עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

פותח הכל

 

 

עו"ד ברק בריגה(27), עד לפני כמה חודשים שימש כמנהל הקמפיין של ראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני במערכת הבחירות מהסוערות שידעה העיר אשקלון. היום הוא מתראיין בבלעדיות לעיתון "סטאר" ומספר בפתיחות על המערכה וגם על משרד עו"ד החדש אותו הוא משיק השבוע יחד עם שותפו, עו"ד ירדן ביטון 

 

עו"ד בריגה, ניהלת את קמפיין הבחירות של איתמר שמעוני, אולי באחת ממערכות הבחירות הסוערות שזכורה לנו בעיר, עד כמה התאכזבת מהתוצאה?

"הבחירות נערכו באוקטובר 2018. מוניתי למנהל הקמפיין כ-6 חודשים לפני מועד הבחירות, עם כניסתי לתפקיד התמודדתי עם אתגרים מגוונים ובראשם התדמית הציבורית של איתמר שנסדקה וכבר לא הייתה בשיא. כידוע, עמדו כנגדו 2 כתבי אישום, האחד בנושא האישי שנסגר וסתם פיות והשני שעדיין מתברר בין כותלי בית המשפט המחוזי. אני רק מצר על כך שמערכות תקשורת רבות היו נגדו, הן ברמה המקומית והן ברמה הארצית. איתמר ומשפחתו סבלו ימים רבים מהכפשות חסרות רסן וגבולות. במסגרת הציד המתוזמר שנוהל כנגדו, יחד עם כל הקשיים, המשפטיים, הציבוריים והתדמיתיים וכן ההתמודדות מול קבוצות שונות רבות, פוליטיות וכאלו שאינן שהתאחדו כנגד רעיון חזרתו של איתמר לזירה הציבורית. אל מול כל האתגרים העצומים הללו ובזמן שבכל מדינת ישראל ראשי ערים שחשודים  או מואשמים בכתב אישום כזה או אחר נפלו וממש התרסקו לחלוטין בתוצאות הבחירות (ראו ערך: ישראל זינגר מרמת גן, דב צור מראשון לציון). מצבו של איתמר לא היה כך. הגענו לסיטואציה חסרת תקדים ובה ראש העיר המכהן (תומר גלאם) מצטייר לפתע כאנדרדוג ולא כדמות המובילה. הובלנו קמפיין בחירות מחושב אסטרטגית, מתוכנן היטב, מסונן למסרים עוצמתיים ומתובל בקריאייטיב קורץ, לפתע הסקרים התחילו להחמיא, הציבור חזר לאהוב ואיתמר חזר לגדולתו. בשורה התחתונה, עם עבודת קמפיין איכותית הצלחנו להוביל את המועמד על אף הקשיים ונקודת הפתיחה המורכבת שהתמודדנו עימה לתוצאה שפגעה כמעט בול במטרה – 150 קולות הבדילו בין איתמר לכיסא ראש העיר- 39.72% מסך כל הבוחרים (24,737 תושבים) וכן 3 מושבים למועצת העיר, מדובר בעיניי בהישג אדיר. כל שנותר לי כתושב העיר הוא לאחל לאיתמר שמעוני שיזוכה".

 

"הגיע הזמן להגשים חלומות"

 

ברק בריגה (27), מאנשי הפרסום המובילים בדרום, משיק בימים אלה יחד עם שותפו, עו"ד ירדן ביטון (28) את משרד עורכי הדין בריגה-ביטון שמתמחה בנושאים נבחרים מעולם המשפט האזרחי.

 

עו"ד בריגה, אתה מוכר בעיקר כפרסומאי מוערך בעיר ובאיזור, ללא ספק ביססת את מעמדך בתחום. האם אתה מחליף מקצוע?

"ממש לא. הפרסום הוא חלק בלתי נפרד מחיי, יש לי תשוקה בלתי רגילה לעולם הזה, בגיל 21 התחלתי עם לימודי המשפטים, כשנה לאחר מכן החלטתי לצאת לדרכי העצמאית ולפתוח את משרד הפרסום Hero, במקביל להכשרתי כעורך דין מן המניין. המשרד הכניס את המודעות הגבוהה לפרסום שקיימת היום בקרב העסקים בעיר אשקלון וכן הוביל רפורמות משמעותיות בנתינת השירות ללקוח, השגת תוצאות ויעדים. במקביל הבאתי יחד עם שותפי המוזיקאי המוכשר אלי כהן בשורה חינוכית ותרבותית לתושבי העיר אשקלון והאיזור – בית הספר למוזיקה – "קול". אני שמח וגאה בדברים הללו, הכל נשאר יחד איתי וחלק ממני – צוות משרד הפרסום HERO ממשיך וימשיך להעניק ללקוחותינו שירות מוקפד ומקצועיות לא מתפשרת".

