עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

עתירה מנהלית נגד תומר גלאם

 

 

לוועדת הבחירות המחוזית בבאר שבע, הוגשה השבוע עתירה ע"י  עו"ד תמר קידר ומייק אטדגי, כנגד שימוש שעושה תומר גלאם בכספי העירייה לשימושו האישי – בפרסום עצמו על לוחות שנה, מגנטים ועוד. השופט אסר בצו על תומר גלאם לפעול לחלוקת לוחות השנה.    

 

תומר גלאם בלחץ, שנה לפני הבחירות יודע תומר גלאם כי מצבו אינו מטיב ועושה הכל, גם מה שאסור על פי חוק, בכדי להטמיע את דמותו ושמו בראשי התושבים. "הקונץ" התורן הוא בדמות חלוקת לוחות שנה לילדי גני הילדים, אשר מפארים את שמו ואת עשייתו. תוך ניצול ציני של ילדים ושל כספי הציבור של כולנו.

למי ששכח, וועדת הבחירות הארצית כבר קבעה לפני שנתיים ימים לערך, החלטה תקדימית כנגד תומר גלאם, בו היא אסרה עליו שימוש בכספי ציבור לטובת האדרת שמו על שלטי החוצות בעיר. בזמנו תושבי אשקלון התעוררו יום יום לשלטי חוצות במאות אלפי שקלים אשר מאדירים את שמו של ראש העיר, בכך נחסכו לקופת העיר מיליונים.

העתירה הנוכחית מבקשת מוועדת הבחירות האזורית להורות לתומר גלאם מתוקף תפקידו כראש הרשות, שלא לנצל לרעה את הכוח שניתן לו ואת הנגישות שיש לו לנכסי הציבור ולמשאבי הרשות כדי לקדם את עניינו ( פרסום שמו ).

העתירה מבקשת למנוע מתומר גלאם ולהימנע מחלוקת לוחות שנה, מגנטים ופרסומים אחרים לקראת חג ראש השנה לכ- 10,000 ילדים בגני הילדים באשקלון,  בהם מופיעה תמונתו, בהם מוזכר שמו בפרסומים אשר ממומנים על ידי הקופה של עיריית אשקלון.

העתירה מזכירה לוועדת הבחירות כי ראש העיר תומר גלאם עושה שימוש בלתי חוקי וחוזר ונשנה בבחינת "שור מועד" בכספי ציבור ומשאביו והעבירות הבוטות החמורות והחריגות ביותר, על הוראות חוק הבחירות (דרכי תעמולה).

התנהלות תומר גלאם בעבר:

במסגרת עתירה שהוגשה בפני יו"ר ועדת הבחירות האזורית לפני הבחירות הקודמות, הגישה  עו"ד תמר קידר עתירה לאסור על תומר גלאם לפרסם את שמו בשלטים מטעם העירייה ולממן את דף הפייסבוק. בית המשפט קבע כי לתומר גלאם אסור לממן ו/או לקדם ו/או לפרסם פרסומים הן בשלטים והן באמצעות מימון דף הפייסבוק הפרטי .

העתירה אחרת שהגישה עו"ד תמר קידר יחד בשמו של ד"ר שלמה סויסה, נתבקשה וועדת הבחירות המחוזית למנוע את הפרסומים במודעות ושלטי חוצות  שנשאו את שמו של תומר גלאם. וועדת הבחירות הארצית בהחלטה תקדימית אסרה על תומר גלאם לפרסם את שמו מעל שלטי חוצות, תוך כדי פירוט ההיגיון המשפטי והמוסר הבסיסי.

"השימוש בשמו ובדמותו של נבחר הציבור בפרסומי הרשות מותר רק במקרים בהם הפרסומים כרוכים בעלות כספית זניחה ביותר, או שהם נעשים לשם מימוש מטרה טקסית וייצוגית מתוקף תפקידו כראש הרשות"

 

הפרסומים האסורים : לוחות שנה ומגנטים הנושאים את תמונתו של תומר גלאם:

 

על אף עתירות וקביעות מפורשות שנתנו לראש העיר, ומתוך רצון בסיסי לממן לעצמו תדמית לפני הבחירות בשנה הבאה, ולמרות שנגד תומר גלאם הליך תלוי ועומד של חיוב אישי, הוא ממשיך לבחון את הגבולות להשתמש במשאבי הציבור, והכל כדי להעניק לו יתרון מול מועמדים אחרים בבחירות הבאות.

הורי הילדים בגנים באשקלון קבלו הודעה "מחר ראש העיר , מר תומר גלאם, יגיע להצטלם עם ילדיכם, יש לשלוח את ילדיכם לבושים בחולצה לבנה"

כוונת ראש העיר "הצנוע" הייתה להסתובב ב – 250 ילדים לאורך תקופה של כ- 30 ימים או עד לפני ראש השנה, כדי לעשות בוק צילומים עם ילדי הגן, בליווי דוברות עיריית אשקלון.

לאחר פניית עו"ד תמר קידר ומייק אטדגי לעיריית אשקלון, הודיע יועמ"ש העירייה כי הטענות יבחנו וישקלו, אך בפועל התגובה הייתה ל"קנות זמן" ולאפשר לראש העיר להמשיך ולהצטלם בעשרות גני ילדים מידי יום ולפעול בזריזות כדי לקדם את החלוקה של לוחות השנה והמגנטים.

תומר גלאם, על פי העתירה ממשיך "לצפצף" על החוק ועל החלטות קודמות וממשיך בכוונתו לחלק מתנות שבהם מופיע שמו, תמונתו או כינויו של ראש עיר. בחלוקת לוחות השנה אין כל תכלית ראויה אשר מצדיקה צילומים ותמונות של ראש עיר בגן הילדים ומשלוח מגנטים ולוחות שנה לכ- 10,000 בתי אב מקופת העיר. אשר משוערכים על ידי העותר בסך של כ- 500,000 ₪ . תוך ניצול ציני של ילדי גן, והוריהם, לצורך קידום תמונתו של תומר גלאם.

כידוע, חל איסור על עשיית שימוש, בקשר עם תעמולת בחירות, במישרין או בעקיפין, בכספים או בנכסים של הרשות המקומית, ובכלל זה אסור על הוצאת פרסומים שיש בהם תעמולת בחירות.

מדובר בתעמולת בחירות מובהקת כאשר תומר גלאם מנכס לעצמו את המתנה ומפיק מכך תועלת אישית פוליטית תוך ניצול הנגישות שיש לו לגני הילדים, ושימוש בילדים קטנים לפרסום עצמי.

כאמור, וועדת הבחירות המחוזית אסרה בצו על תומר גלאם והעירייה לחלק את לוחות השנה או המגנטים.