עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

פרויקט 'צעצוע של שיתוף' מגיע לאשקלון

החל מיום חמישי האחרון יוכלו תושבי אשקלון ליהנות מפרויקט חברתי ושיתופי בשם 'צעצוע של שיתוף' במסגרתו הוצבו ארגזים מעץ בכל חופי הרחצה בעיר ובהם עשרות צעצועי פלסטיק למשחק בחול, כמו דליים, כפות ומגרפות. הפרויקט מזמין את המבלים בחופים לבחור איזה צעצוע שירצו, לשחק עמו ובתום השימוש לשטוף אותו ולהחזיר לארגז העץ הסמוך. תושבים שמעוניינים להוסיף צעצועים לארגז, מוזמנים לעשות זאת. מטרת הפרויקט היא לעודד שיתופיות בקרב ילדים והוריהם וצרכנות נבונה. זוהי עוד דרך שלנו להחזיר אהבה לים ולסביבה. הפרויקט החברתי, אותו יזמה הרעיונאית ליאורה לוי, תושבת העיר הרצליה, מתקיים במספר רשויות בודד בשלב זה, בהן הרצליה, חיפה ונתניה. 

ראש העיר, תומר גלאם, שאימץ את היוזמה המקסימה בחופי העיר, מסר לתושבים: "מהיום, אתם לא צריכים להגיע עם צעצועים לילדים לחוף הים – דאגנו לכם גם לזה. אתם רק צריכים לדאוג להחזיר את הצעצועים למקום בסיום השימוש כדי שילדים נוספים יוכלו ליהנות מזה. שיהיה סוף שבוע מהנה ונעים לכולנו".

לדברי לוי: "המטרה שלי בראש ובראשונה היא אקולוגית – להוריד את הצריכה ושאנשים יקנו פחות. כל הורה שדיברתי איתו מאוד שמח ואמר שזה מאוד יקל עליהם, והם לא יצטרכו לסחוב את הצעצועים, לקחת אותם הביתה ולשטוף מהחול".