עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

עת הזמיר הגיע


עם סינגל שגרף מעל מיליון צפיות, 20 אלף עוקבים באינסטגרם והמון ביטחון עצמי הזמר הצעיר צחי בן אלישע ממושב בית שקמה הסמוך לאשקלון משוכנע שזה הזמן שלו לפרוץ * בריאיון ל"סטאר" הוא מספר על הקהל האשקלוני המחבק, על ההתקרבות לדת, על ההתרגשות שממלאת אותו כשהוא מלווה זוגות לחופה ועל הידיעה שיהיה מוכן כשתגיע האחת שלו * ניפגש בקיסריה?

2019 אמורה להיות שנת הפריצה הגדולה של צחי בן אלישע, הזמר הצעיר ממושב בית שקמה הסמוך לאשקלון שכבר מגיל צעיר נמשך למיקרופון ולסלסולים. בן אלישע (23) עבר לתיכון אורט בקריית גת בכיתה ט' ושם במגמת המוזיקה גילה את קסמי השירה ועבר סדנאות של פיתוח קול. אלישע שחרר עד עתה שני סינגלים לרשת כאשר אחד מהם "אמרו לי שאת" זכה ללמעלה ממיליון צפיות. הקהל הצעיר באשקלון והסביבה כבר מכיר אותו מצוין אחרי שהופיע באינספור אירועים משמחים שלהם בשנים האחרונות. בר מצווה, בת מצווה, חינה או חפלה? השם של בן אלישע מתגלגל על הלשון והחיוך הכובש שלו הפך לאחד הסמלים של אירוע מוצלח. הגיע הזמן שגם אנחנו נכיר קצת יותר את מי שעשוי להיות הכוכב הבא בשמי המוזיקה הים תיכונית.

"גאה בדרך שעברתי"

צחי, ספר לנו בכמה משפטים על עצמך

"אני הילד השני מבין 4 אחים אנחנו 2 בנים 2 בנות והורים מדהימים שהשם ישמור אותם. ההורים שלי מאד בולטים בדרך שלי במוזיקה אם זו אמא שתמיד נותנת חום אהבה ייעוץ ואוזן קשבת עם פרגון ענק ואבא שלי האהוב שתמיד מפרגן ויודע לתמוך ולתת את המילים הטובות והדחיפה קדימה ובנוסף להכל גם מנהל ומלווה אותי לכל מקום. נכנסתי לעולם הזה של המוזיקה בגיל ממש צעיר בהתחלה כתחביב, אבל מהר מאוד הבנתי שזה הייעוד שלי ומה שאני רוצה לעשות זה להיות  זמר. בגיל 15 כשהתחלתי להופיע במועדונים ובכל מיני מסיבות ראיתי את הפרגון והאהדה של הקהל. הכרתי המון קהלים בדרך שלי מכל סוגי הז'אנר לעומת זאת הפרגון נשאר אותו דבר. זה אחד הדברים שחיזקו אותי מאוד ומה שבעצם גרם לי לצאת לדרך".

מה למדת על עולם המוזיקה מאז שהתחלת לשיר?

"אין אצלי הפרדה בין אם אני מופיע במועדון גדול שכולל בתוכו אלף איש, או חתונה מפוארת ויום למחרת אני יכול להופיע בבית עם 50 איש באיזו יום הולדת וההרגשה היא אותו הרגשה. פשוט לא משנה לי איפה ואיך העיקר זה לשמח לרגש ולראות את כולם באוויר"

"אני ממש שמח וגאה בדרך שעברתי, למדתי המון דברים גם כשהיה קשה וגם כשהכל זהר, למדתי לאזן ולמתן את הדברים ולקחת הכל בסבבה. מבחינתי המקום שאני נמצא בו היום, זה המקום הכי נכון בשבילי בהשגחה פרטית של הקב"ה ומאוד טוב לי בו. כמובן שיש לי שאיפות גדולות לעתיד אני כיום מתמקד במה שאני הכי מצליח בו שזה לבוא ולשמח אנשים, פשוט אין יותר כיף מזה. יוצא לי להופיע בין 3 ל- 4 פעמים בשבוע באירועים שונים כמו חתונות, בר מצוות, חינות. אין אצלי הפרדה בין אם אני מופיע במועדון גדול שכולל בתוכו אלף איש, או חתונה מפוארת ויום למחרת אני יכול להופיע בבית עם 50 איש באיזו יום הולדת וההרגשה היא אותו הרגשה. פשוט לא משנה לי איפה ואיך העיקר זה לשמח לרגש ולראות את כולם באוויר. ככל שעובר הזמן ברוך השם אני צובר קהל גדול יותר, ידע וניסיון רב בתחום תודה לאל".

