עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ראש העיר – אחיזת עיניים וספינים

 

במשך זמן רב אני כותב את דעתי על תרבות הפייס של העירייה, לא משנה מה המציאות בפועל, חשוב שנלמד את התושב מה המציאות כפי שאנו רוצים. אך השבוע, תרבות הספין עלתה שלב.

היה זה יום לאחר חיסול איש הכספי של דומרני, עניין תקשורתי ארצי, שגזל זמן שידור ארצי במשך יומיים שלמים, אך בעיריית אשקלון, האירוע כאילו לא היה. ובכדי להרחיק את מחדלו של ראש העיר בשמירה על בטחון התושבים. הוציא הוא הודעת ספין, הודעה על השקת מיזם ההייטק שלכאורה הוא פרי פיתוחה של עיריית אשקלון והעומד בראשה "מיזם ראשון מסוגו בישראל…..אנחנו מעניקים הזדמנות לכל תושב/ת לעבוד בהייטק".

עוד אני חוטא בהתלהבות ראשונית על עשייה ברוכה של ראש העיר ועיריית אשקלון, מתחיל ליפול לי האסימון כי באשקלון אני חי, עם ראש עיר חסר עשייה, אז איפה העקיצה? הרי ההייטק אינו בר השגה לכל תושב ותושבת כפי שהבטיח ראש העיר, הוא גם הבטיח עבודה לכל תושב למרות שבאשקלון אין הייטק ואין עבודה באופן כללי, וזה כדברי ראש העיר, "רק ההתחלה".

כבר התלהבתי שסוף סוף אוכל להחמיא לעירייה על העשייה הברוכה, ואולי יפנימו כי אני לא לעומתי, אלא עובדתי. ובכדי לקיים כתבה מחמיאה ערכתי תחקיר קצר, שמהר מאוד העציב אותי, כנראה שלא טעיתי, הכל ספין ואין לעירייה כל קשר למיזם אשר זכאי לכל המחמאות.

תומר שאין בידו כל עשיה משמעותית למעט אתרי זיכרון ברחבי העיר ושלטים בפינות גן, חייב לרכב על הצלחה של אחרים, היחידה ללימודי חוץ בראשותה של האישה הנפלאה דקלה אבוטבול מקיימת הליך שכולו עסקי לטובת הכשרות הייטק. על כל מועמד לעמוד במבחנים ואין זה רק לאשקלונים, למעשה זה פתוח לכלום. אבל את זה לא מספר תומר, כי הוא רצה לספר לנו סיפור אחר.

למען ההגינות נאמר, כי חלקה של אשקלון יהיה במתן מלגות קיום למי שזכאי, לא מלגות לימוד, כי הקרן שהקימה דקלה מממנת את כל הלימודים, לא ראש העיר ולא עיריית אשקלון. תרבות הספין והשקרים צריכה להיפסק, חיינו בעיר צריכים להיות מהותיים ולא סיפורי בדים .

הספין הנוכחי נועד להסתיר את המחדל בשמירה על הבטחון האישי שלנו השבוע. מטען חבלה רב עוצמה התפוצץ בשכונה באשקלון, הנזק שנגרם דומה לנפילת רקטה, שלבטח הייתה מביאה את תומר להצטלם ולצעוק כי הוא צריך תקציב. אז למה השבוע תומר גלאם לא אמר מילה על הבטחון האישי? מדוע לא הוציא פוסט או כל הודעה אחרת?

ראש העיר לא אוהבים שמפוצצים לו את הבלון בו הוא חי,  הוא לא אוהב שמראים לו במראה שהוא חסר בגדים. זה לא מחמיא.

תושבי העיר העבירו מסרים למערכת כי הם מפחדים לנוע בלילה בעיר, בעוד כולם מספרים על תחילתה של מלחמת כנופיות, וחשש לפיגועים נוספים באשקלון, ראש העיר ממשיך לספר לנו סיפורים כי נבנה גן חדש. היית  מצפה מראש העיר שיתעורר ויבין כי חיינו בעיר הם לא סיפור, הם מציאות.