עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

     'פארק הניצחון' או שוחד בחירות?

 

בימים אלו, החלה עיריית אשקלון בהערכות לקראת תחילת העבודות להקמת 'פארק הניצחון' בשדרות בן גוריון במקום האנדרטה הקודמת. זה מתנתו של תומר גלאם לסופה ביילין על שלום הבית שעשתה בין תומר לאלכס קושניר. התשלום במאות אלפי שקלים, על חשבוננו. מה עם הגימלאים? ניצולי השואה או יד לבנים? להם אין קשרים פוליטיים, מסע בחירות על זיכרון המתים.

שנים שממוקמת אנדרטת  הניצחון ( ניצחון הרוסים על הגרמנים ) בשדרות בן גוריון. האנדרטה שימשה בכבוד את הטקסים השנתיים אליהם הוזמנו עשרות חיילים לשעבר שלחמו בנאצים. מעולם לא עלתה טענה כנגד איכות האנדרטה וציביונה על ידי מי מהלוחמים או מהנהגת העיר.

הימים, שנה וחצי לפני בחירות לראשות העיר, בעוד חצי שנה יהיה אסור על ראש העיר לקיים כל פעולה שיש בה חשד לשוחד בחירות, וזה הזמן לפצות חברים ולקשור עתיד עם המגזר הרוסי.

תומר גלאם, שהיה השליח של הליכוד, יצא חוצץ כנגד ישראל ביתנו במהלך הקמפיינים לראשות הממשלה. לאחר שהממשלה הנוכחית קמה, יצא תומר בשמו של הליכוד כנגד התקציב, וכנגד כל פעולה שרצתה לקיים ישראל ביתנו. יותר מדויק, יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר, אשקלוני, שתומר ראה ורואה בו סיכון לבחירות בראשות העיר.

אלכס קושניר למרות צרחותיו של תומר, פעל לטובת מיגון העיר, העביר החלטות ממשלה והעביר תקציבים לטובת אשקלון והמיגון. כל פעולה שכזו הביאה את תומר לטירוף חושים, הוא לא יכול לגזור קופון או ליחס לעצמו את  הקרדיט. תומר יצא כנגד הקצאת המיליונים לעיר, וביקש מיליארד ₪ למיגון. והכל בכדי להראות כי אלכס קושניר לא פועל לטובת העיר.

אך מציאות לחוד, ופחדים לחוד. תומר שהבין שיו"ר וועדת הכספים מקדם את ענייני העיר, הבין שאינו יכול לצאת כנגדו, גם כי אין לו סיכוי, וגם כי הוא יושב על הברז התקציבי. אך גאוותו של תומר לא יכולה הייתה לקדם שיח עם קושניר.

לפני מספר חודשים היה ניסיון לקדם קשרים מעל ראשו של קושניר באמצעות פנייה ישירה לראש הממשלה בנט בסיועו של חבר המועצה סיבוני, מי שהיה עוזרו האישי של בנט, ניסיון זה לא צלח.

בלית ברירה נכנסה סופה ביילין אל המחלוקת, וקיימה "סולחה" בינה לבין אלכס קושניר, סיומו של שלום הבית הוא בתמונה והודעה משותפת על מיגון העיר. כפי שקבע בזמנו אלכס קושניר, אך כעת תומר לא יצא חוצץ  כנגדה, כי יש תמונה ויש קרדיט.

על הסיוע, נדרש תומר גלאם לשלם מכספי העיר לטובת המגזר הרוסי, ולטובת המצביעים של סופה, שרובם קשישים וותיקי המלחמות. את ההודעה של עיריית אשקלון על הקמת פארק ניצחון יש לראות רק כשוחד בחירות או דמי תיווך.

עלותו של הפארק המיותר הנה במאות אלפי שקלים עד כמיליון שקלים, אין הכוונה חס וחלילה לצאת נגד רעיון ההנצחה, זה כבר קיים, אך מדוע להרוס ולקיים אנדרטה נוספת בעלות של מאות אלפי שקלים, שהיה מוטב להעבירם לטובת קיום פרויקטים דחופים יותר.

עיריית אשקלון הבהירה כי הפארק אינו במקום הישן אלא בנוסף. את הישן יעתיקו למקום אחר. בפועל שני אתרי הנצחה, למה?

עיריית אשקלון לא שקלה את אותו שיקול בהתייחס לאנדרטת יד לבנים, נופלי מלחמות ישראל. הם לא זוכים לאנדרטה נוספת או משודרגת, למעפילי ספינת אגוז ממרוקו לא קיימו אותה אבחנה.

בגן העתידני ישנה אנדרטה קטנה לניצולי השואה, אותה העירייה לא בחרה לשדרג או להכפיל. אלא הותירה אותה בעליבותה ביחס לשאר האנדרטות.

ומה עם בית הגמלאים? הרי תומר הבטיח לשרה זכריה כי יקים בית גמלאי, אך עד כיום נותרו הגמלאים ושרה בהמתנה פוליטית. ככל הנראה יתנה תומר את בניית בית הגמלאי, בתמיכתו לראשות העיר בסבב הבא.

כספי העיר הפכו לקופה הפרטית של הנהגת העיר, מיליונים עפים מצד לצד כאילו היו עלי שלכת. סכומים לגחמות פוליטיות וקידום אישי משולמים על חשבון נוער בסיכון, איכות חינוך, תעסוקה, תרבות ועוד נושאים רבים שלא קיימים בעיר. בפעם הבאה שתראו הדמיה. תחפשו מי מרוויח על חשבון הקופה העירונית.