עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ראש העיר תומר גלאם עובד בחברת חשמל!?

 

מסמך של רשות החברות הממשלתיות קובע- תומר גלאם לא נמצא בחל"ת מיום 31.10.18. זאת בניגוד להצהרותיו הקבועות של תומר כי הוא בחל"ת. האם תומר עדין מוגדר כעובד חברת חשמל? האם תומר קיבל או מקבל תמורות כעובד חברת החשמל? והאם הצהרותיו היו שקריות גם בפני הוועדה לניגוד עניינים? מעיריית אשקלון לא נמסרה תגובה עד סגירת העיתון.

 

במשך השנים עלתה התמיהה הקבועה, איך יכול להיות עובד, כל עובד להימצא בחל"ת במשך 10 שנים. תומר גלאם הצהיר והבהיר לעשרות שאלות ושאילתות בעניין ניגוד העניינים, כי הוא נמצא בחל"ת עד לשנת 2023.

 

מזה כשנתיים שמתנהל מאבק כנגד ניגוד העניינים בו נמצא ראש העיר, מצד אחד כעובד חברת חשמל ( על פי הצהרת תומר- בחל"ת) ומצד שני, תפקידו כראש העיר ויו"ר איגוד ערים לאיכות סביבה, שאמור לטפל בענייני הזיהום של חברת החשמל הכוללים את חברת החשמל.

 

במשך חודשים רבים הועלו שאילתות, נכתבו כתבות, כאשר לכולם היה משיב תומר באופן אישי או באמצעות היועץ המשפטי לעירייה במענה לקוני,  "הכל על פי החוק". תשובותיו הלא מספקות הביאו להגשת עתירה לוועדה לבחינת ניגוד העניינים. זו קבעה בסוף אוגוסט האחרון באופן חד משמעי,  פעילותו של ראש העיר הייתה בניגוד לחוק. כמו כן קבעה הוועדה כי "העיסוק הנוסף" של ראש העיר כעובד חברת חשמל נדרש בירור. תשובות הוועדה והצהרותיו של תומר אשר העלו יותר שאלות מאמיתות, הביאו את עו"ד תמר קידר לבחון לעומק את הטענות והמסקנות.

 

בהמשך להחלטת הוועדה לניגוד עניינים פנתה עו"ד תמר קידר אל רשות החברות הממשלתיות, הפועלת כגוף רגולטורי מטעם מדינת ישראל על חברות ממשלתיות- חברת חשמל. בבקשה לקבלת תשובות על עילות ומועדי הימצאותו של תומר גלאם בחל"ת במשך שנים כל כך רבות.

 

תשובת רשות החברות הוטלה כפצצה, על פי הודעת הרשות תומר גלאם לא נמצא בחל"ת, כמו כן הבהירה הרשות כי תומר היה בחל"ת במשך שנתיים בלבד, בין השנים 3.11.2016-31.10.2018. ולא כפי שהצהיר בפני הוועדה לניגוד עניינים ( בסעיף 8 ) כי נמצא בחל"ת לשנתיים נוספות בלבד, דהיינו עד לשנת 2023. ותחילתה בשנת 2013.

 

תשובת רשות החברות מעלה תהיות ושאלות רבות וקשות על תפקודו האתי והחוקי של תומר גלאם. האם הצהרותיו של תומר שנמצא בחל"ת נאמרו בכדי להסתיר את העובדה כי הוא כעובד בפועל של חברת החשמל? תומר גלאם אף פעם לא טען כי הוא התפטר או פוטר מחברת חשמל אלא נמצא בחל"ת. תשובת הרשות כי הוא לא בחל"ת משאירה את המסקנה היחידה, תומר גלאם עובד חברת חשמל.

 

שאלה נוספת שעולה, באישור של מי ובסמכות של מה הוגדר תומר גלאם כעובד בחל"ת? האם יכול להיות כי מאן שהוא דאג להגדרתו של תומר בעובד בחל"ת בניגוד להודעה החד משמעית של רשות החברות ובניגוד לכל אישור וסמכות?

 

לאור הודעת רשות החברות, תומר נדרש להמציא בפני הציבור את האישור אשר לטענתו קובע כי הוא נמצא בחל"ת עד שנת 2023. באם לא יעשה כן, הרי שכל הצהרותיו היו שקריות.

 

שאלה קשה אף יותר היא, האם תומר גלאם קיבל, או מקבל תמורות כלשהם מחברת החשמל כעובד? תמורות פעוטות כחברות בכרטיס אשראי של חברת החשמל? תנאים סוציאליים? הטבות בכסף או זכויות? או כל תמורה אחרת שוות ערך? תשובות חיוביות באם יתגלו, יכולות לגרור חיובים אישיים ואפילו הליכים פלילים. הימצאותו של תומר כעובד חברת חשמל מהווה רעידת אדמה.

 

הסאגה לא מסתיימת רק בזה, על פי טענת עורכת הדין תמר קידר, ככל הנראה חוות הדעת של הוועדה לניגוד עניינים הסתירה החלטת ביניים בו נקבעו מסמרות לעניין "העיסוק הנוסף". ככל הנראה לאור זאת ביקש תומר גלאם פגישה אישית עם חברי הוועדה, שלאחריה יצאו באמירה כוללנית כי "יש לבחון את נושא "העיסוק הנוסף" של ראש העיר".

 

עוד בזמנו הבהירה תמר קידר כי בעניין העיסוק הנוסף "אנחנו הולכים לבית המשפט העליון בשבתו כבית דין גבוה לצדק בעתירה – ולא לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בעתירה מנהלית. נבקש כי בית המשפט העליון יבחן את החלטת ועדה לניגוד עניינים של נבחרי ציבור של משרד המשפטים מיום 31.8.21 והטעמים של הועדה .

כיום לאחר הודעת הרשות לחברות, והבטחת הוועדה לניגוד עניינים להביא את כל החומר, כולל החלטות ביניים בפני הציבור, יכולות להתברר כתיבת פנדורה. המשך תחקיר בשבועות הקרובים.