 

 

ומה לאיש פרסום ולעולם המשפט, מה הקשר?

"כפי שסיפרתי, ממש לאחר שחרורי משנת הקבע בצבא התחלתי את דרכי המשפטית, תוך כדי תנועה פתחתי לעצמי דלת לעולם הפרסום והקמתי את משרד הפרסום Hero. 

בעיניי, לעולם המשפט ולעולם הפרסום ממשקים רבים, שבראשם עומד הקשר והחיבור לאנשים. שני העולמות עוסקים בציבור, בהשפעה על דעת קהל, ביכולת "למכור" ולהעביר את המסר, לחבר בין רעיונות, לפתור ולגשר, לעזור ולייעץ וגם להיאבק בעוצמה למען מטרות שאנו מאמינים בהן. בנוסף לכך, בעולם המשפט המודרני, המאבק המשפטי מלווה לא אחת בליווי תקשורתי מאסיבי. אני מקווה שהדבר יוסיף נדבך חשוב ומשמעותי בכלי העזר שיעמדו לרשות משרדינו בהתמודדות עם הסוגיות השונות וכמובן יזכו את לקוחותינו ביתרונות אסטרטגיים יחסיים בכל סוגיה עימה נתמודד".

 

איך נוצר החיבור בינך לבין עו"ד ירדן ביטון?

עו"ד ירדן ביטון

"החיבור בין עו"ד ביטון לביני הוא חיבור ארוך ועמוק, הכרות וחברות של מעל ל-20 שנה. שנינו למדנו יחד וישבנו באותו שולחן הלימוד החל מכיתה א' ועד לסיום התיכון.

חברי ירדן הוא לפני הכל אדם עם ערכים, מקצוען בלתי רגיל, שולט ברזי המשפט. מגיל צעיר גדל ירדן לתוך העולם המשפטי, שאב וינק ידע מאביו, עו"ד יעקב ביטון הידוע ומוכר כעורך דין מהשורה הראשונה וגם העמיק וחקר בעצמו, כזה הוא- חוקר, מעמיק ולא עוצר עד שלא ישיג את מטרתו. עוד בצעירותו לחם עו"ד ביטון למען הצדק בכל דבר ועניין, תכונות האופי הללו, הובילו אותו למעמדו כיום. לא יכולתי לבקש שותף טוב יותר, אני מאושר בכך שעו"ד ביטון הוא האדם שיצעד איתי בדרך הנפלאה הזאת. עוד כשהיינו קטנים חלמנו חלומות גדולים, הגיע הזמן להגשים אותם".

 

 

עו"ד בריגה, גילכם הצעיר לא מלחיץ אתכם שאתם מובילים מהלך כה משמעותי – פתיחת משרד עורכי דין? 

"אני מאמין בכל ליבי. צעיר שווה ערך לעוצמה, אנרגיות, חדשנות, כוח מתפרץ ונמרצות. כאשר תכונות האופי האלה נפגשות עם יכולות העמקה, ניהול, אחריות, התמדה וביצוע. השמים הם הגבול. תראה מסביב לעולם, צעירים משמעותיים מובילים תהליכים מורכבים מאין כמותם. דוגמא קלאסית לכך היא האנשים המקצועיים שמקיפים את ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו שאודות מידת השפעתו העולמית ויכולותיו השיווקיות אין צורך להעמיק – נתחיל בחברי המוכשר טופז לוק, שבמאמר מוסגר גדל והתחנך כאן בעיר אשקלון, בסה"כ בן 27 וכבר מנהל ביד רמה את מערך התקשורת של ראש הממשלה. נמשיך בבן משפחתי עו"ד עמית חדד, שגם כן הוא גדל, התחנך והתפתח באשקלון, הוא בסה"כ בן 31 וכבר מנהל את המערך המשפטי של ראש הממשלה בצורה בלתי רגילה ומעוררת השראה. אפשר גם לדבר על מארק צוקרברג, הבעלים גם של החברות "פייסבוק" "וואטספ" ו-"אינסטגרם" שהתחיל את דרכו בשנות ה-20 המאוחרת לחייו, הרשימה עוד ארוכה. להיות צעיר זהו יתרון ולא חיסרון, אני בטוח שרבים חושבים כמוני ושהמסר שלי הועבר היטב. אנחנו יוצאים כאן במסר ברור ובהיר – אנו רואים בצעירותינו יתרון אסטרטגי וכן גאים לומר זאת בחוצות העיר: בריגה-ביטון משרד עו"ד הצעיר והמבטיח בעיר".