נוכל להגדיר אותך כזמר מזרחי?

"זמר מזרחי זו המוזיקה שלמעשה גדלתי עליה אבל אני פתוח לכל הסגנונות. אני מאמין ובטוח שיהיו לי שירים גם מז'אנרים אחרים בעתיד כי אני מתחבר לכל סוגי המוזיקה".

"יש המון סטיגמות על הזמר המזרחי וכולן חושבות שאם הרוב מתנהל ככה אז כל הזמרים אותו דבר וזה ממש לא נכון כל אחד הוא אישיות בפני עצמה. צריך לעשות סדר בדברים ולהבין שיש פה בנאדם אחרי הכל שלמרות כל המקצוע הזוהר הזה, רוצה להקים בית ומשפחה"

נכנסת לתחום עמוס במתחרים, איך בכל זאת תצליח להתבלט?

"תראה, אם אתה שואל אותי – אני מסתכל על זה ככה כמו שיש המון פירות ופתאום שמגלים פרי חדש כולם רוצים לנסות אותו ומתלהבים ותמיד כיף לטעום ולהכיר טעמים חדשים. ככה זה גם במוסיקה יש מקום לכולם ותמיד כיף להיחשף לשמות חדשים וצלילים רעננים. לפירות מסוימים יש עונות ויש זמן בו הם גדלים וישנם פירות שנאכלים כל השנה כולה אני שואף ורוצה להיות מסוג הפירות האלו ולהתנגן בכל בית ובכל זמן. אני מאמין מאוד בדרך הקשה והארוכה ולא מתפשר".

מה דעתך על שלל תוכניות הריאליטי בז'אנר?

"כמובן שאני לא שולל ריאליטי, אבל מעדיף להתמקד בדרך ובעשייה שלי. בשביל להקים בניין שיישאר לטווח הארוך צריך להכין יסודות גדולים וחזקים ואני מאמין שרק ככה אפשר להצליח בגדול. אחרי שאתה בונה לעצמך קרקע חזקה ויציבה של עבודה קשה

"יש לי המון הופעות כמעט בכל העיר ברוך השם. אני מקבל תגובות מאוד טובות מהתושבים בעיר והמון הזמנות לאירועים. אני מאוד מוכר בעיקר בחפלות, בר מצוות ובת מצוות. אפשר לומר שההתחלה של ההופעות שלי הייתה באשקלון ומשם זה התגלגל החוצה ועכשיו אני מופיע בכל הארץ. מכאן למעשה הגיע הפרגון"

אתה יכול להתחיל לטפס. אני מפה מפרגן לכל הזמרים והזמרות ולאלו שרוצים לפרוץ, תעשו מה שעושה לכם טוב ואת מה שאתם טובים בו. תאמינו בדרך שלכם ואל תנסו לחקות. רק אהבת חינם תביא להצלחה הגדולה".

"תגובות מאוד טובות מתושבי אשקלון"

כאמור בן אלישע נולד וגדל במושב בית שקמה בו כולם מכירים את כולם. בן אלישע הפך לזמר הבלתי רשמי של המושב כשלדבריו הוא מקבל הרבה מאוד תגובות חיוביות משכנים ומתושבים ששמעו את סלסוליו. ככל שזה תלוי בו, הוא לא ימהר לעזוב את המקום בו הוא נרגע לאחר הופעות ויכול לגדל בעלי חיים בנחת במעין חממה השונה בתכלית מהג'ונגל העירוני.

איך זה לגור במושב כזמר?

"תראה, זה ממש כיף ואני חושב שזה בונוס למקצוע שלי. כאן במושב כל אחד מכיר את השני וכולם כמו משפחה ברוך השם אני זוכה לפרגון ענק גם מהמבוגרים וגם מהצעירים כולם מפרגנים ואוהבים והפרגון לא בא רק על ידי טפיחה על השכם מעבר לכך אני מופיע כמעט בכל האירועים והשמחות שלהם. השקט במושב כשאני חוזר מהופעה עושה לי ממש טוב וחוץ מזה אני ממש שמח שגדלתי כאן להורים מדהימים שחינכו אותי בדרך הישר עם יראת שמים וחינוך להיות טוב לזולת. מה שיותר כיף זה שכאן אפשר לגדל בעלי חיים, סוסים, תרנגולות, כבשים. אני ממש אוהב בעלי חיים זה נותן רוגע ושמחת חיים או סתם לתפוס את הגיטרה מול השטח הירוק עם הצלילים של הטבע לנקות את הראש ולראות מפה איך אני עולה מעלה מעלה ומצליח".

