עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

פרויקט הדיור ציבורי לגיל הזהב הגדול בישראל נחנך באשקלון

במסגרת יוזמה של ממשלת ישראל והסוכנות היהודית, לבניית 2,650 דירות המיועדות לקשישים זכאי דיור ציבורי וניצולי שואה, הנבנות בימים אלו ברחבי הארץ, השלימו עיריית אשקלון וחברת עמיגור את בנייתם של 471 דירות חדשות ב-3 מגדלים במיקום מרכזי בעיר עם נוף לים

במעמד שר השיכון זאב אלקין נחנך פרויקט הדיור הציבורי הגדול לגיל הזהב שהושלם לאחרונה באשקלון.

בסיור שנערך במקום ובטקס חנוכת המזוזה, נכחו גם מנכ"ל עמיגור, יובל פרנקל, מ״מ ראש העיר, סופה ביילין, משנה לראש העיר, מישל בוסקילה וחבר המועצה, דוד בן אברהם.

איכלוס בתי גיל הזהב במגדלים החל בימים האחרונים במגדלים החדשים ונבנו במסגרת יוזמה של הסוכנות היהודית ושל ממשלת ישראל – באמצעות משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ומשרד העלייה והקליטה, ובשיתוף יהדות התפוצות, לבניית 2,650 דירות המיועדות כולן עבור קשישים זכאי דיור ציבורי הנבנות בימים אלה על קרקעות הסוכנות היהודית ברחבי הארץ.

במסגרת הפרויקט באשקלון נבנו 3 מגדלים בני 20 קומות כל אחד בהם 471 יח"ד, כולם עבור קשישים, רבים מהם ניצולי שואה, עולים חדשים וותיקים. הדירות בנות 2 חדרים – סלון וחדר שינה שמשמש גם כממ"ד.

המגדלים נבנו על קרקע של הסוכנות היהודית, ברחוב בן גוריון, במיקום מרכזי בעיר ועם נוף לים. המתחם כולל מועדון לפעילות תרבות ואירוח בני משפחה ובמקום תוקם בקרוב גינת כושר חיצונית המותאמת לקשישים.

תשלום שכר דירה בשוק החופשי גוזל את רוב הכנסתם של הקשישים שלא פעם נאלצים לגור בדירות שאינן מותאמות לצרכיהם וברמת תחזוקה ירודה. הפרויקט מאפשר לאותם קשישים לחיות בדירות איכותיות, בתשלום סמלי של 300 שקלים לחודש ובמיקומים מרכזיים הנגישים למרכזי בריאות, קניות, תרבות ופנאי. עמיגור מספקת לדיירים גם פעילות תרבות עשירה, אם בית ועו"סית ותחזוקה בשטחים הציבוריים.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין אמר בסיור "זהו פרויקט שאנחנו מאוד גאים בו במשרד השיכון ומגיע יישר כח לאחד מקודמיי, השר יואב גלנט, שבזמנו כשאני הייתי שר הקליטה והוא שר השיכון נלחמנו על ההחלטה הזו. מה שפעם היה מספרים על הנייר הפך לדירות אמיתיות. הניסיון המוצלח הוביל לכך שבתקציב הזה אני כבר כשר השיכון סיכמתי עם משרד האוצר על תוספת של עוד 3,000 יחידות דיור כאלה בכל הארץ.

לדיור הציבורי נוסף נדבך של השלמת שכר דירה. שני מהלכים אלו יחד מביאים פיתרון לאוכלוסיית הקשישים. חובתנו היא להביא לפיתרון עבורם. הגענו לשנים של האיכלוסים ובעזרת השם כמה שיותר לפרוייקט החדש.

לדברי מנכ"ל עמיגור, יובל פרנקל: "המגדלים החדשים הם פרויקט דגל מרכזי של עמיגור שנבנו בסטנדרטים גבוהים ובזמן שיא, במטרה ולסייע למבקשי הדיור אשר מרביתם קשישים וניצולי שואה דלי אמצעים. בשנים האחרונות אנו עושים מאמצים רבים במטרה להבטיח דיור איכותי עם תנאים ראויים במיקומים מרכזיים וכך עשינו גם באשקלון. אנו מודים לסוכנות היהודית ולתורמים שעוזרים ומסייעים לנו בעבור בניית יחידות הדיור החדשות לדיור הציבורי ומבטיחים שאנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת להמשיך ולבצע פרויקטים כאלו ולדאוג לרווחת הדיירים."