 

אביו של שותפך, מר יעקב ביטון מוכר בעיר ובאיזור כעורך דין צמרת, מהמובילים בעיר. 

האם הוא מעורב בתהליכי העבודה שלכם?  תמך בדרכם? האם נתן לך טיפ מנצח?

"אני שמח ששאלת את השאלה הזו. מגיל צעיר שותפי עו"ד ירדן זכה להיחשף לעולמות המשפט וללמוד מהטובים ביותר, לעו"ד יעקב ביטון פז"ם משמעותי בעולם המשפט, מעל 40 שנות עריכת דין עומדות מאחוריו, תקדימים משפטיים רבים חתומים על ידו ושמו הולך לפניו. 

ולשאלתך- עו"ד ירדן ואני מאמינים ביכולותינו ובכוחותינו לנהל תיקים בצורה מיטבית, להעניק את השירות והייעוץ המשפטי הטוב ביותר עבור הלקוח ולבסוף להשיג עבורו את היעד אותו סימנו בתחילת התהליך המשפטי, באופן עצמאי ללא כל התערבות. יחד עם זאת, אינינו רואים בלמידה מהטובים ביותר כחסרון, אלא ההפך מכך. אחד מהיתרונות העצומים הטבועים במשרדינו הינה היכולת שלנו להביא לידי ביטוי את העוצמה, האנרגיות, הנחישות והאמביציה הטמונים  בנו כצעירים אל המרגש המשפטי ויחד עם זאת לא נתבייש לקבל טיפים והדרכה מנצחת בנושאים בו אנו צריכים חיזוקים. אין אדם שנולד יודע, יש אדם שמתפתח, גדל, לומד, צובר ניסיון ועולה לגדולות. זכינו לתשתית נפלאה.

עו"ד יעקב ביטון נתן לנו את ברכת הדרך, בחיוך צניעות וענווה ואמר לנו את הטיפ שמלווה אותנו בכל רגע נתון – ישנם עורכי דין רבים שטובים ומוכשרים, אך זכרו זאת, שאין עורך דין מנוסה כל שיהיה ואין זה משנה מאיזה פירמה הוא מגיע, שאתם לא יכולים לעשות לו בית ספר בעריכת דין. תאמינו בזה וידכם תהיה על העליונה, את הטיפ לקחנו בשתי ידיים והוא מהווה עבורנו השראה גדולה ומגדל אור מנווט בעולם המשפט".

 

מה הבשורה שאתם מביאים לתושבי אשקלון?

"בהבנה המשפטית, יכולת הניתוח האסטרטגי, יכולתי להבין עסקים ולדברים איתם בשפה משותפת, אני חי איתם, מנוסה בעבודה עימם ומלווה חלק נכבד של עסקים בשנים האחרונות, שנית בפרספקטיבה הפרסומית שכיום בעולם המשפט המודרני מלווה חלק נרחב מן המקרים בקורטוב פרסומי ויח"צי. זהו יתרון יחסי עצום ללקוחות המשרד, כמו כן בצעירותנו, שנינו אנרגטיים, תוססים ומלאי מרץ ורצון להצלחה , חושבים חדשנות, מייצרים חדשנות ושמים את הלקוח בראש הפרמידה. לכל אחד מאיתנו ישנן חוזקות ויתרונות יחסיים וזה בדיוק מה שאנחנו הולכים להביא ללקוחותינו. שותפי למשרד עו"ד ביטון מביא עימו יתרונות רבים ואולי הבולט שבהם –  עו"ד ביטון מגיע מתוך המערכת המשפטית כמתמחה במערכת ההוצאה לפועל. כחלק מתחומי התמחותו, עסק עו"ד ביטון רבות בעולם החייבים והזוכים על כל גווניהם ( הוצאה לפועל, פשיטות רגל וכו'), ירדן לא יעיד על עצמו, אך אני אעשה זאת בשבילו, הוא אשף המספרים. יודע להוביל תהליכי הוצאה לפועל מורכבים מ-2 צידי המתרס ועושה זאת על הצד הטוב ביותר. עו"ד ביטון צמח וינק מילדות את עולם המשפט גדל לתוך העולם הזה במשרדו של אביו וכעת הניסיון המשותף הזה יוצא לדרך חדשה."