עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ראש העיר, תומר גלאם, התפקד לליכוד

 

 

לאחר ששר האוצר, משה כחלון, הוביל מהלך במסגרתו התמזגה מפלגת "כולנו" עם מפלגת הליכוד לקראת הבחירות לכנסת, התפקד השבוע ראש העיר למפלגת השלטון * גלאם: "אני גאה ושמח להצטרף למפלגה השלטת כיום ואחת החזקות בהיסטוריה של המדינה"

 

זה היה רק עניין של זמן – ביום שלישי השבוע, במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, משה כחלון ושר הכלכלה, אלי כהן, התפקד ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, למפלגת הליכוד. 

ההתפקדות באה על רקע המעבר של מפלגת 'כולנו' למפלגת 'הליכוד', וראש העיר, שתמך במפלגה של שר האוצר, עבר בצורה טבעית גם הוא למפלגת השלטון. 

סין גלאם ובין כחלון ישנם יחסים קרובים במיוחד כאשר כחלון קיים מספר כנסים גדולים של מפלגת כולנו בעיר בשנתיים האחרונות ומנגד, התייצב לצדו של גלאם במירוץ הצמוד על ראשות העיר בחודש אוקטובר האחרון. 

"מדובר בצעד משמעותי עבורי, אך גם טבעי עבורי, לאחר שחברי, השר משה כחלון, עשה מהלך דומה", אמר ראש העיר, "אני גאה ושמח להצטרף למפלגה השלטת כיום ואחת החזקות בהיסטוריה של המדינה. זה לא סוד שמרבית תושבי העיר אשקלון תומכים גם הם בתנועת הליכוד ומזוהים עמה ואני מאמין שההתפקדות שלי לתנועה תביא עמה רק דברים טובים לטובת העיר אשקלון בכלל ותושביה בפרט". 

עוד הוסיף ראש העיר: "בשיחות שניהלתי עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמחתי לגלות מנהיג אמיתי שרואה יחד איתנו את חשיבותה האסטרטגית של העיר אשקלון ונכון לסייע לה, בין אם זה בקידום הקמת מרכז חוסן לעיר, מתן הטבות מס לתושבי העיר ומציאת תקציב להשלמת פערי מיגון בעיר".

כזכור, לפני כחודש ביקר ראש הממשלה באשקלון ובמסגרת האירוע המתוקשר שוחח עמו ראש העיר וביקש ממנו לקדם את העיר אשקלון ואכן התקבלו הבשורות הנ"ל, כאשר העיקרית שבהן היא הקמת מרכז החוסן שלא קיים בעיר ויאפשר לרשות להיערך ולספק מענה לקהילה בשעת חירום ובמקביל לפתח ולחזק את חוסנה בתקופת רגיעה. 

בעת חירום, המרכז יעניק טיפול ראשוני בנפגעי הלם, טראומה וחרדה, ובהתאמה יתאפשר למטופלים המשך ליווי וטיפול פרטני או משפחתי על פי הצורך. כמו-כן יספק המרכז שירותי ייעוץ, הדרכה, אבחון וטיפול למשפחות, ילדים, מבוגרים וקשישים, אשר נמצאים במצבי לחץ, משבר, טראומה והתמודדות, נוכח המציאות הביטחונית מולה מתמודדים מעת לעת תושבי העיר.

במעמד הביקור אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אשקלון צריכה ותקבל עוצמה כלכלית. ביקשתי לקבל לידי את מפת העוטף, ואכן ראיתי שהעיר אשקלון צריכה עזרה ובאנו לעזור. אני רוצה לעזור לכם בהקלות המס, לתת פתרון למרכזי חוסן שכבר החלטנו עליהם. נשדרג את נושא המיגון, וגם נעדכן שאנו נערכים בסוגיית עזה לצד ההתקפי – כפי שנאמר: בתחבולות תעשה לך מלחמה, ואני לא יכול לפרט".

בשלב זה טרם ידוע אם למהלך תהיינה השלכות גם על הזירה המקומית, אולם לפי שעה נראה כי מעמדו של יו"ר הסניף חבר המועצה מישל בוסקילה יישאר איתן וכי ההתפקדות משמעותית יותר במישור הארצי על רקע הבחירות הממשמשות לכנסת ישראל בחודש הבא.