עיתון סטאר דרום – חדשות באשקלון ואיזור הדרום

על עשייה חינוכית וכלבים

תוכנית 'חינוך באמצעות בעלי-חיים' מציינת עשור לפעילותה ובשבוע שעבר התקיים אירוע שיא המסכם את העשייה השנתית בקרב כ-300 בני נוער * ראש העיר, תומר גלאם: "באמצעות התוכנית התלמידים שלנו יכולים להיות שגרירים מצוינים למען בעלי החיים"

בשבוע שעבר נערך באשכול פיס באשקלון אירוע שיא המסכם את העשייה השנתית בתוכנית 'חינוך באמצעות בעלי חיים' בהשתתפות כ-300 תלמידים מחטיבות הביניים באשקלון שהוכשרו כשגרירים למען בעל החיים הפועלים למענם ודואגים לרווחתם.
התוכנית משותפת למשרד להגנת הסביבה ולעיריית אשקלון המחלקה הווטרינרית בראשותו של ד"ר גדי שרביט, והמחלקה להתנדבות בני הנוער בהנהלתה של דפנה ביטון ופועלת מזה עשור באשקלון בהנחייתה של הרכזת אתי פוגל. מטרתה היא להעלות את המודעות של בני הנוער כלפי רווחת בע"ח (מצבם, זכויותיהם, חוקי צער בע"ח ועוד) ולגייסם כשגרירים צעירים לטובתם. התוכנית מעודדת התנהגות אחראית ומונעת אלימות.
התוכנית מתקיימת בבתי הספר: מקיף עירוני א', מקיף עירוני ד', אורט הנרי רונסון, אורט אפרידר ומקיף ה' דרכא. התלמידים עוברים הכשרה כשגרירים, נחשפים לתכנים בנושא, משתתפים בהרצאת הווטרינר העירוני ד"ר גדי שרביט, מבקרים בכלבייה העירונית ומעודדים אימוץ כלבים.
עוד בתוכנית, התלמידים לוקחים חלק פעיל ביום המעשים הטובים ובימי אימוץ כלבים. בתום תקופת ההכשרה כשגרירים הם פונים לקהילה, בתי הספר היסודיים בעיר, ומעבירים שם פעילויות בנושא.
כמידי שנה, בסיום התוכנית התלמידים נוהגים לקיים יום שיא באשכול הפיס, ובו מציגים את העשייה שלהם ונותנים להם במה ומשלבים אנשי מקצוע בתחום בע"ח כמו: כלבי נחיית עיוורים ומאלף כלבים, מנכ"לי עמותות ועוד.
ראש העיר, תומר גלאם, פתח את האירוע ובדבריו הדגיש חשיבות נושא זה וכי לבני הנוער יש אחריות רבה כשגרירי בעלי חיים והודה להם על כך. "באמצעות התוכנית התלמידים שלנו יכולים להיות שגרירים מצוינים למען בעלי החיים", אמר.
ד"ר גדי שרביט מנהל המחלקה הווטרינרית נשא דברים המחזקים את חשיבות קיומה של התוכנית בבתי הספר, ותלמידים, נציגי התוכנית מבתי הספר השונים, השותפים לתוכנית, הציגו את הנעשה בבית ספרם.
במהלך היום האזינו התלמידים להרצאות: כלבי נחייה "עיניו של העיוור" על ידי דרור, בעל לקות ראייה המלווה עם כלב נחייה, 'מניעת התעללות בבעלי חיים' מפי עו"ד שגיב מעמותת 'תנו לחיות לחיות' והשתתפו בפעילות של מאלף הכלבים, עוז, מחברת 'מגן' שהדגים התנהגויות שונות של כלבים במצבים השונים ואת נאמנותם לבני האדם.
בסיום היום, חולקו עלוני הסברה וסטיקרים עם סיסמאות למען בעלי חיים להפצה והדבקה והקהל הוזמן לחתום על אמנה למען מימוש זכויות בע"ח וחובות האדם כלפיהם. חשיבותו של יום זה התבטאה בהבנה ובהכרה כי: "חברה נאורה נמדדת על פי יחסה לחלש" על פי דבריו של מהטמה גנדי.