם  למלא פיו מים, ולקשור את ידיו בכל הקשור לפעולות כנגד חברת החשמל.

הטענות כנגד ראש העיר עולות תדיר לאור ליקויים זיהומיים שלא נעשה כנגדם דבר, כך זה כאשר מתפרסמים דו"חות שנתיים שקובעים כי אשקלון מקום שני בזיהום האוויר בארץ, גם כאשר מדווח כי חברת החשמל אינה מקיימת את חובתה להנחת סולקנים, גם כאשר ישנה פליטת ריחות ומזהמים מדליפה בחברת החשמל, העירייה וראש העיר אינם עושים דבר.