עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

  קריאה לראש עיריית ברנע- בדרום אשקלון מת נכה מתשתית עירונית לקויה, תתעורר.

 

אהרון קופרשמידט ז"ל, נכה המתנייד על כיסא גלגלים. מת לאחר שנתקבל במדרכה משובשת, התהפך, נפל על ראשו ומת. מחאה ציבורית על מותו המיותר של אדם, בגלל רשלנות של עיריית אשקלון, עיריית צפון אשקלון.

תושב העיר בן 61, אהרון קופרשמידט ז"ל, עבר לפני 3 חודשים קטיעה בשני רגליו בעקבות מחלת הסוכרת ממנה סבל. במשך החודשים האחרונים היה בשיקום והיה כולו צפייה לחזור לחיים, גם על כיסא הגלגלים.

אחיו של אהרון מספר, כי "בשישי האחרון ביקש לערוך רכישות לפני שבת, הגיע הוא על כיסא הגלגלים הממונע שלו אל סופרמרקט גדול בעיר, אך זה לא היה מונגש, וביקש להגיע אל סיטונאות רחמים בשכונת הסיטי. כאשר הגיע אל הרחוב ונע אל עבר המדרכה, נתקל הוא בתשתית רחוב הרוסה, אשר גרמה לכיסא הגלגלים להתהפך. אהרון נפל על ראשו, ומת במקום".

צפייה בסרטון אבטחה מעסק סמוך קשה לצפייה, ומראה על אובדן חיים מיותר בגין רשלנות עירונית וחוסר תכנון של הנגישות בעיר.

"רק שבוע שעבר ערכנו לו יום הולדת, הוא השאיר 6 ילדים, 5 בגירים וקטין. הוא המפרנס היחידי, והאבדה קשה" הבהיר אחיו.

פנינו למשטרה והגשנו תלונה כנגד רשלנות העירייה, לא קבלנו כל הודעה מהעירייה או הסבר על המחדל, זו ממש טרגדיה , אדם הולך סתם בגלל רשלנות. אחי היה במשך שנים נהג סמיטריילר, הוא מבי בתנועה ואיך נעים על כלי תחבורה, הוא היה חסר אונים, הוא לא יכול היה לעשות כלום, זה כמו שאתה זורק משהו מקומה גבוהה, אין לא כל יכולת לעשות כלום.

המחדלים והמפגעים בשכונה אינם חדשים מספרת דיירת המקום, "כבר התלוננו כמה פעמים לעירייה על הכביש המשובש והמדרכות במקום, בקשנו לקבל שיפוץ כי המון אנשים עוברים כאן, לא התייחסו אלינו בכלל".

בעיית הנגישות בעיר הנה בעיה ידועה, למרות שישנו סגן ראש עיר שאמון על הנגישות בעיר, למעשה העניין מוזנח לגמרי. המוות המיותר הביא רבים לקחת חלק בהעלאת המודעות והחשיבות של הנגישות לאנשים נכים.

 

מגי מדינה יו"ר אקים:

זוועה , זה הפרצוף שלנו בשנת 2022 , עיריית אשקלון מבזה את עצמה ולא מכירה בנכים ובמשמעות של להיות נכה. העירייה מסרבת להיפגש איתי ולקדם דברים בעיר בטענה שיש נציג האמור לייצג אותנו! אין נציג! ואין רצון לעשות כלום לטובת הנכים!! הנכים באשקלון שקופים , וחבל שאלו התוצאות . אני מזועזעת , שנים של מרדפים ובקשות והתשובה היא ״ יש התקדמות״ , אין התקדמות ואף אחד לא עושה לנו טובה אנחנו כאן כדי להישאר ולהשמיע את קולנו, הגיע הזמן לראש עירייה שידע לקבל , להכיל , להבין ולעשות למען כל האוכלוסיות ולא רק למען התמונות ומי שמכניס לו כסף לכיס. משתתפת בצער המשפחה.

לירון עטיה סולן הפיל הכחול זועם:

בפוסט שהעלה סולן הלהקה, ומי שבעצמו מתנייד על כיסא גלגלים.  כתב כי הוא מתלונן רבות לעירייה על מפגעי נגישות ברחבי העיר אך לא נעשה דבר לתקן אותם. "פחות מופע אחד של איתי לוי והנגשתם את כל העיר", כתב אטיה היום והוסיף: "אהרון היקר, נשבר לי הלב, וזה יכול להיות כל אחד מאתנו במקומך"

לירון אטיה, גם פעיל למען נגישות ומבין בדיוק מה חווה אדם עם מוגבלות כאשר הוא נתקל בחוסר נגישות.

"אין מילים כבר. נמאס. בגלל הבדל של כמה סנטימטרים בין המדרכה לכביש האיש היקר הזה מת. ניסה לעלות על המדרכה עם הכיסא והתהפך אחורה, חטף מכה בראש ומת. מה שקרה לו כמעט קורה לי ולכל מי שמתנייד בכיסא! כל יום! כל עליה מהכביש למדרכה שלא בקו אפס עם הכביש גורמת לכיסא גלגלים שלי להתהפך. אין יום שאני לא מוצא את עצמי נוסע על הכביש מאות מטרים עד שאני מוצא איזו עליה נגישה. אז אם לא נתהפך, נידרס".

"הכל בגלל שלאף אחד לא אכפת. כמה לא אכפת? הייתי בפגישה בעיריית אשקלון בדיוק על הנושא הזה! כבר לפני שנה וחצי. נשבע שכשהסברתי לאיש בעירייה את המצב הוא אמר לי 'לי אין בעיה לעלות את המדרכות האלה' (הוא לא עם כסא כן?). ואם זה לא מספיק, השארתי ים הודעות במוקד העירוני, חלקן עם תמונות ומיקום מדויק, וכלום. כלום כלום כלום! אין מדרכה אחת שסודרה. אפילו לא אחת! כולם שמים פס ומשקיעים רק במופעי ענק ובפסלים זוהרים בכיכרות".

את הפוסט סיים אטיה במחאה ובהצהרה: "עיריית אשקלון אני מודיע חגיגית שאני לא משלם ארנונה יותר עד שמסדרים את כל המדרכות בעיר. אין לי בעיה שנגיע עד בית משפט, אולי שם מישהו יקשיב. אין לזה תקציב? פחות מופע אחד של איתי לוי והנגשתם את כל העיר. אם מישהו רוצה להצטרף אלי שיכתוב לי כאן או בפרטי. אהרון היקר, נשבר לי הלב, וזה יכול להיות כל אחד מאתנו במקומך. נוח על משכבך בשלום".

כבר לפני שנה, חברת הכנסת פינטו הציע לתומר גלאם למפות את העיר ואת המקומות הנדרשים להנגשה. אך עיריית אשקלון מעדיפה לספר לנו סיפורים שהעיר מונגשת, בינתיים אנשים מתים בגלל רשלנות וחוס מקצועיות של עיריית אשקלון.