אלו תגובות אתה מקבל מהקהל האשקלוני?

"וואו יש לי שם המון הופעות כמעט בכל העיר ברוך השם. אני מקבל תגובות מאוד טובות מהתושבים בעיר והמון הזמנות לאירועים. אני מאוד מוכר בעיקר בחפלות, בר מצוות ובת מצוות. אפשר לומר שההתחלה של ההופעות שלי הייתה באשקלון ומשם זה התגלגל החוצה ועכשיו אני מופיע בכל הארץ. מכאן למעשה הגיע הפרגון".

ספר לנו על זיכרון ילדות מעניין שלך

"אני זוכר שבגיל 9 שרתי בבר מצווה של אחי הבכור ובמהלך השיר הוא חיבר מיקרופון בעמדה של הדי. ג'יי וניסה לשיר איתי דואט ואני כמו ילד שמתלהב התגובה שלי הייתה קיצונית פשוט בעטתי בו והוא רדף אחרי והתחלנו לריב במהלך האירוע כשעל העמדה כמובן הדי גיי יובל פלטיניום. עד היום אנחנו נפגשים באירועים ומעבירים דחקות על המקרה הזה. יש לי עוד משהו – כשהייתי קטן בבית ספר יסודי אהבתי ילדה ולא היה לי את האומץ לגשת אליה הדרך שלי להרשים אותה הייתה בזה שהייתי מקדיש לה שירים בחוג מוזיקה שהיה לנו בבית ספר עברו השנים והופעתי לה בחופה הכי מצחיק שעד היום היא לא יודעת את זה".

נכון להיום אתה פנוי, איך בעצם מנהלים זוגיות במקצוע כזה?

"אני לא אשקר לך, זה לא פשוט בכלל אבל הכל אפשרי זה תלוי בהמון דברים. למשל עד כמה אתה רוצה את זה וכמה אתה מוכן להקריב בשביל זה וגם האישה כמובן צריכה לפרגן לתמוך ולהבין את המצב. אחרי הכל, זה רק מקצוע ויש גם חיים. יש המון סטיגמות על הזמר המזרחי וכולן חושבות שאם הרוב מתנהל ככה אז כל הזמרים אותו דבר וזה ממש לא נכון כל אחד הוא אישיות בפני עצמה. צריך לעשות סדר בדברים ולהבין שיש פה בנאדם אחרי הכל שלמרות כל המקצוע הזוהר הזה, רוצה להקים בית ומשפחה כמו כולם. גדלתי בבית שאפשר להגדיר אותו כמסורתי, שכיום מתחזק ברוך השם, אני מאמין שהכל בא מהבית ומהחינוך שאני גדלתי עליו. אין לי ספק שבזמן הנכון שהשם ירצה אני אמצא את הזיווג שלי ואקים בניין עדי עד ותמיד אלך בדרך שחונכתי בה, לא משנה לאן אני אגיע".

איך באמת היית רוצה לראות את בת זוגך העתידית?

"תבין שיופי זה דבר חשוב ואני לא מתפשר, אבל ויש אבל גדול יופי לא משתווה לשום דבר, אם האופי חלילה מקולקל. אני רוצה אישה שתהייה עזר כנגדי וחלק ממני כזאת שתשלים את החצי שאני. נעשה לך את זה הכי פשוט – לבנאדם יש שתי ידיים נכון? קח לדוגמא יד אחת מחזיקה פטיש ויד השנייה מסמר זה נראה לך הגיוני שהיד שאוחזת בפטיש תהיה מסוגלת לפגוע ביד עם המסמר? התשובה מאד ברורה וגם אם בטעות זה קרה, הגיוני שהיד עם המסמר תחזיר ליד השנייה? רק טיפש יעשה כזה דבר. בגדול  האישה שאני רוצה היא כזו שתהייה איתי בכל מצב באש ובמים תכבד ותדע להתפשר כשצריך ולא לעשות רעש מכל דבר קטן

בגדול ככה אני מגדיר את השאיפה שלי לגבי זוגיות".

20 אלף עוקבים באינסטגרם

איך אתה יכול להגדיר את רמת הפופולאריות שלך במדיה?

"אני מאד פעיל ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם, אני משתדל לתעד כמה שיותר מהרגעים היפים והמרגשים. עד היום הוצאתי שני שירים הסינגל הראשון שלי נחל הצלחה גדולה מאד והגיע למיליון צפיות ביוטיוב את הסינגל  החדש והשני במספרו שנקרא "איפה את" כתב והלחין הזמר המוכשר אושר כהן מהמובילים בתחום. עמוד האינסטגרם שלי מונה היום קרוב ל 20 אלף עוקבים ומפה אני מוסר תודה רבה לקהל שלי שמלווה אותי לאורך השנים תודה רבה להשם שזיכה אותי בקהל מדהים כזה שרק גודל עם הזמן אוהב אתכם מכבד אתכם אתם הכוח שלי".

