עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

     עשרות עובדי המתנ"סים יפגעו לטובת מינוי פוליטי

 

שנה לאחר שעובדי רשת המתנ"סים פיכמה עברו לחברה העירונית וזכו להסכם שכר והטבות סוציאליות, בוחנת עיריית אשקלון לבטל את האיחוד. העובדים חוששים כי זכויות להם זכאים יבוטלו, וזאת רק לאור רצונו של ראש העיר לקדם מינוים פוליטיים.

רשת  פיכמה היא רשת המתנ״סים של אשקלון והינה זרוע ביצועית של עיריית אשקלון. הרשת כוללת 11 מרכזים קהילתיים המפוזרים ברחבי העיר ונותנים שירות לקהילה.

לפני כשנתיים החלה עיריית אשקלון במהלך של סגירת הרשת, והעברתה לחברה הכלכלית, בכדי לחסוך עלויות ולספק לעובדי המתנ"סים זכויות סוציאליות והטבות להם לא היו זכאים.

לפני שנה בשרה עיריית אשקלון על מהפיכה לטובת עובדי הרשת, עיריית אשקלון יחד עם וועד העובדים של החברה העירונית וההסתדרות הודיעו על הסכם המשפר את זכויותיהם הסוציאליים ועמן הטבות רבות.

העירייה הבהירה כי מדובר בהסכם היסטורי המסדיר את ההטבות השונות שכעת, לאחר שנים רבות של התעלמות, עובדי החברה העירונית אשר כוללים את עובדי פיכמה, ייהנו מהטבות שונות, השתלמויות בתחומי ידע כללי, קורסים שיהוו עבורם נקודות לגמולי השתלמות וקורסי הכשרה ופיתוח מקצועי. כמו כן, כעת ייהנו העובדים מהטבות תרבות, פנאי, נופשונים, ימי גיבוש, השתתפות בסמינר 'עמיתים' ועוד. כניסתם של עובדי החברה העירונית 'לעמיתים' נוצרה מתוך רצון להיטיב עם עובדי החברה העירונית ותנאיהם בפרט וכחלק מתהליך שדרוג שעוברת החברה בכלל.

ראש העיר, תומר גלאם הבהיר בזמנו: "עובדי החברה העירונית, מהווים חלק פעיל ומשמעותי מאוד בתחומי החינוך הבלתי פורמאלי, תרבות ופנאי, אזרחים ותיקים ועוד. על כן, ראיתי לנכון לקדם את כניסתם לעמותת 'שחר און עמיתים' שתטיב עימם ועם תנאי העסקתם, תוביל לקידומם המקצועי ובסופו של דבר – לשדרוג השירות הניתן לתושבי אשקלון וילדי אשקלון בתחומים אלו שזו המטרה העיקרית שלנו. אני שמח שעלה בידינו לקדם את ההסכם החשוב ומודה לכל השותפים לכך״.

למרות הבשורה ההיסטורית, עיריית אשקלון בוחנת כיום לבטל את האיחוד של עובד פיכמה והחברה העירונית. הפיצול הנו לאור טענות של מקורבים, כי בין המנכ"לית לבין הסגן, איש שלומו של תומר, היו מחלוקות. ככל הנראה ראש העיר מבקש לסייע למקורבו במינוי פוליטי של מנכ"ל הרשת, ומינויים נוספים להנהלת הרשת.

עובדים שפנו למערכת, הביאו חשש כי חזרתם לרשת פיכמה, למעשה תבטל את הזכויות וההטבות אותם קבלו. פניית המערכת להסתדרות העלתה, כי נעשתה פנייה של ההסתדרות לעיריית אשקלון, בו מובע החשש לפגיעה בעובדים, ההסתדרות ממתינה להבהרות מאת העירייה.

רמי גואטה יו"ר מרחב ההסדרות אשקלון:  "ברגע שהנושא הועבר לידיעתנו, פנינו לגורמים המתאימים, הן לחברה העירונית והן לראש העיר, בשיתוף עם וועד העובדים. אנו לא נאפשר מעבר שכזה ללא שמירה על כל זכויות העובדים עם כל המשתמע מכך".