עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

צו הארנונה לשנת 2020

עיריית אשקלון

הארנונה למגורים לא תעלה מעבר לשיעור שקבע משרד הפנים לכלל הרשויות בארץ, בעלי משרדים ייהנו מהנחה * ראש העיר, תומר גלאם: "היה לי חשוב שתושבי אשקלון לא יפגעו מהאתגרים הכספיים שאנו מתמודדים עמם. נמשיך לפעול למען איכות חייהם"

צו הארנונה לשנת 2020, שיוגש לאישור מועצת העיר ביום ראשון הקרוב, מביא עמו מספר בשורות חיוביות לטובת תושבי אשקלון: העיקרית שבהן הינה הנחיית ראש העיר, תומר גלאם, שלא להעלות את תעריף הארנונה מעבר לשיעור שקבע משרד הפנים לכלל הרשויות ברחבי הארץ (2.58 אחוז). בכך למעשה ממשיכה אשקלון לשמור על יציבותה כעיר בעלת שיעור הארנונה לנכסים למגורים מהנמוכים בישראל, זאת למרות אתגרים כספיים משמעותיים עמם מתמודדת הרשות בעקבות התנהלות הנהלת העירייה הקודמת.
בשורה נוספת שיזם ראש העיר בצו הארנונה מתייחסת לבעלי משרדים בעיר, לפיה, תוגש בקשה הפחתה חריגה לשרי הפנים והאוצר כך שתעריף עבור משרדים בשטח של עד 150 מ"ר יופחת בשיעור של 7.5%.
כמו כן, ראש העירייה המבקש לעודד הקמת מפעלי תעשיה חדשים בתחום העירייה הורה לפנות לשרי הפנים והאוצר בבקשה לאשר הפחתת תעריפי תעשיה למפעלי תעשיה שיוקמו בתחום העירייה החל משנת 2020 שיעסיקו 200 עובדים בשטח בנוי של 5 אלמ"ר, כך שייהנו מתעריפי תעשיה מופחתים ולתקופה בת 5 שנים.
בנוסף, הנחה ראש העיר להפחית את התעריף למרפסות שאינן מקורות בסיווג נכסים שאינם למגורים. על פי התיקון לצו הארנונה שהוגש למשרד הפנים שטח מרפסות לא מקורות בנכסים המשמשים כמשרדים, מסחר ושירותים יחויב בתעריף החל על סככות ולא על פי הסיווג העיקרי. יוזמה זו מגיעה גם היא על רקע מדיניות ראש העיר להקל ככל הניתן על בעלי עסקים ומשרדים בעיר.
מעבר לכך, ראש העירייה הנחה לשוב על הבקשות להפחתת תעריפי מעברים ושטחים משותפים בבנייני משרדים מסחר ושירותים סגורים שנכללו בבקשה להפחתה הוגשה בשנת 2019 ואשר טרם נדונה על ידי שרי הפנים והאוצר. זאת שוב מתוך מדיניות להקל על בעלי המשרדים והעסקים בתחום העירייה והגדלת היקף התעסוקה בתחום העיר.
השינויים דורשים אישור משרד הפנים והאוצר.
ראש העיר, תומר גלאם: "קיבלנו ירושה לא פשוטה בלשון המעטה. אנחנו מתמודדים עם אתגרים כספיים מורכבים שהותירה אחריה הנהלת העירייה הקודמת. למרות זאת, היה לי חשוב שתושבי אשקלון לא ייפגעו מכך ולכן הנחיתי את הגורמים המקצועיים לעשות הכל כדי לא להעלות את הארנונה, גם השנה. יתרה מכך, פעלנו למען בעלי משרדים ובעלי עסקים ויזמנו הפחתה של תעריפים בסיווגים שונים. נמשיך לפעול למען איכות חייהם של תושבי אשקלון בכל התחומים, גם בנושא זה".