אלו שירים אתה יותר נהנה לבצע בהופעות?

"אני אוהב לבצע הכל, זה בעיקר תלוי בקהל אני מתאים את עצמי לסגנון שהם אוהבים יש לי ידע רחב בתחום ורפרטואר עשיר בז'אנר המזרחי אם זה בשירים שמחים או שקטים כמובן מה שאני הכי אוהב זה לשמח אנשים ולהקפיץ את האווירה עם שירים שמחים. ברגעים האלה שהקהל רוקד אין לי דרך לתאר את ההרגשה הזו רק מי ששר ומופיע יכול להבין מה אני חווה ומרגיש בזמנים כאלה".

ומה לגבי שירים בחופה?

"כמובן אני מופיע המון בחופות וחתונות בכלל אין ספק שזה מעמד מרגש שלא משתווה לשום דבר אחר דקות קסומות שמלאות ברגש ושמחה זו לדעתי החוויה הכי גדולה ומרגשת לזמר".

אתה חולם על קיסריה?

"אפילו יותר מזה, מאמין שהכל מהשם והכל יתגשם בזמן הנכון עם הלהיטים הנכונים דברים שמתבשלים לאט טעימים יותר מקווה להפתיע אתכם בזמן הקרוב".

מה התחביבים שלך?

"אני מאד מתחבר לדת, אוהב ללכת לשיעורי תורה משתדל מאוד להתמיד אחת לשבוע להגיע לשיעור תורה של הרב ישראל אברג'ל שליט"א שמתקיים בימי שני באשדוד זה דבר שגורם לי סיפוק גדול. בתקופה האחרונה התחלתי לנגן בגיטרה אני מוצא שם שלווה ושמחה שאין לתאר זה עוזר לי מאד לכתוב ולהלחין מאד אוהב ים טבע ולרכב על סוסים וכמובן מתחבר מאד לסטייל ואופנה, יש לי נעל כמעט בכל צבע שקיים".

נשמע שאתה די מחובר לדת, איך זה מסתדר עם ההופעות ובחורות בביקיני שמפזזות סביבך בקליפים?

"אני משתדל להפריד בין הדברים ולראות את חצי הכוס המלאה שזה לשמח אנשים וחשוב לזכור שאחרי הכל זו העבודה שלי ויש גבולות. כמובן אני מאד זהיר בדרך שלי ולא נופל לפיתויים ויש הרבה. אני חדור מטרה ולכן הדברים האלה לא משפיעים עליי בכלל".

מה העצה שלך לזמר שנמצא בתחילת דרכו?

"התמדה, הקשבה, כוח רצון. לא להתייאש ולא להישבר אפילו כשקשה ולזכור תמיד שרק עבודה קשה תניב פירות. איך אומרים – "הסבלנות מרה, אך פירותיה מתוקים" אני מאחל הצלחה לכולם ותמיד משתדל לפרגן".

"אני אוהב לבצע הכל, זה בעיקר תלוי בקהל אני מתאים את עצמי לסגנון שהם אוהבים יש לי ידע רחב בתחום ורפרטואר עשיר בז'אנר המזרחי אם זה בשירים שמחים או שקטים כמובן מה שאני הכי אוהב זה לשמח אנשים ולהקפיץ את האווירה עם שירים שמחים"

זמר או זמרת מודל לחיקוי מבחינתך?

"אני מאמין שלא צריך לחקות אף אמן אלא להביא את עצמך לידי ביטוי. הזמרים המצליחים בז'אנר המזרחי השפיעו עליי להגיע לרמה הגבוהה. אני מרגיש שגם אני יכול להגיע לשם בזמן הנכון".

לסיום, איפה נראה אותך בעוד שנה מהיום?

"בעזרת השם ממשיך להופיע ולשמח אנשים ובין לבין להביא לכם להיטים חדשים שישאירו חותם במוזיקה וסגנון חדש שעוד לא היה. עכשיו אני אוסף חומרים לאלבום ראשון עם הקפדה גדולה על הטקסטים והלחנים בכדי שתוכלו ליהנות ממוזיקה איכותית וטובה. כמובן שאני מכוון להגיע למופעי ענק בהיכלי תרבות, רידינג, זאפות וכדומה. בשם השם נעשה ונצליח".