עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

רגע לפני יום הבוחר ראשי המטות האשקלונים של שלושת המפלגות הגדולות בארץ מסכמים קמפיין רווי אמוציות, ומנסים לספק תחזית לעתיד המדינה

בעוד מספר ימים יתעוררו אזרחי ישראל למציאות פוליטית חדשה, יש שסבורים חדשה –ישנה כאשר תוצאות הבחירות יקבעו אם ממשלת הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו תמשיך לאחוז במושכות השלטון או שמא יהיה זה בני גנץ שעליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה.

על פי כל הסקרים המפלגה העשויה להיות השלישית בגודלה היא מפלגת השלטון לשעבר שזוהרה הועם עם השנים – מפלגת העבודה. היו"ר שלה אבי גבאי כבר לא מדבר בקול על ראשות הממשלה אלא מסתפק בעובדה שככל הנראה הוא ישמש לשון מאזניים משמעותית בהרכבת הקואליציה הבאה. ומה קורה באשקלון? על מנת להבין לאן נושבת הרוח שאלנו את ראשי המטות של מפלגות הליכוד, כחול לבן והעבודה על קמפיין הבחירות רוויי ההשמצות וההכפשות, על כניסתו של בני גנץ לחיים הפוליטיים והשינוי שהוא עשוי לחולל בהם ועל המסר שלהם רגע לפני שתושבי אשקלון יוצאים לקלפיות.

מישל בוסקילה – הליכוד

איך אתה מסכם את קמפיין הבחירות עד עתה?

"ראשית, כל  קמפיין הוא חזק ורציני. כל צד רוצה להכריע לטובתו אבל אין ספק שהקמפיין של הליכוד הוא הדומיננטי ביותר. מקווה שהתוצאה תהיה בהתאם –  חיובית"

מה אתה חושב על פעילותו של גנץ? האם יש לו סיכוי אמיתי להרכיב את הממשלה הבאה?

"יש לי כבוד לגנץ, הוא היה הרמטכ"ל ועבר כברת דרך. אולם בכנות צריך להבין שיש הבדל בין להיות רמטכ"ל לכהן כראש הממשלה. פוליטיקה זה מקצוע. גנץ צריך ניסיון שעדיין אין לו, בניגוד לביבי. לו יש ניסיון מדיני, כלכל- חברתי וביטחוני. לעת הזו אין ספק שביבי הוא זה שיחזיק את ההגה בשתי ידיים כמו שצריך להיות. לעומת גנץ שהוא ועוד שמונה זוגות ידיים רוצים להחזיק את ההגה. לא ראיתי נהג שנותן לכמות כזו של אנשים להנהיג את המדינה ומאמין בדרך הזו".

"פוליטיקה זה מקצוע" מישל בוסקילה

מה המסר שאתה רוצה להעביר למצביעים האשקלונים?

"אני חושב שרוב הציבור האשקלוני הוא ימני ונראה זאת בתוצאות הבחירות. וכן גם בקדנציה הזו הוא יצביע בהמוניו הליכוד-מחל.  40 אחוז מהמצביעים באשקלון הם ממחל וגוש הימין וזה ייתן את הניצחון ביחס לשמאל".

 

 

 

 

 

 

 

ריקי שי – כחול לבן

איך את מסכמת את קמפיין הבחירות עד עתה?

"כל השיחות בתקשורת מלבד הכפשות, שקרים ותככים אין אופק ותקווה לבעיות ולקשיי היום היום של האנשים ואנחנו נמשיך להצביע אותו דבר ונקבל אותן תוצאות. לצערנו הליכוד הצליחה לגרום לשסע עמוק בציבור של שמאל לימין, לשנאה ביננו בעם, להחלטות הזויות כמו התנגדות לתמיכה בקשישים. ואם מדברים על בטחון אז גם שם -איבדנו את ההרתעה, לחיזבאללה יש  יותר טילים מרוב מדינות העולם, לחמאס כושר ירי מטורף. ישראל שנלחמנו עליה הגיעה לשיא השפל גם במובן המוסרי".

"הזדמנות נדירה" ריקי שי

מה את חושבת על פעילותו של גנץ? האם יש לו סיכוי אמיתי להרכיב את הממשלה הבאה?

