עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ראש העיר נפגש עם נציגות המחוז של שירותי בריאות 'כללית'

צילום באדיבות דוברות עיריית אשקלון

על הפרק דנו ביצירת יוזמות נוספות למען התושבים בתחומי אורח חיים בריא, אמהות ופעילות ייעודית למגזרים השונים בעיר

 

השבוע נפגש ראש העיר, תומר גלאם, עם חדווה אמונה, מנהלת מחוז דרום של 'כללית', ועם מיכל ברק, מנהלת אדמיניסטרטיבית נגב צפוני לפגישת היכרות, ודיון בשיתופי פעולה נוספים בין הרשות העירונית לכללית, במטרה להמשיך ולשפר את השירותים לרווחת התושבים. בפגישה נכחו גם אירית נתן, מנכ"לית העירייה, ד"ר מיכאל שפירו, הווטרינר העירוני ועו"ד תמר יוספי, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה.

 

במסגרת הפגישה סקרו נציגות המחוז את הפעילות שלהם בשגרה ובתקופת הקורונה, כמו צמצום זמני ההמתנה לתוצאות, בכדי להוביל לבלימת התפשטות הנגיף, וכן את הרצון להעצים את הקשר עם הרשות במגוון יוזמות למען התושבים, כמו בתחום אורח חיים בריא, במסגרתו נערכו השבוע מפגשי זום סביב שבוע ההנקה לאמהות טריות ולאמהות שבדרך, דיאטנית דוברת אמהרית מטעם המחוז הנחתה פעילות מיוחדת לקהילת יוצאי אתיופיה ועוד.

ראש העיר סקר בפניהם את פעילות הרשות במהלך משבר הקורונה ושיבח את שיתוף הפעולה בין הקופות השונות לעירייה במסגרת ביצוע בדיקות לגילוי נגיף הקורונה בקרב תושבים, הן בגל הראשון והן בגל השני, בעיקר בקרב תלמידים.

 

"עיריית אשקלון סיפקה לתושבים מגוון רחב ומקיף של מענים במהלך משבר הקורונה. אם בחלוקת מנות אוכל וסלי מזון למיעוטי יכולת, הפגת בדידות ויצירת קשר שוטף עם אזרחים ותיקים וניצולי שואה, סיוע לעסקים המקומיים, פעולות אכיפה והסברה ואף קיום אירועים להעלאת המורל. בימים אלו אנו עומדים מקרוב אחר קצב התחלואה ומבצעים את הפעולות הנדרשות כדי לנסות ולצמצם, ככל הניתן, את שרשרת ההדבקה. אני רואה חשיבות בהמשך שיתוף הפעולה בין הרשות לכללית, וביצירת יוזמות ופרויקטים נוספים לרווחת התושבים, ומברך על הרחבת השירותים כמענה לאוכלוסייה שהולכת וגדלה בעיר", אמר ראש העיר.

 

חדווה אמונה, מנהלת מחוז דרום של קופת חולים 'כללית' ציינה: ״בחודשים האחרונים אנו מתמודדים יחד, כללית והעיר אשקלון, עם משבר הקורונה ועם שגרה אחרת ומאתגרת. המאמץ ההדדי חיזק את השותפות הטבעית ביננו והמפגש היום אִפשֵר לסקור את הדרכים בהם פעלנו, ועוד נפעל, בהתמודדות עם המגיפה, לצד שגרת הטיפולים במרפאות. במרפאה היועצת בעיר פועל מתחם בדיקות קורונה שדוגם ללא הפסקה אלפי מטופלי כללית הנדרשים לבדיקה, הקמתו המהירה והכמויות האדירות בהחלט מסייעות לבלימת שרשרת ההדבקה. לצד הקורונה, הרחבנו, תוך כדי תנועה את השירותים בעיר, לטובת הדור הצעיר נפתחה היחידה החדשה להתפתחות הילד, בקרוב תיפתח מרפאה חדשה באגמים ומרפאה נוספת בצפון ברנע, במרכז לרפואה יועצת הוספנו שירותים חדשים ומכשור מתקדם. אשקלון מתפתחת בקצב מרשים, ואנחנו גאים להתפתח ולצמוח יחד אתה ולמען תושביה״.