עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

ראש בראש

איתמר שימעוני

 

דיון על מחירי השימוש במתקני הסי פארק בישיבת המועצה הידרדר במהירות להטחת האשמות בין ראש העיר אשקלון תומר גלאם ובין ראש העיר לשעבר, איתמר שמעוני שאיים:
"עד כאן! אם תרצה שאני אעשה מהלכים, תחשוב טוב טוב לפני שאתה פותח את הפה"

היחסים המתוחים בין ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, ובין קודמו בתפקיד חבר המועצה איתמר שמעוני, ירדו השבוע לשפל חדש כאשר

תומר גלאם

השניים הטיחו זה בזה האשמות קשות: במהלך דיון שעסק בהצעה לסדר של שמעוני בנושא המחירים של מתקני האקסטרים השיח הידרדר במהירות. שמעוני שסבר כי המחירים שמבקשת העירייה לגבות עבור השימוש במתקנים גבוהים מדי, הציע כי העירייה תסבסד את עלות הכרטיסים. הוא טען כי המשפחה האשקלונית הממוצעת לא תוכל לעמוד במחירים וכי משפחה בעלת שלושה או ארבעה ילדים תיאלץ להגיע לפארק "עם משכנתא". גלאם שמר על איפוק מה במהלך דבריו של שמעוני אולם בשלב מסוים הטיח לעברו אם ההצעה לסדר שלו קשורה לחברה מסוימת.
שמעוני השיב: "מה זה קשור? תענה לי עניינית, זה קשור לעבריינים שאתה שולח לחברות ניקיון? אל תתחיל איתי למה אני אוציא פה דברים. עד כאן! תדע לך אני ישבתי בשקט נתתי לכם לעשות כאן רפובליקת בננות, אם תרצה שאני אעשה מהלכים, תחשוב טוב טוב לפני שאתה פותח את הפה".
גלאם לא נשאר חייב: "אתה יודע מה ההבדל ביני לבינך? שאני נמצא איפה שאני נמצא ואתה נמצא איפה שאתה נמצא בגלל ההתנהלות שלך. זה ההבדל יחיד".
שמעוני: "אל יתהלל חוגר כמפתח. אל תהיה יהיר. זה לא שייך למה שהעליתי".
גלאם: "אני לא יהיר אבל כדאי שתיצמד לערכים מאשר לדמגוגיה".
שמעוני: "זה לא קשור למחירים ברצועת החוף. מה עשית? הרסת את הכל. לפחות אם אתה לא בונה אז תפסיק עם הבלאגן שיש פה".
גלאם: "מי שיצר את הבלאגן זה אתה. אתה הבאת את הרשות למצב שהיא נמצאת. אנחנו עושים הכל עם הנהלת העיר כדי לשפר".
שמעוני: "עם כל ה-110 אנשים שהכנסת לעירייה. כל העבריינים שהכנסת לפה".
גלאם: "הדוחות של מבקר המדינה ומבקר העירייה מראים באמת מי אתה".

בסופו של דבר הטונים נרגעו אולם אין ספק כי כל הנוכחים באולם הישיבות בקומה הרביעית של בניין העירייה קיבלו עוד הוכחה לדם הרע שזורם בין שני האישים.
שמעוני ידע ימים יפים כאופוזיציונר לוחם בתקופת כהונתו של בני וקנין כראש עיר, כאשר בין היתר נהג להגיע עם מגאפון לישיבות המועצה כמחאה על כך שלא קיבל את המיקרופון להשמיע את דבריו, הוא נהג להטיח בוקנין אמירות קשות ביותר, חלקן יוצאות דופן בחריפותן במסגרת יחסי אופוזיציונר ראש עיר. נראה כי האופוזיציה האשקלונית של הקדנציה הנוכחית לא מונה חברי מועצה שמסוגלים לעשות זאת וכי שמעוני, שעדיין עסוק מאוד במשפט הפלילי שמתנהל נגדו, החליט להוריד מעט את הכפפות ולספק טעימה מאותם ימים בהם כיהן כאופוזיציה לוחמת ביותר.
אחד מחברי המועצה אמר השבוע ל"סטאר": "בין תומר ובין איתמר יש שנאה שאי אפשר לדמיין. איתמר לא מתפטר ממועצת העיר רק בשביל הרגעים האלו. נראה היה שאין לו מה להפסיד וכשהוא העביר איום מרומז בישיבה השבוע כולם חיכו לראות מה הוא יגיד. שני הצדדים מחזיקים תחמושת האחד על השני ועכשיו צריך לחכות ולראות אם הם ישתמשו בה ובאלו נסיבות".