עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

קבוצת הנוער של  א.ס.א אשקלון עלתה לליגת העל לנוער

 

בעוד קבוצות הספורט הבוגרות באשקלון קורסות למרות תמיכות של מיליונים מעיריית אשקלון, קבוצת הנוער של א.ס.א אשקלון עם תקציב מינימאלי עלתה השנה לליגת העל. דני רחמים בביקורת " באשקלון לא מנהלים את הספורט, אלא מנצלים את הספורט"

את דני רחמים, ואגודת א.ס.א אשקלון שאותה הקים, רבים מכירים ומוקירים. א.ס.א  אשקלון התחילה עם 25 ילדים ועשרה כדורים, כיום האגודה מונה מעל  300 ספורטאים. אחת האגודות הגדולות בישראל.  קבוצת נוער, נערים וילדים. קבוצות הישגיות ברמה הגבוהה ביותר.

"אנחנו בליגת על מתחילת השנה, אנחנו כבר עם שני ניצחונות על קבוצות איכותיות, הקבוצה בנויה מנוער אשקלוני, אשר את רובם אמנתי עוד היו ילדים, היום הם ברמה מקצועית גבוהה ואני מאמין בכל אחד מהם שיגיע להישגים בעתיד".

"למרות ההישג החשוב של הנוער, אני מאוכזב שאנחנו האגודה היחידה בעיר עם הישגים, אם הנהלת העיר הייתה פועלת נכון, היו עוד אגודות ועמותות ספורט אשקלוניות נוספות עם הישגים חשובים".

"בעוד מיליונים מועברים לקבוצות ספורט בוגרים בעיר ללא כל הישגים, אנחנו באגודה, שנים של עשייה עם עזרה מינימאלית מהרשות ונטל הורים שהולך וגובר. למדתי במשך השנים לקבל את מה שיש ולעשות הכל בכדי לקיים את האגודה בצורה המיטבית. לצערי לא הגיוני שבאשקלון קבוצה אחת תקבל 1.2 מיליון ₪ , ואנחנו נקבל כ 0.3 מיליון ₪ אין בכלל שוויוניות ואין כל היגיון.

 

לצערי ראשי ערים ואחראים על ספורט בעיר, לא מבינים את חשיבותו של חינוך לספורט, את המעלות שבו ואת תרומתו לפיתוח הילד, פיתוח אשר מכוון אותו לעשייה ולא לבטלה, לטוב ולא לרע. הרשות רואה בספורט רק בהקשר של אינטרסים אישיים.

 

לצערי הרב, ניסיונות רבים היו לי עם ראשי עיר רבים בכדי להטמיע במוחם את החשיבות לספורט, בכל הענפים, את החשיבות של החינוך מעבר לשעות בית הספר. אך אלא העדיפו את האינטרסים הצרים והפוליטיים על האינטרס הציבורי והוצאות ההורים.

 

ההישגים של א.ס.א עושה בעיות לגורמים שהיו מעדיפים שאנחנו נמחק, והם יהיו המקור היחיד בעיר לקבל תמיכות, זה שאנחנו בנויים מקצועית נכון ורואים את עתיד הנוער בדרך של חינוך, מאפשר לנו לקיים הצלחות .יש אחרים שבעבורם הספורט הוא לא המהות, אלא האינטרסים, הפוליטיקה והחלטורה"

 

אני רוצה שבעיר יהיה הספורט ענייני ולא אינטרסנטי, חשוב שכל ענפי הספורט יצליחו, בלי פוליטיקה ובלי חלטורה.

כספי התמיכות בספורט זה כסף ציבורי גדול מאוד, מיליונים ללא כל רגולציה. זה דבר שמושך את הפוליטיקה ועושים סחר מכר של תן וקח, דואגים לג'ובים למקורבים סביב הכסף. מנסים לצבור  תהילה פוליטית וסביב ההתעניינות הציבורית בספורט".

צריך להיות ראש עיר שרואה את נושא הספורט שתי צעדים קדימה, בינתיים צריך לשבת לחכות.

"ההשיג שלנו הוא יפה, עלינו מהלאומית עם תמיכה מינימאלית של העירייה, אנחנו לא צריכים להיות היחידים באשקלון, בתפיסת ספורט נכונה, יכולות להיות קבוצות נוספות שיביאו הישגים אנחנו מביאים מנהלים מקצועיים, העיר צריכה להיות מלאה בפעילות ספורטיבית בשלל מקצועות, ולא רק שכאלה שהפוליטיקה רוצה".

הפוליטיקה לא צריכה להיות קשורה בספורט, הם, הפוליטיקאים לא מבינים איך לנהל ספורט או מה נדרש, ולכן צריכה להיות אוטוריטה מקצועית שתנהל את הספורט. הקשר היחידי של העירייה לספורט זה רק הכספים והקשרים. בעשורים האחרונים הושקעו כ 250 מיליון בספורט,  150 מיליון הלכו על כלום. כולם רואים בזה רק את הכסף והקשרים הפוליטיים

לא הגיוני שבעיר שהולכת להיות בת 230,000 תושבים, עדיין עניין הספורט מתנהל כמו בעיירת ספר.

תבחיני הספורט שלאורן אנחנו וכולם נתמכים  משתנים בין ראש עיר לאחר ובין גחמה לגחמה, הכל אינטרסים. גם שבוע שעבר פורסמו התבחינים החדשים, אותם ממש אי אפשר להבין. ספורט צריך תכנון ארוך טווח, אתה לא יכול לתכנן שבכל שנה התבחינים משתנים.

תבחינים חייבים להיות ברורים ולא כמו שפורסם, הכל מעורפל. אני לא יכול לתכנן את הפעילות על תבחינים שלא ברור איך עובדים. לכאורה התבחינים מראים חלוקה לפי שרירות לב. אין הבדל מבחינת העירייה בין ליגת על ליגה נמוכה וכו.. אין סימטריה.

צריכה להיות שיווניות, הכספים צריכים לשרת את הספורט באשקלון ולא אינטרסים זרים ושחקנים זרים. כמה אפשר לדבר ולהסביר.

כל תפיסת העירייה את הספורט שגויה, הספורט בראש ובראשונה הוא חינוך, וחנוך מתחילים מגיל צעיר ומתקצבים אותו. טעות של העירייה לראות רק בבוגרים את מהות הספורט, לצערנו כולם זרים ולא אשקלונים. צריכים לבנות את הנוער באשקלון ושיגדל להישגים, ולא משנה עם