עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

קצא"א נדרשת לבצע סקר סביבתי נרחב

קצא"א הגישה לוועדת תכנון ובנייה במחוז דרום תשריט לפעילותה וסימנה בו שטחים, שאינם שייכים לה או כאלה שלא פירטה את השימוש הנעשה בהם. בדיון שהתקיים ביום ראשון עלה כי החברה לא הציגה את ההשפעות על הסביבה, כמתחייב. יורם שפר: "לא ניתן לערוך סיור בשטח, ואנחנו לא נאשר את תוכנית קצא"א ללא הבהרות בכל ההיבטים"

חברי הוועדה לתכנון ובנייה במחוז דרום שלחו את חברת קצא"א לבצע סקר סביבתי נרחב, לאחר שלא הציגה את השפעות פעילותה על איכות הסביבה. בדיון שנערך ביום ראשון ובו הוצג גם מסמך התנגדויות של יורם שפר, סגן ראש העיר אשקלון ויו"ר הוועדה לאיכות הסביבה, נטען כי קצא"א לא סיפקה נתונים מספקים לגבי התוכניות שהציגה, וכוללות שטחים שאינם בשימוש או השימוש בהם לא ידוע. "קצא"א הכניסה לתוכנית הפעילות שלה שטחים יבשתיים שכלל אינם שייכים לה ואנחנו לא נסכים לזה. התוכנית מלאה סתירות ויש תחושה שמנסים לאשר אותה באופן חפוז", אמר שפר.

אולי יעניין אותך…

מהתוכנית שהגישה קצא"א לוועדה לתכנון ובנייה מחוז דרום, עולה כי החברה לא פירטה בתשריט שהגישה את כל התוכניות העתידיות לאזור. כך, למשל, כלולות בתוכנית שלושה ייעודי קרקע בלבד: תעשייה ואחסנה (נפט), מעגנה יבשתית (נפט) ומעגנה ימית (נפט), אך התוכנית אינה מתייחסת לשאר התכנונים לאזור ובהם מסילות רכבת, מבני מגורים, תמ"א 34 להתפלת מי ים, תמ"א לגז טבעי ועוד

קצאא

התוכנית שהגישה קצא"א לא מפרטת את הנזקים האפשריים לאיכות הסביבה, זאת בהתעלם מהסכנה האפשרית למי התהום בשדות השאיבה, ואף הרס פוטנציאלי של אזורי ההחדרה במאגרי שקמה הנמצאים סמוך למפעלי קצא"א. זו גם הסיבה שבדיון נשלחה החברה לבצע סקר מקיף שיעמוד בדרישות הסביבתיות שנקבעו על ידי שר האוצר, בעת מתן ההיתרים. עוד קבעו חברי הוועדה כי דיון נוסף ייערך לאחר קבלת חוות דעת משפטית של היועץ המשפטי לוועדה, ובה התייחסות לייעודי הקרקע, היחס בין התוכנית לבין התוכניות שאושרו לאחר קבלת הזיכיון המקורי ואופן סימון הקרקעות שאינן משמשות לפעילות קצא"א.
"התוכנית שהגישה קצא"א מלאה סתירות, ואנו חייבים לדון בה לעומק ובבהירות", אומר שפר. "אנו חייבים לקבל תשובות על הסתירות בתוכנית. יש לנו תחושה שקצא"א מבקשת לאשר את המתחם באופן חפוז, מבלי לרדת לפרטים – דבר שהוא נחוץ מאוד באזור רגיש זה".