"כחול לבן בהנהגתו של בני גנץ  מייצגת את כל רשת הפתרונות לכל מצוקות החיים ברווחה, בחינוך בתעסוקה, בתשתיות ומעל לכל בביטחון שלנו. כי כמו שאומרים ישראל לפני הכול! זוהי הזדמנות נדירה לאחר כל כך הרבה שנים  להחלפת השלטון הקלוקל לעתיד טוב יותר עם פתרונות לכל עם ישראל עם אנשים שהובילו מערכות ביטחוניות, אנשים אמינים בעלי ערכים ויושרה אישית שמגיעים לעשות למען מדינת ישראל".

מה המסר שאת רוצה להעביר למצביעים האשקלונים?

"כאשקלונית לאשקלונים שכבר התרגלו למצב הביטחוני המעורער – מגיע לכל אדם לחיות ולא לשבת בבית ולקטר. יש לנו פעם בכמה שנים הזדמנות לשנות את המציאות. זה הזמן להצביע ולהשפיע כמעט על כל תחום בחיינו ולא להיגרר למלחמת אחים, יש לנו מספיק אויבים מבחוץ. רק אהבה תביא אהבה".

 

 

העבודה – ישראל זיו

איך אתה מסכם את קמפיין הבחירות עד עתה?

"הבחירות של 2019 התנהלו בעיקר ברשתות החברתיות. אין כבר נאומים בכיכרות ולא רואים צבע בחוצות העיר ובמרפסות. הסקרים מראים שכחול לבן המפלגה הגדולה אבל לימין יש גוש גדול יותר שזה אומר שנשיא המדינה יקבל החלטה והיא תהייה החלטה עניינית ואחראית למי לתת ראשון לנסות להרכיב ממשלה. לדעתי הנשיא ייתן למי שיש רוב בגוש. לפני שנה וחצי כשאבי גבאי נבחר ליו״ר מפלגת העבודה הסקרים נתנו לו 22-24 מנדטים ובישורת האחרונה עשרה מנדטים וזה כואב לי. אילו אבי גבאי היה נבחר שלושה חודשים לפני הבחירות הוא היה נבחר לראש הממשלה, הזמן לא ייטיב עמו. העבודה מביאה איתה דרך ונבחרת הכי טובה עם ניסיון  ויכולות. אני  שמח להיות אחד מהנבחרת הזו. נבחרתי כמועמד הדרום והנגב למרות מקומי הלא ריאלי אני ממשיך לעבוד קשה, חשובה לי הצלחת המפלגה".

"נבחרת עם ניסיון ויכולות" ישראל זיו

מה אתה חושב על פעילותו של גנץ? האם יש לו סיכוי אמיתי להרכיב את הממשלה הבאה?

"מפלגת כחול לבן שזורה באנשים טובים  איכותיים אך מניסיוננו בעבר מפלגות אלה אינן מחזיקות מעמד וסופן יהיה ככל הנראה כמו ד״ש וקדימה. אין מסרים אחידים ומסרים ברורים כך שגם דרך אחידה לא תהייה וזאת אנו רואים כבר עכשיו כל שכן אחרי. לגנץ עבר מרשים כחייל והוא אדם טוב, אבל בפוליטיקה יש גם נבחרת שהולכת אחרי המנהיג דבר שלא יקרה בכחול לבן הרוטציה בין  גנץ ללפיד מחלישה את גנץ. צריך לחשוב קדימה ולהסתכל לאחור".

מה המסר שאת רוצה להעביר למצביעים האשקלונים?

"אני קורא לכולם לממש את זכותם הדמוקרטית וללכת לבחור. לכו עם הלב שלכם, תבחרו במפלגה שיש לה דרך ונבחרת. לכו לבחור עם ראש קר ולב חם. זכרו "בפוליטיקה הכל אפשרי ולרוב זה אישי". הפתק שלכם הוא העתיד שלכם לארבע השנים הבאות. מי ייתן לכם ביטחון, תקווה, ביטחון אישי וכלכלי וקורת גג. וכן מי ידאג להעלות את שכר המינימום, את קצבת הנכים, הזקנה וכן גם לעסקים הקטנים. המדינה היא כמעט היחידה בעולם שלא מחליפה שלטון בגלל בעיות כלכליות, חברתיות זו מדינת ישראל. ראו למשל מה קורה בצרפת עם עליית הדלק, הפגנת הכוח שלהם זה בקלפי. יבחר מי שיבחר העיקר שנקום לשחר חדש".